اصفهان شرق

گلخانه تکنیک تولید محصول سالم در شرایط سخت خشکسالی است

کدخبر: 65751
1394/03/27 در ساعت 11:22

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در گفتگو با اصفهان شرق با اشاره به توسعه کشت گلخانه ای در سراسر کشور گفت: گلخانه به عنوان تکنیک تولید محصول و تکنولوژی در شرایط روز کشور مطرح است و کشاورزان بسیاری به منظور بهره برداری مفید وارد این شغل می شوند.

وی تولید خارج از فصل و حداکثری، کیفیت خوب و کنترل شده محصول و همچنین کاهش مصرف نهاده علی الخصوص آب را از موارد گرایش به گلخانه داری عنوان کرد.
طهماسبی افزود: به دلیل وضعیت خشک منطقه ای و تقلیل آب های زیرزمینی گلخانه یکی از راهکارهای اساسی برای صرفه جویی بهینه در مصرف آب به عنوان اصلی ترین نهاده کشاورزی است.

وی با اشاره به عرضه محصول سالم به مصرف کننده، تصریح کرد: با شرایط ایده ال می توان تا 10 برابر تولید محصول سالم را در سطح با مصرف حداقل سموم و مدیریت کنترل شده داشته باشیم و در این زمینه بتوان از هدر رفت منابع آبهای زیرزمینی جلوگیری کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از برنامه وسیع دولت در رابطه با گلخانه ها خبر داد و گفت: سیاست محوری وزارت خانه و جهاد کشاورزی بر این است تا بتون با توجه به توسعه گلخانه ای در کشور از محل تسهیلات صندوق توسعه و منابع دولتی بتوان وارد عمل شد.

IMG_0856
مدیریت جهاد کشاورزی استان اصفهان نیز در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر وام های کمرشکن بانکها برای کشاورزان در شرایط سخت خشکسالی و اقدامات دولتی در حمایت از این قشر، خاطرنشان کرد: در این خصوص دولت مصوبه ای در قانون بودجه سال 94 دارد که بتوان به مدت سه سال در شرایط خشکسالی وام ها را امحا کرد.
مهندس قاسمی افزود: در طول خشکسالی دولت پذیرفت تا طی سه سال سود مربوط به وام را از محل اعتبارات دولتی به بانک ها پرداخت کند تا فشار از کشاورز برداشته شود.