سرویس: غیر تولیدی » نقلی 09:09 - چهارشنبه 27 خرداد 1394

با توزیع سبد کالای دولت در 30 خردادماه94

آیا مشکلات توزیع سبد کالا دوباره تکرار می شود؟

با توجه به توزیع سبد کالای دولت در 30 خردادماه 94 به بررسی روند توزیع سبد کالا و مشکلات پیش رو پرداخته ایم.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا،  وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از ادامه اجرای سیاست‌های رفاهی دولت برای توزیع اقلام طرح حمایت غذایی بین مشمولان از روز شنبه 30 خرداد 1394 خبر داد.

 

علی ربیعی افزود: در این مرحله کسانی که در دوره قبل مشمول طرح حمایت غذایی بوده‌اند می‌توانند با در دست داشتن کارت بانکی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند، به فروشگاه‌های مشخص شده قبلی مراجعه و اقلام طرح را دریافت کنند.

 

گفتنی است اولین مرحله سبد کالای دولت تدبیر  و امید در حالی به بخشی از اقشار محروم جامعه تعلق گرفت که بیشتر کارگران و روستائیان در مناطق مختلف کشور از این سبد بی بهره شدند.

 

خبرهای رسیده از سراسر فروشگاه های توزیع سبد کالا در کشور در مرحله اول حاکی از صفوف طولانی مردم  در هوای سرد برای دریافت سبد کالای دولت بود.

 

 

کارمندان، معلمان، بازاریان و اقشار مردم  روزانه برای دریافت سبد کالای خود  باید ساعت ها به محل های توزیع سبد کالا مراجعه می کردند و حتی در ساعت های مختلف روز شاهد حضور کارمندانی بودیم که برای دریافت سبد کالا  کار خود را تعطیل کرده اند.

 

بی تدبیری دولت در برنامه ریزی دقیق جهت توزیع سبد کالا نارضایتی قشرهای مختلف مردم کشور را در پی داشت به گونه ای که عده ای از مردم این نوع توزیع  سبد کالایی را که با صفوف طولانی در هوای سرد و کمبود جایگاه های توزیع در شهر ها همراه شده را یک نوع بی حرمتی به عزت مردم دانستند.

 

 گفتنی است در مرحله اول این توزیع در محل فروشگاه رفاه واقع در خیابان شهید نور الدینی دهدشت؛ بر اثر هجوم جمعیت وعدم نظارت در توزیع سبد کالا انگشت یک شهروند کهگیلویه ای در صف سبدکالا قطع شد.

 

موج اعتراضات به این نوع توزیع و تخصیص سبد کالای دولت به اینجا ختم نشد تا جایی که نمایندگان استان های مختلف به نحوه تخصیص و توزیع سبد کالا اعتراض کردند.

 

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ملایری ها با بیان اینکه بهتر بود بجای سبد کالا مبلغ آن به افراد بصورت عادلانه داده می شد، گفت: صف های طولانی و معطل شدن مردم در این صف ها یکی دیگر از معضلات توزیع سبد کالا می باشد.

 

وی افزود: دولت بجای اینکه سبد کالا توزیع کند، هزینه توزیع این اقلام را برای ایجاد اشتغال جوان ها بگذارد که خانواده های ما به بیکاری عادت نکنند.

 

پیرمردی خمیده در صف طولانی سبد کالا  به خبرنگاران می گفت از ساعت 2 بامداد آمده است تا مثل روز گذشته دست خالی باز نگردد،کسی فریاد می زد از فقر مردم عکس می گیرید؟

 

مردی که 30 سال دارد خسته از ساعت ها انتظار می گوید:کاش به جای این کار پولش را می دادند تا اینقدر مردم اذیت نمی شدند.

 

او که به خسته و در فشار جمعیت حرف می زد ادامه داد:لااقل چندین فروشگاه را اعلام می کردند .

برخی از مراجعه کنندگان بعد از ایستادن چند ساعته در صف طولانی سبد کالای رایگان در شهر یاسوج تازه متوجه شدند که کارت آن ها مورد پذیرش نبوده و یا سبد کالا به آن ها اختصاص نیافته است.

خانم مسنی در گفت و گو با خبرنگار این پایگاه خبری از نحوه توزیع سبد کالایی در این مرکز ابراز گلایه کرد و گفت: من از ساعت 4 بامداد برای گرفتن سبد کالا در این مکان حاضر شده ام  ولی در زمان ورود به فروشگاه اطلاع پیدا کردم که کارت بانکی ام مورد قبول نبوده و باید زمان دیگری مراجعه کنم.

وی ادامه داد: تا لحظه وارد شدن فروشگاه به من گفته نشد که کارت بانکی شما برای دریافت سبد کالا مورد قبول نیست.

گفتنی است موج اعتراضات مردمی به اینجا ختم نشد و قشر های مختلف مردم از سراسر کشور به این نحوه توزیع سبد کالا اعتراض کردند و خواستار تدبیرهای دولت برای رفع این مشکلات شدند.

حال بعد از گذشت دو سال از توزیع اولین سبد کالای دولت تدبیر و امید و تلاش مسوولان برای مدیریت این توزیع در استان ها انتظار است نحوه توزیع و زمانبندی مراجعه جهت دریافت سبد کالا حمایتی به گونه ای باشد که مردم با آرامش خاطر بدون هیچ گونه استرس در بودن و نبودن یکی از اقلام سبد کالای خود را دریافت نمایند.

 

تصاویر اولین توزیع سبد کالا در استان  کهگیلویه وبویراحمد و دیگر استان های کشور را در زیر مشاهده نمایید.

78 258 878 sobhezagros.ir-52351-gozareshe_tasvirie_1 sobhezagros.ir-52351-gozareshe_tasvirie_2 sobhezagros.ir-52351-gozareshe_tasvirie_4 sobhezagros.ir-52351-gozareshe_tasvirie_5 sobhezagros.ir-52351-gozareshe_tasvirie_6 sobhezagros.ir-52352-gozareshe_tasvirie_1 sobhezagros.ir-52352-gozareshe_tasvirie_2 sobhezagros.ir-52352-gozareshe_tasvirie_3 sobhezagros.ir-52352-gozareshe_tasvirie_4 sobhezagros.ir-52352-gozareshe_tasvirie_5

 

 

 

 

 

 

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.