سرویس: اخبار شهرستان » اژیه 17:39 - جمعه 29 خرداد 1394

بحث مذاکرات نباید باعث بروز اختلاف در داخل کشور شود

امام جمعه شهر اژيه تاكيد كرد: درست است كه تحريمها باعث بروز مشكلاتي در وضع معيشتي و اقتصادي مردم شده است ولي همين تحريم باعث پيشرفت كشور عزيزمان در بسياري از علوم شده است.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از اژیه: امام جمعه شهر اژیه در بخشي از بيانات خود با اشاره به 31 خرداد سالروز شهادت مصطفي چمران گفت: شهادت مرداني چون چمران و شهادت مرداني چون شهداي غواص كه در روزهاي اخير در تهران مردم با آن عظمت تشييع كردند وظيفه ي ملت و مسئولين را سنگين تر مي كند.

وی اظهار کرد: شهداي غواص بر سر دو راهي قرار گرفتند انتخاب راه شهادت و عزت و يا پذيرفتن راه تسليم و سازش و ذلت؛ اين شهيدان راه امام حسين (عليه السلام) كه همان راه شهادت و عزت بود را برگزيدند و با خون خود اين نظام و انقلاب را بيمه كردند. حضور عظيم مردم در تشييع جنازه اين شهدا داراي چند پيام بود. اولين پيام اين حضور اين بود كه ما راه شهدا كه همان راه امام حسين(ع) است را ادامه مي دهيم و دست از راه شهدا و امام(ره) بر نمي داريم و مثل شهدا پشيبان ولايت فقيه و گوش بفرمان ولي امر مسلمين هستيم. دومين پيام مردم به مسئولين و دنيا بود كه اعلام كردند ما هرگز زير بار زور و ذلت نمي رويم و تسليم زياده خواهي آمريكاي مكار و حيله گر نخواهيم شد.

حجت الاسلام شاهميري با اشاره به تلاش بعضي از افراد كه سعي مي كنند به مردم اينگونه القا كنند كه همه ي مشكلات كشور با تحريمهاي ظالمانه مستكبران عالم در ارتباط است گفت: ما نبايد همه ي مشكلات را به تحريم گره بزنيم ؛ خيلي از مشكلات مربوط به مديريت كلان كشور ، اجرا نشدن قانون و ارتشا و اختلاس مي باشد؛

اينكه آقا يا آقازداه اي با نفوذي كه در دستگاههاي اجرايي كشور دارد در كار نظام اخلال ايجاد كند و يا افرادي ميلياردها تومان وام بدون ضابطه و قانون دريافت كرده اند و باز پرداخت نمي كنند تا جايي كه قوه قضائيه به بانك مركزي اعلام مي كند كه اين افراد را معرفي كند تا به پرونده آنها رسيدگي شود ولي بانك مركزي تعلل مي كند اين مشكلات به تحريها ربطي ندارد و بايد اينگونه معضلات در داخل كشور حل شود و قانون شكنان و مجرمان به سزاي اعمال خود برسند.

همه ملت و مسئولين بايد هشيار باشند بحث مذاكرات هسته ايي نبايد باعث بروز اختلاف در بين مسئولين و مردم شود اين سال رهبر گرانقدر با تدبير و هشياري سال همدلي و همزباني بين دولت و ملت ناميدند اين همدلي و همزباني بايد بيشتر در بين مسئولين ايجاد شود.

امروز سؤال ما از كساني كه همه ي مشكلات كشور را مربوط به تحريها مي دانند اينست كه فشار تحريم بر مردم بيشتر است يا فشار جنگ تحميلي بر مردم بيشتربود ؟ در جنگ تحميلي جان و مال مردم امنيت نداشت ولي ملت همه ي مشكلات را تحمل كردند. شهداي ما با نثار خون خود باعث استواري و ماندگاري نظام و انقلاب شدند. امروز تحريمها فقط باعث فشار اقتصادي شده و بحمد الله امنيت كامل در كشور برقرار است و نبايد براي رفع تحريمها دين و عزت ملت از بين برود.

نماينده ولي فقيه در شهر اژيه با اشاره به نظر رهبر معظم انقلاب در مورد حفظ انديشه هاي امام گفت :در كتاب صيفحه نور حضرت امام (ره) مي فرمايند ما از محاصره اقتصادي و نظامي نمي ترسيم ايران اگر مي خواست صلح آمريكايي كند از اول از آمريكا جدا نمي شد اگر ما تسليم آمريكا و ابرقدرتها ي شديم ممكن است امنيت و رفاه ظاهري درست شود و قبرستانهاي ما پر از شهداي عزيز ما نمي گرديد ؛ ولي مسلما استقلال و آزادي و شرافت ما از بين مي رفت.آيا مي شود اسير آمريكا و دولتهاي كافر شويم تا بعضي چيزها ارزان شود ؟ هرگز ملت زير بار اين ننگ نخواهد رفت .

امام جمعه شهر اژيه تاكيد كرد: درست است كه تحريمها باعث بروز مشكلاتي در وضع معيشتي و اقتصادي مردم شده است ولي همين تحريم باعث پيشرفت كشور عزيزمان در بسياري از علوم شده است.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.