اصفهان شرق

استکبار ستیزی از موارد مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است

کدخبر: 66058
1394/03/29 در ساعت 18:50

به گزارش اصفهان شرق، امام جمعه شهر محمد آباد در نماز جمعه این هفته با ذکر اینکه انسان ها به دو دسته تقسیم می شوند، گفت: دسته اول متقین هستند که هدایت شامل حالشان شده و دسته دوم کفار که اهل ایمان نیستند و جزء منافقان هستند.
وی از نفاق به عنوان دورویی یاد کرد و اظهار کرد: نفاق در آیات به معناست که به صورت ظاهری تظاهر به ایمان دارند و دروهستند.
حجت الاسلام هاشمی با توجه به ماه مبارک رمضان افزود: روزه تمرین خودسازی است که جلوی خواهش های نفسانی خود را بگیریم و بعد از ماه مبارک رمضان هم این کار را ادامه دهیم. همچنین اگر روزه ما منجر به تقوا شود یک روزه واقعی است و اگر نشود فقط یک ماه گرسنگی و تشنگی است و در این صورت مسلماً باید روزی که روزه هستیم با روز های دیگر متفاوت باشد.
وی با توجه به وجود علمای گرانقدر در این شهر تصریح کرد: یکی از علما ی بزرگ شیعه و از افتخارات شهر محمداباد علامه میرجهانی(ره) می باشد که
هفته گذشته کتابی در مورد علامه با عنوان شهر شیدایی گل به نوشته ی آقای علیرضا بیگی رونمایی شد.
امام جمعه شهر محمد آباد از استکبار ستیزی به عنوان عامل مهمی یاد کرد و گفت: به گفته ی امام همه ی بدبختی های هر ملت مستکبرین اند چون بین مردم اختلاف ایجاد می کنند، آنها را به فحشا سرگرم می کنند و سرمایه ی آنها را غارت می برند و راه پیشرفت کشور این است که در مقابل زیاده خواهی آنها بایستیم.
وی در پایان خاطر نشان کرد: تشییع جنازه شهدای اخیر و جمعیت حاضر در آن حامل این پیام بود که ما هنوز در راه امام هستیم و همان راه را ادامه می دهیم و عزت و پیشرفتمان از همین راه است.