سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 15:05 - چهارشنبه 03 تیر 1394

یک متخصص تغذیه:

مرغ‌های موجود در بازار هورمون ندارند/ هویچ جذب کننده هورمون و آلودگی مرغ در خورشت نیست

یک متخصص تغذیه تأکید کرد: اینکه می‌گویند هویچ خورشت مرغ را نباید خورد چون هورمون را به خود جذب می‌کند اشتباه است چرا که اولاً مرغ هورمون ندارد و ثانیا اگر آلودگی باشد به همه مواد خورشت نفوذ می‌کند.

به گزارش اصفهان شرق؛حث آلوده بودن هویج آب‌پز داخل خورشت مرغ این روزها در شبکه‌های اجتماعی به موضوعی داغ تبدیل شده است و پیامی با این مضمون که هویج داخل این خورشت هورمون‌های مرغ را به خود می‌گیرد و نباید آنها را مصرف کرد گوشی به گوشی میان کاربران شبکه‌های اجتماعی می‌چرخد.

در این زمینه سید ضیاء‌الدین مظهری متخصص علوم تغذیه در گفت‌وگو با فارس گفت: ابتدا باید مشخص شود که ماکیانی مانند مرغ و بوقلمون فاقد هر گونه هورمون هستند چرا که اساساً هورمون آنقدر گران است که برای پرورش‌دهنده صرف نمی‌کند به مرغ یا بوقلمون آن را تزریق کند.

وی ادامه داد:‌ آنچه که به مرغ‌ها تزریق می‌شود واکسن است یا در بعضی موارد آنتی‌بیوتیک است که به آنها خورانده می‌شود تا این جانوران مریض نشوند و خوب وزن بگیرند.

این متخصص تغذیه ادامه داد: بعضی وقت‌ها ما می‌گوییم که گردن، بال و پوست مرغ را نباید مصرف کرد چرا که ناخالصی‌ها و آلودگی‌ها غالباً در این مناطق تجمع می‌کنند اما توجه کنید که اگر قرار باشد که مرغ آلودگی داشته باشد و به صورت آب‌پز پخته شود این آلودگی به تمام اجزای خورشت منتقل شده و همه را آلوده می‌کند.

به گفته وی، بنابراین تنها هویج نیست که هورمون‌ها و آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کند بلکه اگر چنین آلودگی هایی باشد این مواد جذب تمامی مواد موجود در خورشت می‌شود و تفاوتی نمی‌کند که انسان هویج خورشت را میل کند یا فلفل دلمه‌ای آن را.

منبع:فارس

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.