سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:14 - دوشنبه 01 تیر 1394

فرماندار اصفهان:

مبارزه با بیماری سالک در دستور کار دستگاه‌های اجرایی اصفهان قرار گیرد

فرماندار اصفهان گفت: مبارزه با بیماری سالک باید به طور ویژه در دستور کار دستگاه‌های اجرایی اصفهان قرار گیرد و مسئولان در این زمینه اقدامات موثری در دستور کار قرار دهند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، فضل‌الله کفیل در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی استان اصفهان با بیان اینکه شعار امسال در حوزه امنیت غذایی “بهداشت و امنیت غذایی از مزرعه تا سفره” است، اظهار داشت: همه فعالیت‌های باید زیر نظر بهداشت و سلامت باشد زیرا سلامت جامعه الویت نخست ماست.

وی خاطرنشان کرد: با اینکه کارها و فعالیت‌های خوبی در حوزه سلامت در دولت صورت گرفته، اما هنوز خانواده‌های ایرانی در حوزه سلامت آسیب پذیر هستند.

فرماندار اصفهان با اشاره به کنترل بیماری سالک در سال گذشته، گفت: این موضوع باید بیش از گذشته جدی گرفته شود. البته فعالیت‌های خوبی در کنترل این بیماری در شرق اصفهان صورت گرفت که جای تشکر دارد.

وی بیان کرد: چه خوب است که یک روز را به نام روز سلامت در مساجد نامگذاری کنیم تا آن روز همه اجزا مسجد تابلوی تمام نمای سلامت باشند.

کفیل وجود آزمایشگاهی در حوزه معاونت غذا و دارو را بسیار ضروری دانست و تصریح کرد: این موضوع باید مورد پیگیری قرار گیرد و اگر لازم باشد از اعتبارات تملک و دارایی و اختیارات استان و شهرداری در این زمینه استفاده شود.

وی با تاکید بر اینکه نظارت در مورد گوشت سفید باید از مرغداری تا مزرعه، کشتارگاه و قطعه‌بندی و عرضه باشد، گفت: باید استاندارد کافی و ظرفیت‌های قطعه‌‌بندی و بهداشت در این حوزه مشخص شود و بعد از آن به توزیع بپردازند.

فرماندار اصفهان با بیان اینکه وجود پساب فاضلاب هشداری جدی برای محیط زیست و مردم است ، افزود: این موضوع را باید بسیار جدی تلقی کرد و اقدامات عملی در این حوزه را به کار بست.

کفیل خاطر نشان کرد: در جلسه گذشته این کار گروه 8 مصوبه داشتیم که از این موارد تنها 3 مورد اجرایی نشده است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.