سرویس: سیاسی » بین الملل 14:09 - دوشنبه 01 تیر 1394

"ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکاست‌"

سردار همدانی: تأمین امنیت اسرائیل هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکاست، گفت: تأمین امنیت اسرائیل هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود.

به گزارش اصفهان شرق؛سردار حسین همدانی ‌در جمع اساتید بسیجی دانشگاه‌های استان همدان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید چمران، اظهار داشت: ایثار و فداکاری و شجاعت شهدا، امروز به ثمر نشسته است و این روزها، فراتر از مرزها شاهد تحقق آرمان‌های شهدا هستیم. بهترین چیزی که ما به‌وسیله آن می‌توانیم قدردان از خودگذشتگی آن‌ها باشیم، ذکر صلوات برای آن‌ها است.

وی با تأکید بر اینکه اگر ایثار و شجاعت شهدای گرانقدر نبود، امروز در کشور امنیت وجود نداشت، افزود: شهدای ما امروز در تمام دنیا الگو و نمونه شده‌اند و همه ملت‌ها یاد گرفته‌اند که رمز پیروزی و موفقیت، ایستادگی و مقاومت در راه آرمان‌ها است.

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) با بیان اینکه چمران به دنیا وابستگی و تعلق خاطری نداشت، گفت: شهید ‌چمران در جنوب لبنان و بین مردم آن نقطه از محبوبیت فراوانی برخوردار است، هنوز محله‌های فقیرنشین این منطقه، ‌زندگی این شهید والامقام با کودکان فقیر و یتیم ‌را به خاطر دارد.

وی با اشاره به اینکه ایران به‌واسطه شهدای خود دارای محبوبیت و عزت‌مندی بین جوامع است، افزود: تجربه در نمایشگاه‌ کتاب لبنان نشان داده که هر کتابی که از شهدای ایران به زبان سایر کشورها ترجمه می‌شود، به‌سرعت طی نیمی از روز به‌فروش می‌رسد.

جهان در حال تحول برگرفته از انقلاب اسلامی است

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) در ادامه سخنانش با بیان اینکه جهان در حال تحول برگرفته از انقلاب اسلامی است، گفت: امروز مشاهده می‌کنیم که انقلاب اسلامی مسیر رونده خود را طی می‌کند و به‌عنوان پدیده نوظهور باید اثرات آن را در آن سوی مرزها جستجو و مشاهده کرد.

سردار همدانی خاطرنشان کرد: اتفاقات رخ‌داده در سودان، مصر، آفریقا، مصر، لیبی، ترکیه و غیره همه نیازمند بررسی است تا جایگاه انقلاب اسلامی و ملت خود را در آینده تحول این کشورها خوب ببینیم و به‌طور دائم اثرات و تحولات را رصد کنیم.

وی افزود: امام خمینی(ره) منش استکبارستیزی داشت و معتقد بود در ایران معادله جهانی و معیارهای اجتماعی و سیاسی را که تاکنون به‌وسیله آن مسائل جهانی سنجیده می‌شد، شکستیم. ضمن اینکه امام راحل دفاع از مظلوم در هر کجای جهان را در اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی گنجاندند که این امر چراغ پیش‌ِروی نظام مقدس جمهوری اسلامی است و فارغ از مسائل مادی و دینی به کمک مظلومان می‌شتابد.

سردار همدانی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت سوریه و تحولات آن اشاره کرد و اظهار داشت: الگوبرداری سوریه از فرهنگ غنی هشت سال دفاع مقدس سبب ایستادگی و مقاومت آن شد؛ بعد از ترور 2هزار نفر از نیروهای سوری از سوی جبهه غرب، این کشور ناامید شد و بعد از پی بردن به اینکه 17هزار شهید ترور در ایران وجود دارد، اذعان داشتند که خیلی از ایران عقب هستند و با امید بیشتری مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی افزود: بعد از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی و عبور انقلاب از سخت‌ترین مسیرها، الآن وقت آن است که نگاه کنیم کجا بودیم، به کجا رسیده‌ایم و انقلاب اسلامی چه دستاوردهایی برای ما داشته است.

سردار همدانی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران  صدام یک نیروی فریب‌خورده و بازیگر غربی‌ها بود، گفت: همان کسانی که امروز این حرکات تروریستی را مدیریت می‌کنند، در آن دوران هم از صدام استفاده کردند. آن‌ها یک روز در سوریه، یک روز در لبنان و یک روز هم در عراق به‌‌دنبال ایجاد فتنه هستند و در همه این فتنه‌ها هم کارگردان یکی است و فقط بازیگران عوض شده‌اند.

وی با تأکید بر “باید مراقب باشیم و بدانیم که در جبهه فرهنگی و جنگ نرم آسیب‌پذیر هستیم” افزود: نحوه فعالیت دشمن از جنگ سخت به جنگ نرم تغییر یافته و باید در این راستا کار اساسی انجام دهیم.

ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها راهبرد صدساله آمریکا است

سردار همدانی با اشاره به اینکه ایجاد دهکده جهانی و حکومت بر دیگر کشورها از راهبردهای 100ساله آمریکا است، گفت: راهبرد آمریکا تغییر نداشته و تنها در تاکتیک شکست می‌خورد، باید توجه داشت که جمهوری اسلامی ایران امروز معادلات آمریکا و راهبرد منطقه‌ای آن‌ها را برهم زده است.

