سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:09 - یکشنبه 31 خرداد 1394

در مستند «نشان بی نشان»

زندگی شیخ نخودکی اصفهانی روایت می‌شود

مستند “نشان بی‌نشان” با بازسازی درباره زندگی شیخ نخودکی پخش می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ مستندساز و کارگردان «نشان بی نشان» درباره ساخت سری جدید مجموعه «حدیث سرو» گفت: این اثر در پنج قسمت به زندگی و زمانه عارف و عالم شیعه مرحوم آیت‌الله شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی معروف به شیخ نخودکی می‌پردازد که پس از سه سال تولید آن در تابستان ۱۳۹۳ به پایان رسید و قرار است در روزهای ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش شود.
امیرحسین خلیل‌زاده افزود: شیخ حسنعلی مقدادی اصفهانی متوفی شهریور ۱۳۲۰ در نخودک مشهد است که پس از سال‌ها ارادت به اهل بیت و تحصیل و کسب علوم حوزوی در اصفهان و نجف اشرف و مشهد زندگی پر رمز و رازی را طی ۸۲ سال از خداوند منان به امانت گرفت. همه همت و تلاش او صرف هدایت عوام الناس بود، به طوری که فقیر و غنی و متجدد و بدوی نمی‌شناخت و هر که خدای واحد را می‌پرستید توفیق داشت تا در خانه او را بزند و از او که بنده‌ای خالص و عابد بود کمک بخواهد و او نیز که خود را هیچ می‌دانست از پروردگار عالم شفا و دوای مردم را خواهان می‌شد.
رویکرد چند وجهی «نشان بی نشان» به زندگی سوژه‌ها
این مستندساز یادآور شد: تفاوت عمده این مجموعه با مابقی مجموعه «حدیث سرو» در ساختار و عوامل فیلم است. این مجموعه با عوامل دیگری ساخته شده است که در سری‌های دیگر «حدیث سرو» مشارکت نداشته‌اند و بابت ساختار و فرم فیلم هم به لحاظ محتوا رویکردی چند وجهی به زندگی سوژه دارد که جنبه‌های اجتماعی و سیاسی و خانوادگی یک عالم شیعه را بیشتر به نمایش می‌گذارد.
خلیل‌زاده ادامه داد: از طرفی بازسازی‌های مجموعه «نشان بی نشان» برخلاف سری‌های دیگر صحنه‌های نمایشی و داستان گونه دارند که بیش از ۳۰ درصد مجموعه را در بر می‌گیرد. برای اولین بار نیز مصاحبه شوندگان، بازسازی شده در ساختار فیلم قرار گرفته‌اند.
وی تصریح کرد: این مجموعه ۱۸ مصاحبه شونده کارشناس و محقق و دانشمند دارد که بخش مصاحبه‌های فیلم را پوشش می‌دهند. مجموعه این متریال‌ها مجموعه‌ای متنوع را شکل داده که با توجه به محتوای مهم و ثقیل فیلم پیش‌بینی می‌شود مخاطب را بیش از پیش درگیر و متاثر گرداند. همین تفاوت‌ها باعث می‌شود تا منتظر رویکرد‌ها و واکنش‌های مخاطبان باشیم.
این مستندساز در پایان اعلام کرد: این مجموعه در پنج قسمت ۳۰ دقیقه‌ای در لوکیشن‌های مشهد، اصفهان، دزفول، قم، یزد و ساوه تولید شده‌ است.
عوامل «نشان بی نشان» عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: امیرحسین خلیل زاده، تحقیق و پژوهش: حسن حاج بابایی، مشاوران: ‌هادی خالقی، استاد صدوقی سها، مدیر تصویربرداری: حسن کمالی، تدوین: بابک حیدری، تصویربرداران مصاحبه‌ها: محسن کلکو، حسن کمالی، ناظر کیفی: عبدالرسول گلبن، طراح هنری: امیرحسین خلیل‌زاده، مدیرتولید: محمد‌هادی حیدری کریم‌زاده، پشتیبانی تولید: موسسه فرهنگی هنری سابقون، گوینده گفتار متن: مرتضی نسیم سبحان.
منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.