سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 14:12 - سه شنبه 26 خرداد 1394

مروری بر اخبار ویژه روزنامه‌های امروز؛

نامه اعتراضی مداحان به علی لاریجانی/ فرزاد حسنی ممنوع‌التصویر است؟

روزنامه‌های امروز دوشنبه 25 خرداد 94 در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده‌اند.

به گزارش اصفهان شرق،روزنامه‌های امروز دوشنبه 25 خرداد 94 در ستون اخبار ویژه خود خبرهای مختلف و متنوعی را به عرصه افکار عمومی آورده‌اند.
برخی از این خبرها را در ادامه میخوانید.

آرمان
احزاب در صداوسیما شبکه تأسیس می‌کنند؟

شنیده شد که برخی مسئولان دولتی پیشنهاد داده‌اند لایحه جدیدی برای فعالیت احزاب و تأسیس شبکه اختصاصی آنها در صداوسیما از سوی دولت ارائه شود. خراسان نوشت؛ بر اساس پیشنهاد یکی از مسئولان مهم کابینه به مدیران ارشد اجرایی، درخواست شده است با توجه به اصل 26 قانون اساسی و تأکید آن بر آزادی تشکیل و فعالیت انجمن‌ها و تشکل‌های سیاسی، لایحه جدیدی برای اصلاح قانون احزاب به تصویب هیأت دولت برسد و موارد مهمی چون تأسیس شبکه اختصاصی در صدا و سیما برای اعلام مواضع، برنامه‌ها و اخبار احزاب اجرایی شود که این درخواست، فعلاً در نهاد ریاست جمهوری در حال بررسی است.
 نامه اعتراضی مداحان به علی لاریجانی
شنیده شد که پس از صحبت‌های یک نماینده مجلس درباره عملکرد مالی بنیاد دعبل، جمعی از مداحان کشور نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس نوشتند و از این گفته ابراز ناراحتی کردند. تسنیم نوشت؛ آنها در انتهای نامه از نمایندگان مجلس خواسته‌اند تا با حمایت‌هایشان مسیر بیمه کردن تمام مداحان را مانند همه اقشار دیگر هموار کنند. در بخشی از این نامه آمده است: روا نیست که بدون تحقیق و بررسی دقیق و با ایراد اتهاماتی کلی و سنگین علاوه بر زیر سؤال بردن زحمات ده‌ساله یک مجموعه، امید چند هزار خانواده از متقاضیان در نوبت انتظار بیمه- که به‌دلیل محدودیت‌های بودجه چندین سال است در انتظارند- را بدل به ناامیدی و حتی بدبینی کرد. جامعه مداحان و شاعران آیینی کشور از مسئولین به‌ویژه نمایندگان محترم مجلس انتظار دارند، تدبیری بیندیشند تا همه مداحان و شاعران آیینی، مانند سایر اقشار از پوشش بیمه تأمین اجتماعی برخوردار شوند.
واکنش حدادعادل به حکم مهدی هاشمی
شنیده شد که رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس درخصوص حکم صادرشده برای مهدی هاشمی گفت که به‌عنوان قاضی حکم نمی‌کنم ولی به‌صورت کلی آرزومندم در جامعه‌ای زندگی کنیم که قوه قضائیه با قاطعیت و عدالت جلوی هرگونه کج‌روی و انحرافی را بگیرد. فرارو نوشت؛ غلامعلی حدادعادل در پاسخ به این پرسش که آیا جبهه یکتا می‌تواند برای وحدت جریان اصولگرایی کارآمد باشد، گفت: بله. حدادعادل درباره شرکت در انتخابات آینده مجلس تأکید کرد: هرگونه که به‌مصلحت انقلاب است عمل می‌کنم؛ اگر نیامدنم به‌مصلحت باشد، نمی‌آیم ولی اگر آمدنم به‌مصلحت باشد، به تکلیف عمل می‌کنم.
