سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:10 - چهارشنبه 03 تیر 1394

استاندار اصفهان خبر داد

روند مطلوب مقابله با زمین‌خواری در اصفهان

استاندار اصفهان گفت: آنچه از گزارشات به دست آمده، موید این نکته است که در استان اصفهان در مجموع روند پرونده‌سازی، پیگیری و مقابله با زمین‌خواری نسبت به سایر استان‌ها مطلوب‌تر است.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه مقابله با زمین‌خواری اظهار کرد: مبارزه با زمین‌خواری، تصرف غیر‌مجاز، تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیر‌مجاز از مواردی است که هم مقام معظم رهبری روی آن تاکید داشته و هم دولت به صورت جدی به آن وارد شده و خواستار ورود استان‌ها به این موضوع شده است.

وی افزود: در حدود 80 درصد از درخواست‌هایی که به هر دلیل برای تغییر کاربری داده‌اند و مجوز لازم را اخذ کرده‌اند، یا به دلیل افزایش یافتن ارزش افزوده و یا به دلایل دیگر از قبیل عدم اجرای خدمات زیربنایی و روبنایی، اقدامی را برای تغییر کاربری انجام نداده‌اند.

استاندار اصفهان بیان کرد: باید در زمینه تشخیص اینکه اراضی تغییر کاربری یافته ملی و یا داخل و خارج از حریم هستند و یا خیر، تفکیک لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه موارد مربوط به 10 سال گذشته بررسی شده، تصریح کرد: گزارش‌های مربوط به واگذاری‌ها، تغییر کاربری‌ها و ساخت و سازهای غیر‌مجاز در شهرها و خارج از شهرها پس از احصا و جمع‌بندی به کمیسیون مربوطه در تهران که به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل می‌شود، ارسال می‌شود.

زرگرپور درباره تکمیل گزارشات تاکید کرد و گفت: فرمانداری‌ها و یا مراکز صدور پروانه که تاکنون در این باره اقدام نکرده‌اند، باید هرچه سریع‌تر گزارشات خود را ارائه کنند.

وی اظهار کرد: آنچه از گزارشات به دست آمده، موید این نکته بوده که در استان اصفهان در مجموع روند پرونده‌سازی، پیگیری و مقابله با زمین‌خواری نسبت به سایر استان‌های دیگر روند مطلوب‌تری داشته است.

استاندار اصفهان افزود: مراکز صدور پروانه باید به زمان‌بندی‌های درج شده در پروانه دقت کنند تا برخورد قانونی با مواردی که اقدام نشده، صورت پذیرد.

در این جلسه سازمان جهاد کشاورزی، اداره‌کل منابع طبیعی، اداره‌کل راه و شهرسازی و شرکت شهرک‌های صنعتی در زمینه اراضی واگذار شده و تغییر کاربری شده و همچنین میزان ساخت و سازهای مجاز و غیر‌مجاز گزارشی را به جلسه ارائه کرده و مقرر شد در جلسه آینده این گزارشات به صورت دقیق‌تر و تفکیک واقع شدن در حریم و محدوده و یا خارج از حریم و محدوده برای اقدامات بعدی ارائه شود.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.