 وی تصریح کرد: آمریکا برای رسیدن به راهبرد خود در ابتدا طرح قطعه قطعه کردن کشورها را در نظر دارد که ایران را به چند قطعه و عراق و سوریه را به 3 قطعه تقسیم کند تا بر آن‌ها تسلط داشته باشد. بعد از دوران جنگ تحمیلی با بررسی‌هایی که داشتند، متوجه شدند ایران مرکز جوشش بیداری ملت‌های اسلامی است بنابراین به‌دنبال آن از هجمه نرم بهره گرفتند و همان‌طور که می‌بینیم امروز سوریه، یمن، بحرین و غیره در جنگ سخت شکست نمی‌خورند، بلکه در جنگ نرم و فضای مجازی آسیب پذیر هستند.

سردار همدانی با بیان “سوریه در دوران دفاع مقدس ایران به کمک ما آمد و با دشمن همکاری نکرد و ایران را به رسمیت شناخت” گفت: سوریه عمق استراتژیک ماست.

وی با اشاره به اینکه سوریه نقطه هدف مؤثر دشمن بود، بیان کرد:  سوریه مرز درگیری و عملیاتی با سرزمین اشغالی دارد. در جریان سوریه دو اردوگاه شامل؛ دشمنان سوریه یعنی آمریکا، کشورهای اروپایی و عربی و دوستان سوریه یعنی ایران، روسیه و چین تشکیل شده است.

تأمین امنیت رژیم صهیونیستی هدف نهایی دشمنان در حمله به سوریه بود

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) افزود: اردوگاه دشمن به طور رسمی اعلام کرده بود که هدف از حمله به سوریه کاهش نفوذ معنوی ایران در منطقه، تضعیف حز‌ب‌الله و خارج کردن آن از جهاد نظامی و تبدیل به یک تشکل سیاسی به دور از جهاد نظامی بود که در آن ناکام ماندند و همه این موارد به سبب تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی بود.

وی عنوان کرد: در مقطعی آمریکا بعد از شکست در سوریه به‌دنبال اشغال نجف و کربلا برآمد که بعد از اظهار نظر کارشناسان خود مبنی بر اینکه هرگونه تعرض به این مناطق، شیعیان و اهل سنت را علیه آمریکا بسیج می‌کند و سبب شکست مفتضحانه‌ای می‌شود، از این برنامه صرف نظر کردند.

سردار همدانی تصریح کرد: در جریان این ناکامی پادشاه عربستان از جان کری انتقاد کرد: «شما به ما آن‌طور که باید کمک نکردید»، کری هم در پاسخ گفته بود: «ما هرکاری انجام دادیم اما ایجاد تشکل مردمی در سوریه از یک سو و محبوبیت بشار اسد از سوی دیگر مانع از دستیابی به اهداف ما در این کشور شد».

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین(ع) گفت: ایران محبوب‌ترین ملت در سوریه و عراق است که تمام این پیروز‌ی‌ها به‌برکت دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی ایران و رفتار شهدایی چون چمران‌ها است که در حال انتقال به کشورهایی چون آفریقا، لیبی و غیره است.

سردار همدانی اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس اهداف ما حفظ مرزهای خود و بزرگترین هدفمان رسیدن به بصره بود. امروز در ساحل مدیترانه با دشمن می‌جنگیم و دیگر جغرافیای ایران مرز درگیری نیست چرا که امنیت کشورمان تأمین شده است.

وی با انتقاد از جناح‌بندی‌ها و تندروی در برخی احزاب بیان کرد: امروز احزاب و گروه‌های سیاسی باید بدانند که پیروزی برای ما در گروی وحدت است، امروز نباید تعصب حزبی را در منافع ملی وارد کرد چراکه منافع ملی ما خط قرمز است. در زمان جنگ نیز فرماندهان و نیروها از احزاب متفاوتی بودند ولی در جبهه همگی متحد بودند که این عامل پیروزی ما شد.

دشمن درصدد بی‌انگیزه کردن جوانان ‌و دانشجویان است

جانشین فرماندهی قرارگاه امام حسین (ع) با اشاره به اینکه دشمنان درصدد بی‌انگیزه‌کردن جوانان و دانشجویان ایران هستند، اظهار داشت: اساتید دانشگاه باید برای تقویت باورهای دانشجویان تلاش کنند چراکه دشمن در حوزه جنگ نرم با حداکثر توان وارد عمل شده است.

وی تصریح کرد: جوانان و دانشجویان ایرانی، انرژی هسته‌ای کشور هستند که از آن‌ها غفلت شده و مورد هدف دشمن قرار دارند، در این راستا معلمان و اساتید دانشگاه وظیفه سنگینی را بر دوش دارند.

سردار همدانی در خاتمه با بیان اینکه داعش با سرمایه گذاری و برنامه‌ریزی آمریکا روی کار آمد، گفت: این گروهک تروریستی با هدف ارائه چهره‌ای خشن از اسلام برای مخدوش کردن توسعه اسلام، تشکیل شد و در آن تنها 10 درصد آموزش نظامی انجام می‌شود و 90 درصد برنامه‌های داعشیان روی باورها و اعتقادات نیروهای‌شان انجام می‌شود.

منبع: تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.