 7 ایرانی‌تبار در پارلمان سوئد
شنیده شد که در بین ۳۴۹ نماینده این دوره، نام هفت نفر ایرانی‌تبار نیز دیده می‌شود که آنان نیز در گروه سنی حدودا ۳۰ سال جای دارند. رادیو سوئد گزارش داد؛ پس از اعلام نتایج انتخابات سراسری سوئد، مشخص شد که پارلمان جدید، جوان‌ترین پارلمان تاریخ سوئد است. متوسط سن نمایندگان پارلمان این دوره، 45 سال است. در مقایسه‌ای بین‌المللی، پارلمان سوئد نمایندگان جوانی دارد که بسیاری از آنها کمتر از سی سال سن دارند و این درحالی است که متوسط سن نمایندگان پارلمانی در جهان 50 سال است. در بین 349 نماینده این دوره، نام هفت نفر ایرانی‌تبار نیز دیده می‌شود که آنان نیز در گروه سنی حدودا 30 سال جای دارند.
 انتقاد از منبرهایی که خواب تعریف می‌کنند!
شنیده شد که رئیس ستاد اقامه نماز گفت: متأسفانه بعضی منبرها مایه ندارد و بیشتر به نقل خواب و شعر می‌گذرد. حجت‌الاسلام قرائتی با تأکید بر اینکه برای تشویق جوانان به نماز خواندن، باید معارف نماز را بیان کنیم، گفت: الحمدا… جوانان ما با نماز مأنوس هستند، اما باید بیشتر روی معارف آن‌ها کار شود و اسرار نماز را برای آن‌ها بیان کرد. ما تا آنجایی که از دستمان بر می‌آمده است، در مجالس و منابر مختلف گفته‌ایم و در کتاب‌ها نوشته‌ایم. البته توفیق در تبلیغ دین، در این دنیا مشخص نمی‌شود و شهرت، دلیل بر توفیق نیست. وی درباره شرایط موعظه و تشویق نوجوانان به نماز گفت: گاهی موعظه از طریق غیرمستقیم و از راه هنر و كنایه بهتر است. مثلاً یك معلم کنار دفتر مدرسه روزنامه پهن کند و نماز بخواند، دانش‌آموزان هم نمازخوان می‌شوند و لازم هم نیست بگوید نماز بخوانید!
 اهدای اعضای خانم مهندس ایرانی به ۶ کانادایی
شنیده شد که اعضای بدن زن جوان ایرانی که چند روز پیش در کانادا قربانی سارقان شده بود، به ۶ بیمار نیازمند در این کشور اهدا شد. همشهری نوشت؛ این زن كه در یك پمپ‌بنزین كار می‌كرد زمانی كه قصد داشت مانع فرار 2سارق شود با ماشین آنها زیر گرفته شد و جان باخت. 6‌ماه پیش بود كه مریم رشیدی 35ساله، همراه شوهر و پسربچه 6ساله‌اش به كانادا مهاجرت كرد تا زندگی تازه‌ای را در آنجا شروع كند. او فارغ‌التحصیل رشته مهندسی شیمی از دانشگاه صنعتی شریف بود و شوهرش نیز فارغ‌التحصیل دانشگاه تبریز بود و هر دو پس از مهاجرت به كانادا در شهر مونترال ساكن شدند. زندگی در این شهر اما خیلی دوام نداشت و آنها به‌دلیل بازار كار نفت و گاز به شهر كلگری مهاجرت كردند و در این میان مریم در یك شركت نفت و گاز مشغول به‌كار شد اما پس از 3ماه با آنجا قطع همكاری كرد و برای گذران زندگی مجبور به‌كار در یك پمپ بنزین شد.
