سرویس: غیر تولیدی » نقلی 13:48 - یکشنبه 10 آذر 1392

رویدادهای امنیتی افغانستان

قتل دو زن بر اثر خشونت‌های خانوادگی 2

کشته شدن 2 زن در شمال افغانستان، حملات موشکی پاکستان به شرق این کشور، تلفات نیروهای طالبان و کشته شدن 2 پلیس در ولایت «کنر» افغانستان از رویدادهای مهم امنیتی امروز این کشور هستند.

به گزارش اصفهان شرق به نقل از فارس، مقام‌های امنیتی ولایت «فاریاب» در شمال افغانستان از کشته شدن 2 زن در منطقه «پشتون کوت» این ولایت بر اثر خشونت‎های خانوادگی خبر دادند.

«عبدالقدیر قادری»، فرمانده این منطقه در گفت‎وگو با رسانه‎ها اظهار داشت: روز گذشته پسر جوانی با ضربات چاقو مادر خود را کشت، در عین حال فردی دیگری در پی انتقام خواهرش، نامادری خود را که عمه قاتل بود از پای درآورد.

قادری افزد: یکی از قاتلان دستگیر و دیگری موفق به فرار شده است.

حملات موشکی از خاک پاکستان به شرق افغانستان

مقام‌های امنیتی ولایت «کنر» در شرق افغانستان از پرتاب 20 موشک از خاک پاکستان به منطقه «شیگل» این ولایت خبردادند.

«عبدالحبیب سیدخیل»، فرمانده پلیس ولایت کنر گفت: شب گذشته از خاک پاکستان به ولایت کنر 20 موشک شلیک شد که خوشبختانه به کسی آسیب نرسیده است.

کشته و زخمی شدن 5 شبه‎نظامی طالبان در غرب افغانستان

مقامات امنیتی ولایت «فراه» در غرب افغانستان نیز از کشته شدن یک فرمانده طالبان و زخمی شدن 4 نفر دیگر از آنان در منطقه «بالابلوک» این ولایت خبرداد.

«عبدالروف رحمانی»، سخنگوی فرماندهی ولایت فراه به رسانه‎ها اظهار داشت که شبه‎نظامیان طالبان، قصد حملات انفجاری و تخریبی بزرگی در محدوده مناطق «فراه‎رود» تا «دلارام» داشتند که با واکنش نیروهای امنیتی افغان مواجه شدند.

2 پلیس در غرب افغانستان کشته شدند

مقامات امنیتی ولایت «هرات» از کشته شدن 2 پلیس افغان بر اثر حملات شبه‎نظامیان طالبان در منطقه «روزنک» از محدوده‌های «غوریان» خبردادند.

«عبدالروف احمدی»، سخنگوی پلیس ولایت هرات اعلام کرد که شب گذشته شبه نظامیان طالبان به یک پاسگاه پلیس حمله کردند که در نتیجه  2 پلیس را کشتند و یک تن دیگر را با خود بردند.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.