سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:08 - شنبه 30 خرداد 1394

مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان:

۲۵۰ خانه عالم در سطح استان اصفهان ساخته می‌شود

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم،حجت الاسلام و المسلمین محمود فقیهی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکم تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 به فرمان امام خمینی(ره) بوده و این سازمان در سال 72 در استان اصفهان تاسیس شد. وی با اشاره به […]

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم،حجت الاسلام و المسلمین محمود فقیهی ظهر امروز در نشست خبری خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکم تیر ماه سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال 60 به فرمان امام خمینی(ره) بوده و این سازمان در سال 72 در استان اصفهان تاسیس شد.

وی با اشاره به هدف از تاسیس این سازمان افزود: اعتلای فرهنگ اسلام راستین و ترویج مبانی اعتقادی تبلیغی از جمله این اهداف می‌باشد، در حقیقت تبلیغ دینی و تبلیغی که محوریت و محتوای آن توجه خاصی به دین دارد از اهداف این سازمان است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به چشم‌انداز این سازمان تصریح کرد: در این چشم‌انداز سازمان تبلیغات سازمانی پویا، بالنده و فارغ از تصدی‌گری و با یک مدیریت تعاملی با حوزه‌های علمیه، نهادهای فرهنگی، علما و روحانیون می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در این چشم‌انداز توجه خاص به مطالعات، تحقیق و پژوهش در زمینه‌های دشمن شناسی، جریان شناسی، میعاد شناسی، مخاطب شناسی و غیره در دستور کار سازمان قرار دارد.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به ماموریت‌های کلی سازمان تبلغیات بیان کرد: امور قرآنی، فعالیت‌های مربوط به اعزام مبلغین، تحقیق و پژوهش، نشر و گسترش فرهنگ معارف اسلامی از جمله این موارد است.

وی پیرامون اعزام مبلغین افزود: اعزام مبلغین شامل 2 قسمت بوده که یکی از آنها اعزام مربوط به مناسبت‌های خاص همچون محرم، صفر، ماه مبارک رمضان، دهه فاطمیه و غیره می‌باشد و دیگری روحانیون مستقر که با خانواده‌ در روستاها مستقر می‌شوند در برخی موارد روحانی حتی بیش از 8 سال در یک روستا مستقر می‌شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان پیرامون تشکل‌های دینی و کانون‌ها و هیئت‌های مذهبی تصریح کرد: نظارت و ساماندهی هیئت‌های مذهبی بر عهده این سازمان بوده و در مورد مساجد نیز سازمان تبلیغات حمایت نرم‌افزاری از مساجد را دنبال می‌کند.

وی پیرامون طرح گفتمان‌های دینی خاطرنشان کرد: این طرح با هدف پاسخ‌گویی به شبهات و نیازهای فکری نسل جوان و ایجاد فضای هم‌اندیشی میان ائمه جماعات، اساتید و مربیان با جوانان و نوجوانان حول محور دین برگزار می‌گردد.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به عناوین این گفتمان‌ها بیان کرد: تکنولوژی‌های نوین اطلاعات و جنگ نرم، مهارت‌های زندگی، عفاف و حجاب، روابط اجتماعی و آسیب‌ها، مبانی انقلاب اسلامی و پیامدهای آن از جمله این عناوین است.

وی با بیان اینکه برای روحانیون مستقر با مشکل مسکن مواجه هستیم، افزود: در همین راستا خانه‌های عالم در روستاهای سطح استان در حال احداث بوده و این خانه‌ها توسط سازمان تبلیغات، مردم و بسیج رسانه در حال ساخته شدن است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 250 خانه عالم در سطح استان وجود دارد که حدود 60 درصد آنها تکمیل، 20 درصد آنها 50 درصد تکمیل و 20 درصد آنها کمتر از 50 درصد تکمیل هستند.

وی پیرامون مدارس علوم و معارف اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه به این رشته‌ها در مدارس کمتر پرداخته می‌‌شد در همین راستا مدارس صدرا در رشته معارف اسلامی راه‌اندازی شده است و امسال دهمین مدرسه صدرا راه‌اندازی می‌شود.

حجت الاسلام فقیهی با بیان اینکه کیفیت آموزشی مدارس صدرا در سطح خوبی قرار داشته و مورد استقبال نیز مواجه شده است، بیان کرد: در این مدارس بیش از 700 نفر در 9 شهرستان تحصیل می‌کنند و سازمان تبلیغات نیز به دنبال افزایش کمی نبوده بلکه تربیت دانش‌آموزان و سطح کیفی بالا مدنظر سازمان است.

وی با اشاره به موسسات و جوامع وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی افزود: انتشارات امیر کبیر، تبیان، خبرگزاری مهر، دانشگاه سوره، روزنامه تهران تایمز، موسسه خیمه، حوزه هنری، مدارس صدرا و غیره از جمله موسسات وابسته به سازمان تبلغیات هستند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار و 200 نفر مبلغ و  110 نفر روحانی مستقر به مناسبت‌های مختلف اعزام شده‌اند، تصریح کرد: بیش از 900 نفر مبلغ خانم نیز در همین راستا در مناسبت‌های مختلف اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعامل با روحانیون مستقر از رویکردهای جدید سازمان است، خاطرنشان کرد: در همین راستا به آموزش‌های روحانیون مستقر نیز نگاه ویژه‌ای داریم و با توجه به پراکندگی آنها در سطح استان، آموزش‌های مجازی را شروع کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌کنیم امسال بیش از 10 دوره آموزش مجازی برای روحانیون مستقر برگزار کنیم.

حجت الاسلام فقیهی با اشاره به اینکه توجه خاص به هیئت‌های مذهبی در دستور کار سازمان قرار دارد، بیان کرد: بازنگری اطلاعات هیئت‌ها را شروع کرده‌ایم تا وضعیت را به روز در اختیار داشته باشیم، سازماندهی، آموزش و نظارت بر هیئت‌ها بر عهده سازمان بوده ولی جلوگیری و برخورد با متخلفین با دستگاه‌های ذی‌ربط می‌باشد.

وی پیرامون آموزش مدیران هیئت‌ها افزود: به دنبال گسترش این فعالیت به صورت محوری هستیم و ساماندهی و آموزش این افراد با توجه به سنین مختلف از 25 تا 70 سال و سطح تحصیلات متفاوت آنها کار بسیار دشواری است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به وجود بیش از 5 هزار و 200 هیئت مذهبی اگر عوامل اولیه هر هیئت را 10 نفر در نظر بگیریم بالغ بر 50 هزار نفر عوامل اولیه هیئت‌های مذهبی استان هستند که آموزش دادن به این تعداد نفر سالیان زیادی وقت نیاز دارد به همین دلیل به دنبال گسترش این آموزش‌ها هستیم.

وی پیرامون آموزش مداحان خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه مداحان به نوعی تریبون‌دار هستند ارتقای سطح علمی و فرهنگی مداحان از اهمیت ویژه‌ای قرار دارد، برای نخستین بار در کشور فراخوان و ثبت نام مداحان خانم را شروع کردیم و نخستین دوره آموزش این افراد در اردیبشت ماه سال جاری برگزار شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.