سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:14 - یکشنبه 31 خرداد 1394

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان اصفهان:

استفاده از بلندگو در خارج از محافل و مساجد ممنوع است/ مراسم های مذهبی باید تا ساعت 23 شب پایان یابد

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان اصفهان تاکید کرد: اگر صدای بلندگو و رفت و آمد مراکز فرهنگی و محافل در برگزاری مراسم های مذهبی برای دیگران ایجاد مزاحمت کند هم از نظر شرعی حرام است و هم از نظر قانونی غیر مجاز است و برخورد جدی با آنها صورت می گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ حجت الاسلام بابایی اظهار کرد: بر اساس مصوبه 603 شورای عالی انقلاب فرهنگی مبنی بر تشکیل ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی این ستاد هر ماه با اعضایی از ستاد سازمان تبلیغات استان، نیروی انتظامی، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، امام جمعه و فرماندار اصفهان و سازمان تبلیغات استان ستادی تشکیل می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان مساجد، مراکز فرهنگی و محافل برنامه هایی از جمله قرائت قرآن، روضه خوانی و … را برگزار می کنند اگر صدای بلندگوی این مراسم ها مزاحمتی برای دیگران ایجاد کند هم از نظر شرعی حرام است و هم از نظر قانونی غیر مجاز است.
حجت الاسلام بابایی عنوان کرد: ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استفاده بلندگو بیرون از محافل و مساجد و مراکز فرهنگی را غیر مجاز و ممنوع اعلام کرده است و استفاده از بلندگو داخل این مکان ها به شرطی که مزاحمت ایجاد نکند ایرادی ندارد.
دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان اصفهان افزود: اگر با موردی روبه رو شویم که تخلف کرده است در مرحله اول نیروی انتظامی تذکرات لازم را به مکان مورد نظر می دهد و در صورت رعایت نکردن تذکرات، نیروی انتظامی بلندگوی بیرون از مکان را باز می کند و اگر باز هم خطا تکرار شد در صورتی که دارای مجوز باشند مجوزشان باطل می شود.
وی افزود: اگر صدای بلندگوی مراسم های مذهبی در محافل خانگی ایجاد مزاحمت کند چون دارای مجوز نیستند فقط می توان به آنها تذکر داد اما بالاتر از آن بحث حق الناس است که ضایع می شود.
حجت الاسلام بابایی تصریح کرد: اگر شخصی در برگزاری مراسم مستحب مانند قرائت قرآن، روضه خوانی و … مرتکب حق الناس شود مرتکب عمل حرام می شود و در دین مبین اسلام داریم که برای انجام مستحبات مرتکب عمل گناه نشوید.
وی همچنین در خصوص زمان پایان مراسم ها بیان کرد: در ماه مبارک رمضان، زمان پایان مراسم ها به جز شب های قدر، ساعت 23 شب به محافل و مراکز فرهنگی اعلام شده است تا تردد و رفت و آمدها در محله و خیابان ها ایجاد مزاحمت برای شهروندان نداشته باشد.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.