سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 08:05 - چهارشنبه 03 تیر 1394

در نشست خبری با حضور مدیر کل دامپزشکی استان اصفهان؛

شیوع بیماری “تب کریمه کنگو” در اصفهان بررسی می‌شود

وضعیت شیوع بیماری “تب کریمه کنگو” و “آنفلوآنزا مرغی” در استان اصفهان در نشست خبری با حضور مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان بررسی می شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ در روزهای اخیر شاهد بازتاب خبر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در رسانه های کشوری هستیم، بیماری که حتی یک قربانی در مازندران داده است و در برخی از استان های کشور نیز در حال شیوع است. برای بررسی وضعیت این بیماری در استان اصفهان؛ پیگیری هایی را از اداره کل دامپزشکی استان اصفهان داشتیم.
کیان ارثی مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان پیرامون این مسئله به ایمنا گفت: با توجه به حساسیت موضوع رئیس اداره کل دامپزشکی استان اصفهان تاکید دارد که این مسئله تنها از طرق این اداره کل اطلاع رسانی شود و ادارات دامپزشکی شهرستانها در این زمینه اطلاع رسانی نداشته باشند.
وی با بیان اینکه تنها آمار اداره کل دامپزشکی استان اصفهان مورد تایید است، تصریح کرد: حلسات داخلی و خارجی ستاد تب کریمه کنگو و آنفلوآنزا مرغی در استان اصفهان در حال برگزاری است و در آخرین روزهای این هفته نشست خبری با این موضوع برگزار خواهد شد.
مدیر روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان اصفهان خاطرنشان کرد: مدیر دامپزشکی استان اصفهان در این نشست خبری به سوالات خبرنگاران پیرامون وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو و آنفلوآنزا مرغی در استان اصفهان پاسخ می‌دهد.
گفتنی است؛ تب کریمه کنگو بیماری ویروسی مشترکی میان انسان و دام است و علایم آن شامل تب، دردهای عضلانی و استخوانی، خونریزی از دهان، لثه، بینی یا مدفوع، ادرار و استفراغ خونی می‌شود. این بیماری در مراحل پیشرفته خود به زردی و مرگ منجر می‌شود. گاو، گوسفند و بز از جمله حیواناتی هستند که تب کریمه کنگو را انتقال می‌دهند.
منبع:ایمنا
دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.