 فرزاد حسنی ممنوع‌التصویر است؟
شنیده شد که برنامه هفت در یکی از آیتم‌های خود، بخش هایی از مراسم تجلیل از برگزارکنندگان جشنواره سی‌وسوم فیلم فجر و اهدای نشان درجه یک هنری به برخی سینماگران را پخش کرد. نکته قابل توجه حذف فرزاد حسنی در این مراسم بود. انتخاب نوشت؛ اما در تصاویر پخش‌شده در برنامه هفت فقط صدای او پخش شد و هیچ تصویری از این مجری روی آنتن نرفت. عدم نمایش چهره فرزاد حسنی در این برنامه به شکل رسمی موضع تلویزیون را در قبال وی نشان داد و مشخص شد که او ممنوع‌التصویر است. بعد از جنجال‌هایی که ابتدای امسال و در ایام نوروز بین فرزاد حسنی و آزاده نامداری به وجود آمد، خبر ممنوع‌التصویری این دو در تلویزیون به شکل غیررسمی دهان به دهان چرخید. خبری که مشخص شد کاملا صحت دارد.
 انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در مشهد
شنیده شد که آتش‌سوزی ناشی از انفجار مهیبی دیروز در یک مرکز بازیافت آهن‌آلات فرسوده در هنگام برش‌کاری پوکه‌های جنگی برای استفاده در بازیافت در یکی از روستاهای گلشهر رخ داد که یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشت. فارس نوشت؛ فرماندار مشهد با تأیید این خبر اظهار داشت: حادثه مربوطه در دست بررسی است تا مشخص شود توپ‌های جنگی متعلق به چه نهادی بوده است. علی محمد گلستانی‌فر گفت: هیچ مشکل امنیتی در ارتباط با این حادثه وجود ندارد. شهرام طاهرزاده، مسئول روابط عمومی اورژانس مشهد نیز اظهار کرد: اورژانس مشهد در اطراف گلشهر مأموریتی را به انجام رساند که انفجار ضایعات توپ‌های جنگی در مشهد یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت و فرد مصدوم نیز به بیمارستان منتقل شد.
ايران
پاسخ  استانداری تهران به خبرسازی‌های رسانه‌ای
استانداری تهران در اطلاعیه‌ای با اشاره به «انتشار برخی اخبار و تحلیل‌های خلاف واقع در برخی از خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها و سایت‌ها درخصوص حواشی ایجاد شده در حین سخنرانی ریاست جمهوری در روز 13 خردادماه»، اعلام کرد: «براساس گزارش برخی از خبرگزاری‌ها، در بین دستگیرشدگان نام فردی ذکر شده است که از فعالان فتنه و بازداشتی حوادث 88 بوده که با بررسی‌های انجام شده، این خبر صحت نداشته و خلاف واقع است.» این اطلاعیه افزوده است: «در برخی از خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و مطبوعات محتوای بازجویی‌های انجام شده از دستگیرشدگان منتشر شده که از جمله اطلاعات طبقه‌بندی شده است و انتشار آن خلاف موازین قانونی است.»
«نشنال جئوگرافیک » عکاسان ایرانی را تحریم کرد
موسسه آمریکایی «نشنال جئوگرافیک » در آخرین اطلاعیه خود برای یک مسابقه عکاسی، اعلام کرده، عکاسان ایرانی نمی توانند در این مسابقه شرکت کنند.در اطلاعیه این موسسه آمده است مشارکت عکاسان از کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه در این مسابقه ممنوع بوده و به دنبال آن برگزاری این مسابقه در این کشورها نیز منع می شود.به گزارش «تابناک»،«نشنال جئوگرافیک » دلیلی برای تصمیم خود اعلام نکرده است. در این تحریم هنری علاوه بر ساکنان این کشورها برخی دیگر همچون کارکنان استخدامی این موسسه و اعضای درجه یک خانواده آنها از شرکت در این مسابقه منع شده اند.
سخنرانی مک کین برای نشست منافقین
جان مک کین، سناتور تندرو جمهوریخواه امریکایی دیروز در نشست سالانه گروهک منافقین در فرانسه در قالب یک ویدئو از پیش ضبط شده سخنرانی کرد. به گزارش «عصر ایران» به نقل از واشنگتن تایمز، در این نشست که به منظور مخالفت با توافق هسته‌ای و درخواست برای تغییر رژیم در ایران بود جمع معدودی از مقام‌های سابق امریکایی و اروپایی که همواره نقش لابی گروهک منافقین را برعهده دارند و در جلسات و گردهمایی‌های این گروهک شرکت دارند، حضور داشتند. مک کین در سخنرانی خود مدعی شد که حکومت ایران کانون اصلی افراط‌‌گرایی اسلامی در جهان است.
