سرویس: اجتماعی » علمی 17:09 - یکشنبه 10 آذر 1392

جزئیات‌کنکور‌سراسری‌93‌اعلام‌شد

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور جزئیات کنکور سراسری سال ۹۳ را اعلام کرد.

به گزارش اصفهان شرق،حسین توکلی مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور، با اشاره به جزئیات کنکور سراسری سال 93 گفت: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 93 برای پذیرش دانشجو در دوره‌های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، نیمه حضوری، مجازی و بین‌الملل دانشگاه‌ها و مؤسسات‌ آموزش عالی و همچنین دانشگاه‌های پیام نور، مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان از روز شنبه 16 آذر ماه 92 از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آغاز و در روز شنبه 23 آذر ماه پایان می‌پذیرد.

وی افزود: بر اساس مصوبه جلسه روز چهارشنبه 6 آذر ماه شورای سنجش پذیرش دانشجو، داوطلبانی که علاقمند به شرکت در گزینش و انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی بر اساس آزمون در دانشگاه آزاد هستند همانند آزمون سال 92 ضرورت دارد نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون سراسری سال 93 اقدام کنند.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور همچنین با اشاره به پذیرش دانشجویان بر اساس سوابق تحصیلی اذعان داشت: پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی بر اساس آزمون با توجه به سوابق تحصیلی مرتبط موجود و تراز شده دانش‌آموزان که طی سالهای 84 تا 92 دیپلم خود را در رشته‌های علوم ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و علوم معارف اسلامی بر اساس امتحانات نهایی و کشوری اخذ کرده‌اند حداکثر تا 25 درصد تأثیر قطعی دارد.

توکلی تأکید کرد: نمره کل نهایی بر اساس نمرات تراز شده انجام خواهد شد و سوابق تحصیلی برای داوطلبان مشمول اعمال سوابق تحصیلی برای دیپلمه‌های نظام جدید رشته‌های ریاضی، تجربی، انسانی و علوم معارف اسلامی سالهای 84 تا 92 است که امتحانات سال سوم دبیرستان آنها به صورت کتبی و سراسری برگزار شده است، اعمال خواهد شد.

وی افزود: بر اساس برنامه زمانی پیش‌بینی شده آزمون سراسری سال 93 در صبح و بعد از ظهر روزهای پنج‌شنبه، جمعه و شنبه 5، 6 و  7 تیر ماه 93 در حوزه‌های امتحانی برگزار خواهد شد.

مشاور ارشد رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در ادامه تأکید کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو پذیرش در برخی از کد رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه پیام نور و مؤسسه آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی منحصراً بر اساس سوابق تحصیلی دیپلم، سال سوم آموزش متوسطه صورت می‌گیرد.

توکلی در ادامه اذعان داشت: تعداد کد رشته‌ محل‌های هر یک از مؤسسات آموزش عالی و فهرست کد رشته‌های مذکور متعاقباً اعلام خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: با توجه به مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پذیرش در سال 93 برای حدود 70 درصد کل ظرفیت آموزش عالی بر اساس سوابق تحصیلی انجام خواهد شد.

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “جزئیات‌کنکور‌سراسری‌93‌اعلام‌شد”

  1. مریم گفت:

    هر سال کنکور
    پس قول دادید کنکور را بردارید…

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.