سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 10:16 - پنجشنبه 28 خرداد 1394

در جلسه ستاد احیای زکات براآن جنوبی:

زکات جمع آوری شده از مردم روستا در همان محل خرج خواهد شد

جلسه ستاد احیای زکات با حضور شورا ها و دهیاران بخش مرکزی و همچنین رئیس شورای بخش و شورای شهر زیار در حسینه ی روستای برکان برگزار شد.

به گزارش اصفهان شرق: مسئول زکات شهرستان اصفهان در سخنانی پیرامون اهمیت زکات افزود: شجره طیبه زکات به عنوان یکی از زیباترین برنامه های دین مبین اسلام است.

حجت السلام موذن ضمن تاکید برپرداخت زکات بیان داشت: با برنامه ریزی انجام شده قصد داریم زکات جمع آوری شده را در همان روستا هزینه کنیم و هیچ مبلغی از روستا خارج نکنیم واین کار با مدیریت شورای هر روستا می تواند محقق شود.
وی برفرهنگ سازی و اطلاع رسانی به شیوه مطلوب تاکید و ابراز داشت: باید فرائض دینی گفته شود و فرهنگ سازی گردد و مردم آگاه باشند و افرادی که زکات می پردازند شناخته شوند و در جلسات از آنها تقدیر گردد.
وی در ادامه در خصوص راهكارها و ساز و كارهای دریافت زكات از مردم تصریح كرد: نخستین وظیفه ستاد احیای زكات بیان آثار و بركات زكات در جامعه است، با تبیین آثار و بركات زكات انگیزه مردم برای پرداخت زكات زیاد می‌شود.
حجت السلام موذن افزود: به میزان مبلغ جمع آوری شده در هر روستا ستاد زکات استان اصفهان مبلغ 50 در صد از کل زکات جمع آوری شده را به صورت تشویقی به مردم آن منطقه اهدا می کند.
وی گفت: در بحث مصرف زکات اولویت با فقرا بوده و ما قصد داریم تا برای خانواده های نیازمند جهیزیه تهیه کنیم و همچنین در بحث شناسایی افراد نیازمند آموزش و پرورش نیز به ما کمک کند تا مایحتاج دانش آموزان نیازمند از طریق مبالغ جمع آوری شده پرداخت شود.

DSC_0398_resize
حاج کاظم محمدی در این نشست ضمن خیر مقدم گویی به اعضای جلسه اظهار کرد: امسال با عنایت خداوند متعال شاهد بارشهای بیشتری در منطقه هستیم و این بارش رحمت الهی در وضعیت مناسبت و مطلوب کشاورزی منطقه تاثیر گذار بوده است.
وی افزود: با این روند بارشهای اخیر وضعیت برداشت گندم عالی است که امیدواریم بتوانیم با کمک مردم و مسئولان در امر جمع آوری زکات تلاش کنیم تا ان شاء الله در سال جاری شاهد دریافت زکات بیشتری در شهرستان و بخش باشیم.
نایب ریس صنف کشاورزان گفت: اگر اهداف دریافت زکات و همچنین مصارف و هزینه کرد زکات برای زکات دهندگان و عموم مردم به درستی تبیین و در جایگاه خودش هزینه شود،خیلی از مسائل و مشکلات در سطح جامعه قابل حل و فصل خواهد بود.
وی با اشاره به اهمیت مساله زکات و نقش روحانیون و مسئولان در ترویج فرهنگ زکات خاطرنشان کرد،مسئله مهمی چون زکات که دارای برکات فراوان دنیوی و اخروی است باید از طریق تبلیغات مورد توجه قرار گیرد تا افرادی که دارای شرایط پرداخت زکات هستند به اهمیت این کار آگاهی پیدا کنند.
وی با اظهار امیدواری برای افزایش مبلغ زكات سال جاری نقش بخشداران، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی را در كنار روحانیون برای جمع آوری زكات مهم دانست.

hagh shaneas_resize

حجت السلام حق شناس در حاشیه این جلسه افزود: باید تاثیرات زکات در اقتصاد سالم و پویا نمود پیدا کند و در بعد فرهنگی نیز شاهد افزایش نقش مردم در رفع مشکلات نیازمندان باشیم.
وی افزود: موارد مصرف زکات برای فقرا و کارهای عمرانی است و اغلب برای فقرا هزینه می‌شود. وی اضافه کرد: امید است که افراد جامعه با راهنمایی مبلغان در ارتباط با مسئله زکات بیش از پیش حساس باشند و به این مقوله توجه بسیار ویژه‌ای داشته باشند.
حجت السلام حق شناس پرداخت زکات را موجب نزول رحمت الهی دانست و خواستار برنامه ریزی لازم جهت ترویج فرهنگ زکات در جامعه شد .
وی با اشاره به جایگاه رفیع پرداخت زکات و هم ردیف بودن آن با اقامه فریضه نماز، ترویج آن در میان مردم را باعث رونق و شکوفایی در همه بخشهای جامعه بویژه بخش اقتصادی دانست و اظهار داشت: به موازات آیات قرآن کریم، نقش پر رنگ پرداخت زکات را می توان در احادیث و روایات ائمه معصومین نیز نظاره کرد که همواره این فریضه را در رأس وظایف یک مسلمان واقعی برشمرده اند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.