اولویت پرداختن به حجاب  بر رباخواری
آیت‌الله جعفر سبحانی تأکید کرد: «اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهم‌تر از پرداختن به رباخواری است.» به گزارش «انتخاب»، وی  که  در دیدار فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت، افزود: «حجاب نماد جمهوری اسلامی است؛ بدحجابان به نظام دهن‌کجی می‌کنند در حالی که رباخواران کاری به نظام ندارند و برای کسب سود بیشتر در پستوها ربا می‌خورند.» آیت‌الله سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود درباره نقشه‌هایی که برخی معاندان و بدخواهان برای ترویج بدحجابی در قم دارند، هشدار داد و گفت: «افرادی با پوشش‌های بد و نامناسب به قم فرستاده می‌شوند تا در اطرف حرم تردد کنند و با این کار خود قبح عمل بدحجابی را از بین ببرند.»
حکم عربستان برای ماموران فرودگاه جده نهایی نیست
نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد:« حکم عربستان برای دو مامور فرودگاه جده نهایی نبوده و قرار است تا چند روز دیگر دادگاه دیگری برگزار شود». به گزارش «ایسنا» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر در حاشیه مراسم ترحیم پدر رئیس سازمان حج و زیارت درباره پیگیری‌های ایران به دنبال صدور حکم دادگاه بدوی عربستان اظهار کرد: «هنوز تکلیف روشن نیست، باید صبر کنید».
جمهوري اسلامي
*
معاون اول قوه قضاییه گفت: ممنوع التصویر و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات براساس دستور دادستانی است نه شورای عالی امنیت ملی. آقای محسنی اژه‌ای در گفت و گو با خبرنگار قضایی تسنیم، در پاسخ به این سئوال که گفته می‌شود وی اعلام کرده ممنوع التصویری و ممنوع البیانی رئیس دولت اصلاحات براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی صورت گرفته است، گفت: قبلاً نیز در این باره سئوال شده بود که گفتم این تصمیم براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی نیست و به دستور دادستانی است.معاون اول قوه قضاییه اضافه کرد: دادستانی براساس وظایف ذاتی خود اقدام کرده و تا زمانی که این دستور دادستان به قوت خودباقی باشد هر کس مخالفت کند، برخورد می‌شود.
* جان مک کین سناتور تندرو جمهوریخواه آمریکایی، در نشست سالانه گروهک منافقین در فرانسه درقالب یک ویدئو از پیش ضبط شده سخنرانی کرد. به گزارش واشنگتن تایمز، در این نشست که به منظور مخالفت با توافق هسته‌ای و درخواست برای تغییر رژیم در ایران بود و جمع معدودی از مقام‌های سابق آمریکایی و اروپایی که همواره نقش لابی گروهک منافقین را برعهده دارند در آن حضور داشتند، مک کین مدعی شد: حکومت ایران کانون اصلی افراط گرایی اسلامی در جهان است. مک کین مدعی شد ایران در خلاء رهبری جهانی دولت اوباما همچنان به نفوذ و پیشروی خود و تامین مالی تروریسم و ایجاد هرج و مرج در منطقه ادامه می‌دهد. در این گردهمایی «دانا روراباچر» نماینده جمهوریخواه ایالت کالیفرنیا در مجلس نمایندگان آمریکا با انتقاد شدید از مذاکرات هسته‌ای و تلاش گروه 1+5 برای توافق هسته‌ای با ایران گفت: «کشورهای غربی باید به جای این کار، سیاست تغییر رژیم در ایران را در پیش بگیرند.» حزب جمهوریخواه آمریکا، رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین، مخالفان جدی به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در خارج از کشور را تشکیل می‌دهند.
