سرویس: غیر تولیدی » نقلی 14:06 - شنبه 30 خرداد 1394

فرصت ثبت اعتراض یارانه فردا پایان می یابد

از آنجا که طبق اطلاعیه قبلی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهلت ثبت اعتراض حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی تا پایان خردادماه سال جاری تمدید شده بنابراین معترضان تنها تا فردا 31 خرداد ماه برای ثبت اعتراض خود مهلت دارند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ایمنا، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی روز 19 خرداد ماه اعلام کرد: مهلت ثبت اعتراضات حذف شدگان از دریافت یارانه نقدی که پیش از این از پنجم خردادماه تا بیستم این ماه در سامانه araneh10.ir پیش بینی شده بود، تا پایان خردادماه جاری تمدید شد.
برهمین اساس، وزارت کار تصمیم گرفت فرصتی دیگر به معترضان بدهد تا بتوانند در صورت اعتراض، درخواست خود را در سامانه یادشده به ثبت برسانند.
همچنین اعلام شده بود شهروندانی که در زمره غیر نیازمندان تشخیص داده شده و یارانه آنها حذف شده از تاریخ 5 خرداد به مدت یکماه فرصت دارند که اعتراض خود را در سامانه yaraneh10.ir (موضوع کمیسیون ماده 10 قانون هدفمند کردن یارانه ها) ثبت کنند.
در این اطلاعیه ها تاکید شده بود شهروندان حداکثر 15 روز پس از ثبت اعتراض، پاسخ خود را دریافت خواهند کرد.
هرچند در پایان ثبت نام به معترضان اطمینان داده شده بود که حداکثر ظرف 15 روز پاسخ به صورت پیامک ارسال می شود اما پیگیری هاحاکی است که با وجود گذشت مدت زمان مذکور هنوز پیامکی به معترضان ارسال نشده است.
براساس بودجه سال 94 درآمد هدفمندسازی یارانه ها به 39 هزار میلیارد تومان کاهش یافته بنابراین باید پرداخت یارانه در سال جاری نسبت به سال گذشته تا حدود 4 هزار میلیارد تومان کاهش یابد. هرچند دولت در گام اول اجرای این طرح، یارانه نقدی حدود 200 هزار نفر را حذف کرده اما برای جبران کاهش درآمدی هدفمندی یارانه ها باید معادل 5 تا 6 میلیون نفر دیگر را از دریافت یارانه حذف کند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.