سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:09 - یکشنبه 31 خرداد 1394

یک متخصص طب سنتی عنوان کرد

قرار بر این است که در ماه رمضان کم بخوریم

یک متخصص طب سنتی با بیان اینکه که قرار بر این است که در ماه رمضان کم بخوریم نه اینکه آنچه را که در طول روز نخوردیم جبران کنیم, گفت: در طول روزه داری تمرین می‌کنیم که حجم غذا را کم کنیم چرا که مشکل اکثر جوامع, پُرخوری است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، سید سعید اسماعیلی متخصص طب سنتی درباره ماه رمضان اظهار داشت: قرار بر این است که در این یک ماه کم بخوریم نه اینکه آنچه را که در طول روز نخوردیم, جبران کنیم.

به گفته وی ما در طول روزه داری تمرین می‌کنیم که حجم غذا را کم کنیم چرا که مشکل اکثر جوامع, پُرخوری است. مشکلاتی که مردم با آن روبرو هستند مانند چاقی, دیابت, چربی خون, فشارخون و پُرخوری.

این متخصص طب سنتی عنوان کرد: ما در ماه رمضان تمرین می‌کنیم که کم بخوریم و حواسمان باشد که نخوردن روز را با تنوع در خوردن و پُرخوری جبران نکنیم.

جایگاه غذا در طب سنتی چیست؟

اسماعیلی گفت: مفهوم گرمی و سردی مسئله‌ای است که کاملاً با خون مردم عجین شده است، بسیاری از افراد هستند که دچار دل درد می‌شوند, در خانه به آنها توصیه می‌کنند, عرق نعناع بخورند, چون احساس می‌کنند که درد معده ناشی از سردی است و عرق نعناع معده‌شان را گرم می‌کند و دردشان برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: در تجویز خیلی از همکاران پزشکان‌مان در طب جدید مشاهده می‌کنیم که در بیمارانی که صرع دارند و دچار تشنج می‌شوند, خیلی از متخصصان مغز و اعصاب توصیه می‌کنند چیزهای سرد مانند لبنیات نخورند.

این متخصص طب سنتی افزود: هم در کتب طب سنتی آمده و هم با فرهنگ ما عجین شده و هم می‌بینیم که همکاران ما که گرایش به طب سنتی ندارند باز هم این موارد به کار می‌گیرند.

اسماعیلی بیان داشت: غذا در طب سنتی نوعی ماده خوراکی است که جایگزین مواد مصرف شده بدن می‌شود. بدن ما مداوم در حال سوخت و ساز است. سلول‌هایی از بین می‌روند و سلول‌هایی ساخته می‌شوند یا بخش‌هایی از هر سلولی از بین می‌روند و بخش‌های نیز باید جایگزین شوند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.