قدس
تمام بازارهای کشور راکدند
قدس آنلاین: ارسلان فتحی پور، نماینده مجلس با بیان اینکه دولت شتاب تورم را به قیمت رکود کنترل کرد،گفت: کشور نه تنها از رکود خارج نشده، بلکه رکود روز به روز گسترش می یابد. وی افزود: تمام بازارهای کشور راکدند و در اقصی نقاط کشور بخصوص مناطق محروم این رکود کاملاً مشهود است.
 بازگشت پیکر شهید کجباف به کشور
تابناک: پیکر مطهر سردار شهید حاج «هادی کجباف»، از مدافعان حرم به کشور بازگشت. سردار  کجباف طی عملیاتی در منطقه بصر الحریر استان درعا در سوریه به مقام رفیع شهادت نایل آمد.
مسأله حجاب مهم‌تر است
مثلث آنلاين: آیت ا… سبحانی، مرجع تقلید شیعه در قم در دیدار فرمانده نیروی انتظامی نسبت به بروز برخی ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی در شهر مقدس قم هشدار داد و گفت: دایره مسؤولیت را قانون معین کرده است؛ اگر مزاحمتی در کار نباشد، بهتر است تا نیروی انتظامی فراتر از وظیفه خود عمل کند؛ اکنون پرداختن به مسأله حجاب مهمتر از پرداختن به رباخواری است.
 حکم این افراد اعدام است
فارس: نوری مالکی، معاون رئیس جمهور عراق گفت: افسران و سربازانی که از نبرد با داعش عقب نشینی کردند، ترسو و خائن هستند و بر طبق قانون حکمشان اعدام است. وی در سخنانی تصریح کرد که سقوط رمادی و موصل توطئه بوده است.
 قرائتی: از برخی ها ناراحتم
مهر: حجت‌الاسلام قرائتی، رئیس ستاد اقامه نماز گفت: من از منبرهایی که در آن خواب نقل می‌کنند، ناراحتم. در حالی که باید از کلام الهی و از قرآن برای مردم در منبرها گفت.
 سود میلیاردی دلال‌های میوه
ایرنا: سید عنایت ا… هاشمی، نماینده مردم سپیدان در مجلس از دولت خواست دست دلالها و واسطه ها را که چندین برابر تولید کننده سود می برند، کوتاه کند و گفت: با سرمایه اندک می توانند تولیدات کشاورزان را توسط تعاون روستایی با قیمتی مناسب خریداری و آن را با قیمت مناسب به دست مردم برسانند و دلالها و واسطه ها را حذف کنند. اظهارات هاشمی در حالی است که خبرها حکایت از آن دارد که برخی دلالهای معروف، اما پنهان بازار میوه، به دلیل وجود نقدینگی مکفی یک قلم ویا چندین نوع میوه را از سر زمین به قیمت بالاتری از کشاورز خریداری کرده وبا فضاسازی در بازار قیمت محصول مورد نظر را تا چندین برابر بالا می برند که به این وسیله سودهای میلیاردی هم نصیب آنان می شود.
 دعوت برای افطاری های آنچنانی!
مهر: احمد امیرآبادی فراهانی، نماینده مردم قم با تأکید بر لزوم جلوگیری دولت از مراسمهای افطاری در ماه رمضان با بودجه بیت‌المال، گفت: برخی دستگاه‌ها از همین الان در حال دعوت از میهمانان خود برای این مراسم هستند.
 بیکاری در کدام شهر بیشتر است؟
مهر: جمشید انصاری، استاندار زنجان با تأکید بر اینکه برای کاسته شدن از نرخ بیکاری شهری و ایجاد اشتغال پایدار باید برنامه‌ریزی صورت گیرد، گفت: شهرستان خرمدره بالاترین میزان نرخ بیکاری شهری را در استان زنجان دارد.
