سرویس: اخبار شهرستان » براآن جنوبی 11:44 - چهارشنبه 27 خرداد 1394

خواسته گلخانه داران از مسئولان:

افزایش قیمت سوخت گازوئیل حاشیه کمرشکن گلخانه داری/ تغییر سود بانکی صرفه چندانی برای کشاورز ندارد

گلخانه داران منطقه براان جنوبی حمایت مسئولان در تسریع گازرسانی برای مرتفع شدن مشکلات سوخت را خواستار شدند.

به گزارش اصفهان شرق، در آخرین روز هفته جهاد کشاورزی برآن شدمی تا به منظور ارزیابی مسائل و مشکلات پیرامون گلخانه داران، همراه یک روزه مسئولان در مراسم افتتاحیه گلخانه سبزی و صیفی منطقه براآن جنوبی باشیم.

IMG_0774
*مشکل سوخت در حاشیه زحمت گلخانه داران
رضا شجاعی یکی از گلخانه داران با اشاره به سختی های مسیر در دریافت مجوز و تسهیلات بانکی گفت: رفت و آمد بسیاری بر سر راه کشاورزان در رابطه با مجوز احداث و دریافت تسهیلات بانکی وجود دارد که در این رابطه باید مسئولان حمایت لازم را داشته باشند تا بتوان محصول سالم با کم ترین سموم گیاهی را به مصرف کنندگان عرضه کرد.
وی با توجه به افزایش و عدم ثبات قیمت سوخت گازوئیلی و مقرون به صرفه نبودن آن اظهار کرد: مشکل سوخت در فصول سرد سال از اهم مسائل پیرامون گلخانه داران است که با همراهی ارگان های ذیربط به راحتی مرتفع می شود ولی گاها شرکت گاز اعلام آمادگی کرده ولی اداره راه اجازه لوله گزاری را با مطرح کردن مشکلات حریم راه نمی دهد و اگر دولت و مسئولان استانی به داد کشاورز نرسند، تمام زحمات یک شبه هدر می رود.
گلخانه دار براان جنوبی از فرماندار و مسئولان حاضر خواست تا با حمایت از کشاورز در حل مشکل سوخت و همچنین تسهیلات به موقع بانکی گام بردارند تا کشاورز بدون پشتوانه در باری از مشکل تنها نشود.

IMG_0818
*دیده شدن تورم در اختصاص تسهیلات به کشاروز
مصداق امین گلخانه دار 22 هزار متری بخش براآن جنوبی با توجه به هزینه های بالای احداث صنعت گلخانه گفت: مسلما هزینه های بسیاری در مسیر راه افرادی که به حرفه کشاورزی صنعتی و گلخانه ای وارد می شوند وارد است که با همراهی و حمایت مسئولان می توان به دور از دادن ضرر به پیشرفت رسید ولی گاها مشکلات در مسیر ادارات قرار گرفته و باعث خستگی و ناامید شدن کشاورزان می شود.
کارشناس مكانيزاسيون كشاورزی با توجه به تسهیلات بانکی با نرخ 15 درصد افزود: با نادیده گرفتن بحث تورم در ارائه تسهیلات بانکی، میزان هزینه کشاورز بالاتر از پیش بینی اولیه میشود زیرا افزایش هزینه ها با بالا رفتن تورم در ادامه راه بر دوش کشاورز می باشد و در این رابطه باید بحث تورم در دریافت تسهیلات بانکی دیده شود.
وی مشکلات سوخت را از عمده مسائل حاشیه گلخانه عنوان و خاطرنشان کرد: انتظار ما از مسئولان رسیدگی به مشکل سوخت و اختصاص گاز برای فصل سرماست زیرا خرید مشعل های گازوئیلی بار اضافه ای را بر ما تحمیل می کند و همچنین رفت و آمد های بسیار در این رابطه وجود دارد که با حمایت مسئولان اجرایی استان قابل حل است.
رسیدگی به مشکل حریم جاده و دیوار کشی درخواستی بود که مهندس امین از مسئولان اداره راه و شهرسازی و فرماندار اصفهان داشت.

IMG_0770
*تسهیلات زمینه توسعه کشاورزی را فراهم کند
فرماندار اصفهان که از نزدیک با مشکلات پیرامون کشاورزان گلخانه دار آشنا شد، در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق با اشاره به مشکلات زیرساختی در حوضه کشاورزی گفت: در خصوص زیرساخت ها خصوصا کانال های درجه 2، 3 و 4 باید اقدامات لازم انجام شود تا کم ترین هدررفت آب و بیشترین بهره وری را در این خصوص داشته باشیم.
فضل الله کفیل با توجه به تسهیلات و تغییراتی که در کارمزد بانکی ایجاد شد، افزود: برخی کشاورزان از تسهیلات با نرخ 14 درصد استفاده کردند که شرایط نسبتا مناسبی بود و امیدواریم تسهیلات امروزی زمینه توسعه کار برای کشاورزان و ایجاد بستر مناسب را فراهم آورد تا شاهد پیشرفت کار باشیم.

IMG_0815
*تغییر سود بانکی صرفه چندانی برای کشاورز ندارد
رییس جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان با ذکر این مطلب که بخش کشاورزی را به عنوان موجود زنده نگاه کنیم، گفت: حمایت مسئولان باید در حیطه کشاورزی بیشتر باشد زیرا طبیعت موجود زنده ای است که برای حفظ و زنده ماندن نیاز به مراقب بیشتری دارد.
مهندس مرادمند افزود: تغیر مدام سودهای بانکی برای بخش کشاورزی صرفه چندانی ندارد و درخواست داریم با کاهش نرخ تسهیلات توجه بیشتری به بخش کشاورزی را شاهد باشیم.
وی در پایان یادآور شد که انشالله با مدیریت بهتر آب و صرفه جویی در بخش های دیگر شاهد کشت پاییزه در شرق اصفهان باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.