اصفهان شرق

استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری کشاورزی اصفهان ممنوع است

کدخبر: 66228
1394/04/01 در ساعت 13:18

به گزارش اصفهان شرق؛ حمید ترک‌زاد در جلسه فوق‌العاده کار گروه سلامت و امنیت غذایی اصفهان اظهار داشت: به دلیل استفاده از پساب‌های فاضلاب در امر آبیاری از این پس طی بازرسی‌های جدی که صورت می‌گیرد با استفاده‌کنندگان و نیز انتقال‌دهندگان پساب فاضلاب برای مصارف کشاورزی برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به مصوبات کارگروه جلسه گذشته خاطرنشان کرد: پس از تشکیل کارگروه بیماری سالک، از 20 فروردین ماه جاری آموزش رابطان بهداشتی، دانش‌آموزان و اعضای شورای شهر صورت گرفت.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان اصفهان بیان کرد: برای آگاهی مردم از بیماری سالک 40 بنر اطلاع‌رسانی با همکاری دهیاری‌ها و روستا و نیز 2هزار و 500 پوستر در مدارس، مساجد و ارگان‌ها نصب و توزیع شده است.

وی افزود: کمیته‌ای با کارشناسان مبارزه با بیماری سالک در پایگاه هشتم شکاری و نیز بخش بن‌رود و جلگه تشکیل شده است.

ترک‌زاد با بیان اینکه بحث جونده‌کشی مرکز بهداشت یک و دو در راستای برنامه و کنترل بیماری سالک بعد از ماه مبارک رمضان مجددا پیگیری می‌شود، افزود: تجمع کودها موجب جمع شدن حشرات و نیز موش می‌شود که در این زمینه اقدامات لازم انجام شده است.

دبیر کارگروه سلامت شهرستان اصفهان خاطرنشان کرد: در شهر هرند برخی از کامیون حمل کود و دپوی کود انجام می‌دهند که این خودروها مورد شناسایی و از رفت و آمد آنان در مراکز شهری و تولید بیماری جلوگیری شده است.

منبع: تسنیم