سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 17:02 - سه شنبه 26 خرداد 1394

معاون توسعه مدیریت جهاد کشاورزی اصفهان خبر داد

مصرف 80 درصدی آب استان اصفهان در بخش کشاورزی

معاون توسعه مدیریت جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: باید در مصرف آب به خوبی صرفه‌جویی شود چرا که خشکسالی خسارت فراوانی را در سطح استان اصفهان به وجود آورده و این در حالی است که 80 درصد از مصرف آب در استان به کشاورزی اختصاص دارد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از فارس، حمیدرضا صادقی ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنجان با گرامی‌داشت هفته جهاد کشاورزی بیان کرد: هفته جهاد کشاورزی فرصتی مناسب برای معرفی خدمات و ظرفیت‌های بخش کشاورزی به مسئولان و عموم مردم بوده تا با خدمات وزارت جهاد کشاورزی به خوبی آشنا شوند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ایران از اقلیم خشک برخوردار بوده و میانگین بارندگی در کشور 250 میلی‌متر است، افزود: بخش کشاورزی امروز با دو چالش بزرگ مواجه بوده که بزرگ‌ترین چالش در این حوزه بحران جدی آب است و این در حالی اتفاق افتاده که میزان بارندگی در ایران کمتر از یک‌سوم میانگین بارندگی در دنیا است و سوء‌مدیریت در بهره‌برداری از منابع آبی مشکلات فراوانی را به وجود می‌آورد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان میانگین بارندگی در اصفهان را نصف میانگین بارندگی در کشور دانست و تصریح کرد: شهرستان لنجان از ظرفیت بالایی در کشاورزی برخوردار بوده اما باید در مصرف آب به خوبی صرفه‌جویی شود چرا که خشکسالی خسارت فراوانی را در سطح استان اصفهان به وجود آورده و این در حالی است که 80 درصد از مصرف آب در استان به کشاورزی اختصاص دارد.

وی با اشاره به اینکه 202 طرح عمرانی همزمان با هفته جهاد کشاورزی در اصفهان به بهره‌برداری رسید، عنوان کرد: شهرستان لنجان در تجهیز و نوسازی تجهیزات و همچنین یکپارچه‌سازی 2هزار هکتار زمین کشاورزی عملکرد قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است.

صادقی چالش دوم در حوزه کشاورزی را تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی دانست و خواستار تعامل هرچه بیشتر دستگاه‌ها برای حفاظت و جلوگیری از تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی شد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.