سرویس: اجتماعی » گردشگری 12:02 - شنبه 30 خرداد 1394

رئیس مجمع گردشگری اصفهان:

بخش خصوصی اصفهان در حوزه گردشگری نیازمند یک بدنه تخصصی است

رئیس مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نبود ساختار گردشگری مناسب در بخش خصوصی را یکی از مشکلات این بخش برشمرد و گفت: تصمیمات در بخش خصوصی باید در یک بدنه تخصصی گرفته شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، علی لوافان صبح امروز در دیدار با رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان اظهار داشت: کم رنگ بودن ارتباط اتاق بازرگانی اصفهان با بخش خصوصی گردشگری استان اصفهان در دوره گذشته منجر به کسب نتایح نامطلوب شد.

وی افزود: تصمیمات غیر‌تخصصی‌، عدم استفاده از تجربه بخش خصوصی و عدم مشارکت در تصمیم‌گیری‌ها سبب شد که اقدامات اتاق بازرگانی اصفهان در بخش گردشگری کارگشا نباشد.

رئیس مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نبود ساختار گردشگری مناسب در بخش خصوصی را یکی از مشکلات این بخش برشمرد و بیان کرد: تصمیمات در بخش خصوصی باید در یک بدنه تخصصی گرفته شود.

وی با اشاره به نقش اتاق بازرگانی در ارائه مشاوره‌‌های سازنده به دولت تصریح کرد: اگر پیشنهادات و طرح‌ها، قبل از اجرا شدن در بخش خصوصی متخصص و مجرب به مشورت گذاشته شود به طور قطع شاهد تصمیمات صحیحی در بخش گردشگری هستیم.

لوافان از هم گسیختگی تصمیم‌گیری و نبود یکپارچگی در بخش گردشکری را یک معضل جدی عنوان کرد و گفت: از اتاق بازرگانی تقاضا داریم در این دوره همکاری نزدیکی با بخش خصوصی گردشگری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجمع گردشگری از یک بدنه متخصص در 3 بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تشکیل شده، خاطرنشان کرد: ایده‌پردازی مشترک این 2 نهاد، خروجی‌های خوبی در استان اصفهان دارد.

از شعار‌زدگی در بخش گردشگری دور شویم

عضو هیئت رئیسه مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان در این دیدار با آسیب‌شناسی فعالیت دور قبل کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اصفهان اظهار داشت: گلایه بخش خصوصی گردشگری از دوره گذشته بوده و ما امیدوار هستیم در دوره جدید شاهد اتفاقات خوبی باشیم.

رضا برادران اصفهانی افزود: علمی کار نکردن و نبود تخصص لازم در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی استان اصفهان سبب شده که دستاوردهای مطلوبی حاصل نشود.

وی شعارگونه عمل کردن در بخش گردشگری را یک آفت دانست و بیان کرد: اتاق بازرگانی استان اصفهان باید یک صدای واحد در بخش گردشگری ایجاد کند.

عضو هیئت رئیسه مجمع میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: برای رسیدن به نقطه مطلوب در بخش گردشگری نیازمند دورشدن از شعار زدگی هستیم.

افزایش تغییر کاربری‌های فروشگاه‌های میدان امام(ره) نگران‌کننده است

عباس شیردل، عضو دیگر هیئت رئیسه مجمع گردشگری استان اصفهان با اشاره به تاریخچه صنایع دستی در استان اصفهان گفت: در حال حاضر افزایش تغییر کاربری‌های فروشگاه‌های میدان امام(ره) نگران‌کننده است.

وی خواستار کمک از سوی اتاق بازرگانی اصفهان برای حل این معضل شد و خاطرنشان کرد: براساس قوانین موجود تغییر کاربری فروشگاه‌ها در این میدان یک تخلف محسوب می‌شود.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.