 ادعای عجیب خبرگزاری ترکیه
عصرایران: خبرگزاری رسمی ترکیه(آناتولی)  مدعی شد که هیأت طالبان افغانستان در سفر به ایران درخواست رسمی افتتاح دفتر نمایندگی در تهران را ارایه کرده است.
 حکم 2 مأمور خاطی نهایی نیست
ایسنا: حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت اعلام کرد: حکم عربستان برای دو مأمور فرودگاه جده نهایی نبوده و قرار است تا چند روز دیگر دادگاه دیگری برگزار شود.
ادعای یک روزنامه عربی
تسنیم: یک روزنامه عرب زبان وابسته به جریان مستقبل لبنان نوشت که توافق سیاسی هسته‌ای بین ایران و گروه 1+5 قطعی شده است.
 تشدید بحران آب در برخی شهرها
مهر: رحیم میدانی، معاون وزیر نیرو با اشاره به بروز بحران شدید آب در برخی شهرهای کشور، از اجرای طرحهای اضطراری آبرسانی به این مناطق خبر داد.
 واکنش به ادعای ناامنی در غرب کشور
ایسنا: سردار محمدجواد زاده‌کمند، جانشین معاون هماهنگ‌کننده نیروی انتظامی در واکنش به برخی رسانه‌های ضد انقلاب که از فعالیت گروه‌های تروریستی در اطراف و حاشیه‌های مرزهای غربی کشورمان خبر داده بودند، گفت: هیچ مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد و تمامی نیروهای مسلح نیز در آمادگی کامل هستند.
 مرگ هزاران قطعه مرغ در مازندران
ایسنا: دلاور حیدرپور، رئیس جهاد کشاورزی مازندران از معدوم شدن 1000 قطعه مرغ مشکوک به ویروسی خاص در روستای هتکه پشت بابل خبر داد.
 پرونده حادثه مهاباد بسته شد
تسنیم: حسين ذوالفقاري، معاون امنيتي انتظامي وزارت کشور از بسته شدن پرونده حادثه مهاباد در وزارت کشور خبر داد و گفت: پرونده مهاباد مورد بررسي دقيق کارشناسان ما قرار گرفت و به جمع‌بندي لازم در اين زمينه رسيديم و مشخص شد که بيشترين علت وقوع تجمع در مقابل هتل تاراي اين شهر، تحريک مردم از طريق شبکه‌هاي اجتماعي بوده است.
 پیشنهاد خواهرخواندگی سیاتل و اصفهان
ایرنا: روزنامه آمریکایی سیاتل تایمز در اقدامی پیشنهاد خواهرخواندگی دو شهر اصفهان و سیاتل را برای تسهیل روابط تهران – واشنگتن مطرح کرد.
 تکذیب یک خبر
ایسنا: استانداری تهران در خصوص حواشی ایجاد شده در حین سخنرانی رئیس جمهور در حرم مطهر حضرت امام( ره) توضیحاتی ارایه داد واعلام کرد  که براساس گزارش برخی از خبرگزاری‌ها، در بین دستگیرشدگان نام فردی ذکر شده که از فعالان فتنه و بازداشتی حوادث 88 بوده که با بررسی‌های انجام شده، این خبر صحت نداشته و خلاف واقع است.
 ردپای پول‌های کثیف در گیلان
فارس: جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت در مجلس گفت: قرارداد طرح آمایش سرزمین گیلان موجب خروج مقدار زیادی از پولهای این استان شد و در واقع این همان پولهای کثیفی است که وزیر کشور مطرح کرده و می‌تواند یک نمونه از ردپای آن را در گیلان بیابد.
رفع توقیف شماره‌گذاری اسکانیا!
فارس: حسین آذین سخنگوی کمیسیون اصل90 مجلس گفت: موضوع شماره‌گذاری اتوبوس‌های اسکانیا با حضور مسؤولان امر در کمیسیون بررسی و مقرر شد تا از فردا (سه‌شنبه) شماره‌گذاری این اتوبوس‌ها از سر گرفته شود.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.