سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 11:36 - چهارشنبه 27 خرداد 1394

مسئول ترویج جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان:

کشاورزی هنر بیش از 60 درصد جامعه اصفهان است/ معرفی نمونه های بخش کشاورزی انجام شد

فاطمه رفیعی گفت: بازگو کردن اقلیم خشک برای اصفهان به گونه ای که کشاورزی را کم رنگ کند، تحلیل درستی نیست زیرا 60 درصد جامعه اصفهان را کشاورزان تشکیل داده اند.

مسئول اداره ترویج و آموزش جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در گفتگو با اصفهان شرق از معرفی 32 نفر در عرصه های کشاورزی و دامداری خبر داد و گفت: معرفی افراد نمونه بر اساس فاکتورها و پارامترهای در نظر گرفته شده توسط مسئولان سازمان جهاد کشاورزی تکمیل و در بخش های باغبانی، گلخانه، امور عشایر و… معرفی می شود.
وی مدیریت مصرف بهینه در خشکسالی، مدیریت آب و خاک، استفاد مناسب از سموم و کود شیمیایی را در انتخاب کشاورزان نمونه دخیل دانست.
فاطمه رفیعی با توجه به اهداف برنامه های ادارات در تقدیر از برترین ها اظهار کرد: مسلما الگو قرار دادن برخی افراد در همه رشته فعالیت ها زمینه فعال شدن گروه های هدف را فراهم می کند به گونه ای که با مشاهده عملکرد صحیح افراد بتوان بهره برداری و مدیریت صحیح منابع را به دیگران نشان داد و فرصتی برای فکر کردن را در افراد ایجاد کرد.
وی با ذکر این مطلب که برخی افراد استفاده مطلوب و بهینه ای از تسهیلات بانکی داشته اند، خاطرنشان کرد: مسلما افرادی که با برنامه ریزی و مدیریت منابع نمونه شدند در اولویت دریافت تسهیلات هستند.
مسئول اداره ترویج و آموزش جهاد کشاورزی شهرستان اصفهان در پاسخ به اینکه آیا می توان در شرایط اقلیم خشک کشاورزی را به نوعی تغییر داد، تصریح کرد: کشاورزی بیش از 60درصد جامعه اصفهان را در بر میگیرد و مسلما حذف کشاورزی تحلیل درستی نیست بلکه باید جایگزین کشت آب بر را به کار بست و همچنین کشاورزی هنری است که مردم اصفهان به سمت آن امده اند و با مدیریت صحیح انشالله بتوان بالاترین راندمان را داشته باشیم.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.