سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:02 - چهارشنبه 27 خرداد 1394

دبیر‌کل اتاق بازرگانی اصفهان:

هر هفته ۵ محصول نوآورانه در اصفهان رونمائی می‌شود

دبیر‌کل اتاق بازرگانی استان اصفهان گفت: استان اصفهان قابلیت ارائه و رونمائی از ۵ محصول نوآورانه در هر هفته را دارد و باید برنامه‌ریزی برای تولید این محصولات صورت گیرد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، محمد گوهریان در مراسم رونمائی از پنج محصول نوآورانه اظهار داشت: استان اصفهان قابلیت ارائه و رونمائی از 5 محصول نوآورانه در هر هفته را دارد.

وی افزود: هدف از برگزاری این رویداد این بوده که محصولات نوآورانه استان اصفهان به صورت موثر، سریع و ارزان به کشور معرفی شود.

دبیر‌کل اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه افق روشنی پیش‌روی اصفهان قرار دارد، بیان کرد: در این رویداد و برای دوره‌های بعدی، یک مکانیزم منطقی و عادلانه در رونمائی از محصولات نوآورانه به کار گرفته می‌شود.

وی با ذکر سخنی از یکی از بزرگان کشور که “وقتی می‌خواهید تسلیم شوید، 5 دقیقه دیگر صبر کنید” تصریح کرد: کارآفرینان و نوآوران کشور نیز سختی‌های بسیاری کشیده‌اند، اما تسلیم نشده‌اند.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از 5 محصول “روغن‌های بکر”، “نانوکامپوزیت‌هایPVC”، “طرح آب شیرین‌کن خورشیدی” و “ماسک‌های پزشکی و صنعتی نانوالیاف” رونمائی شد.

در روغن‌های بکر هیچ‌گونه مواد افزودنی وجود ندارد

مدیر فروش شرکت عصاریا، پیرامون تولید و عرضه روغن‌های بکر به عنوان محصول نوآورانه این شرکت گفت: وجود دانش فنی میان جوانان، بهتر بودن پیشگیری از درمان، داشتن محیط زیست سالم شرکت عصاریا را بر آن داشت تا در راستای ارائه یک محصول نوآورانه حرکت کند.

علی‌زاده با بیان اینکه در این محصول استخراج انواع روغن بکر با روش فشار سرد انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: بحران‌هائی مانند بیماری‌های قلبی، عروقی، دیابت، سرطان  در میان برخی افراد جامعه ما را بر آن داشته که طرح روغن‌های بکر را اجرا کنیم.

وی به ویژگی‌های روغن‌های بکر اشاره و اظهار داشت: در این گونه روغن‌ها، هیچ‌گونه مواد افزودنی وجود نداشته، رادیکال آزاد تولید نمی‌کند، به طور کامل طبیعی بوده و طیف گسترده‌ای از مواد پرارزش و آنتی‌اکسیدان‌ها را در بردارد.

مدیر فروش شرکت عصاریا افزود: همچنین تولید در حضور و نظارت مشتری، مقرون به صرفه بودن و ایجاد یک برند معتبر ملی و بین‌المللی از دیگر ویژگی‌های روغن‌های بکر به شمار می‌آید.

وی با بیان اینکه این محصول و همچنین برند عصاریا ثبت شده، بیان کرد: برخی از روغن‌های تولیدی شرکت عصاریا تاثیر مثبت بر روی سلامتی گذاشته و حتی برخی از محصولات روغنی می‌تواند به عنوان کرم دور چشم و تقویت کننده پوست به طور مستقیم مصرف شود.

تولید نانوکامپوزیت‌های PVC کاهش ضایعات و افزایش سرعت تولید را در پی دارد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان آریا پلیمر پیشگام، پیرامون تولید نانوکامپوزیت‌های PVC برای کاربرد در لوله، اتصالات و پروفیل در و پنجره UPVC به عنوان یک محصول نوآورانه گفت: PVC ماده‌ای با قیمت مناسب، دسترسی آسان، خواص مناسب و فرآیندپذیری عالی بوده، اما شکست‌ پذیری آن به عنوان مشکل محسوب شده، که شرکت آریا پلیمر پیشگام به سمت حل این مشکل با استفاده از تکنولوژی نانو حرکت کرد.

محمد علی‌آبادی فراهانی تصریح کرد: محصول نوآورانه تولیدی شرکت به صورت پودر بوده و سبب استحکام لوله شده و قابلیت انعطاف با استفاده از تکنولوژی نانو در آن وجود دارد.

وی با اشاره به ویژگی این نوع نانوکامپوزیت‌های PVC خاطرنشان کرد: این محصول با کاهش 2 تا 4 درصدی ضایعات، افزایش سرعت تولید، در برخی موارد کاهش قیمت را نیز در پی داشته است.

ماسک‌ با یک لایه محافظ، کارآئی آن را تا 100 برابر افزایش می‌دهد

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانوتارپاک در زمینه محصول نوآورانه شرکت خود، ماسک‌های پزشکی و صنعتی نانوالیاف اظهار داشت:در برابر آلاینده‌های ریز و ریزگردها ذراتی با ابعاد میکرونی هستند، این ذرات در محیط‌های کار صنعتی، بیمارستانی و شهرهای صنعتی به وفور وجود داشته و از طریق ریه وارد بدن انسان می‌شود و بیماری‌ها و آسیب‌هائی را در پی دارد.

نسیم شهبازی با تاکید بر اینکه استفاده از ماسک‌ها با یک لایه محافظ، کارآئی ماسک‌ها را تا 100 برابر افزایش می‌دهد، افزود: این ماسک‌ها در 3 مدل 6 لایه و 7 لایه برای محیط‌های صنعتی و ماسک‌های پزشکی برای افرادی که ایمنی بدن پائین دارند، ارائه شده است.

وی به ویژگی‌های این نوع ماسک‌ها اشاره و بیان کرد: راندمان فیلتراسیون بالا، طول عمر حداقل 4 برابری نسبت به ماسک‌های معمولی، استفاده از تکنولوژی نانوالیاف و قیمت بسیار پائین نسبت به نمونه‌های همرده خارجی از جمله ویژگی‌های ماسک‌های نانوالیاف به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان نانوتارپاک تصریح کرد: گواهینامه ثبت اختراع دستگاه تولید نانو الیاف، گواهینامه ثبت‌نام تجاری “نانوتارپاک”، آزمون انجام شده مبنی بر فیلترنیگ ذرات میکرونی توسط پژوهشکده علوم و فنون هسته‌ای ایران، آزمون SEM توسط آزمایشگاه نانو شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان از جمله مستندات و گواهینامه‌های این ماسک‌ها است.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.