سرویس: غیر تولیدی » نقلی 10:45 - چهارشنبه 03 تیر 1394

مدیر عصارخانه شاهی اصفهان خبر داد

راه‌اندازی نخستین موزه زن کشور در اصفهان

مدیر عصارخانه تاریخی شاهی اصفهان گفت: با پیگیری‌هایی که از چند سال پیش تاکنون انجام داده‌ایم بر آن هستیم که با حمایت‌های سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان، نخستین موزه زن کشور را در اصفهان راه‌اندازی کنیم.

به گزارش اصفهان شرق؛محمد عیدی امروز  اظهار کرد: 7 سال پیش طرح ایجاد نخستین موزه زن در کشور را به متولیان امر در شهرداری ارائه دادم اما این طرح به خاطر مشکل کمبود بودجه به فراموشی سپرده شد.

وی در ادامه با اشاره به هدف از راه‌اندازی نخستین موزه زن در اصفهان افزود: در گذشته زنان با استفاده از وسایل قدیمی چون آسیاب‌های سنگی، الک‌ها، هاون‌های سنگی و انواع وسایل قدیمی فعالیت می‌کردند که امروز این وسایل کاربری خود را از دست داده‌اند.

مدیر عصارخانه تاریخی شاهی اصفهان بیان کرد: هم‌اکنون با سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در حال پیگیری برای در اختیار گذاشتن خانه‌ای به منظور راه‌اندازی نخستین موزه زن کشور هستیم.

وی گفت: در صورت واگذاری مکانی برای این منظور، نخستین موزه زن کشور را در اصفهان با هدف به نمایش گذاشتن فعالیت‌های سنتی زنان در گذشته راه‌اندازی می‌کنیم.

عیدی در ادامه اظهاراتش از مرمت و بازسازی سقف عصارخانه شاهی خبر داد و گفت: مرمت و بازسازی سقف این بنا با اعتباری بالغ بر 100 میلیون تومان با همکاری سازمان نوسازی و بهسازی و شهرداری منطقه در دست انجام است.

وی با اشاره به اهداف اجرای این طرح اظهار کرد: هدف اصلی از اجرای طرح، موزاییک فرش کردن سقف عصارخانه شاهی به عنوان یکی از بناهای زمان صفوی است.

مدیر عصارخانه تاریخی شاهی اصفهان در ادامه افزود: یکی از طرح‌های اصلی در حال اجرا، تبدیل بخش گرمخانه به آسیاب‌های خانگی است که فعالیت زنان را از گذشته‌های دور تاکنون در معرض دید همگان قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: آنچه که سبب اجرای چنین طرحی در این عصارخانه تاریخی شد غفلت از فعالیت زنان در گذشته بود و بر همین اساس بخش گرمخانه را به موزه آسیاب‌های خانگی تبدیل کردیم.

منبع:فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.