سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:47 - یکشنبه 10 آذر 1392

کارگذاری شی مشکوک در خط لوله انتقال نفت مسیر شادگان-ماهشهر

یک منبع آگاه از وجود یک شی مشکوک در زیر خط لوله انتقال نفت مسیر شادگان-ماهشهر خبر داد.

image19661

به گزارش اصفهان شرق به نقل از دانا: یک منبع آگاه از وجود یک شی مشکوک در زیر خط لوله انتقال نفت مسیر شادگان-ماهشهر خبر داد.

به گفته این منبع آگاه این شی مشکوک در کیلومتر 56 این خط لوله کارگزاری شده است.

وی خاطر نشان کرد: مسئولان مربوطه در حال بررسی این شی و تلاش برای خنثی سازی آن جهت جلوگیری از هر گونه حادثه احتمالی هستند.

پیش از این در خطوط لوله انتقال نفت و گاز ایران انفجارهایی رخ داده بود که برخی مسئولان آنها را عمدی و “عملیات خرابکارانه” دانستند.

از جمله این انفجارها در خطوط انتقال گاز طبیعی ایران در استان قم و همچنین انفجار در همین منطقه در سه رشته خطوط لوله ۵۶ اینچی انتقال گاز طبیعی بود.

این انفجارها به حدی نگران‌کننده بود که مجلس شورای اسلامی همان زمان یک نشست ویژه برای بررسی ناامنی‌ها در خطوط انتقال انرژی کشور با حضور مسئولان امنیتی، انتظامی و وزارت نفت برگزار کرد.

پرویز سروری، نماینده و رئیس وقت کمیته امنیت داخلی مجلس با اشاره به این جلسه ویژه مجلس گفت: «گروهک‌های تروریستی با خرابکاری در خط لوله انتقال گاز استان قم به دنبال ایجاد ناامنی در مسیر انتقال انرژی هستند».

همچنین ناصر سودانی، یک نماینده دیگر مجلس نیز با اظهار نگرانی از افزایش تعداد انفجارها در خطوط لوله انتقال نفت و گاز کشور، گفت: «امنیت خطوط انتقال انرژی‌های استراتژیک مانند نفت و گاز، اهمیت فزاینده‌ای برای کشور دارد و وزارت نفت باید با تشکیل ستادی کارشناسی برای بررسی این موضوع و پیشگیری از تکرار این‌گونه حوادث در آینده، امنیت این بخش مهم اقتصادی کشور را تأمین کند».

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.