سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:10 - سه شنبه 26 خرداد 1394

کارشناس تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان:

مراقب سلامت‌تان باشید؛ یک پیتزا معمولی بیش از 2000 کالری دارد

کارشناس پژوهشی تغذیه واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان گفت: یک پیتزا معمولی بیش از 2000 کالری دارد و با این شرایط فرد با خوردن یک پیتزا ساده کالری روزانه خود و حتی بیشتر از حد مجاز را دریافت می‌کند، به همین جهت توصیه می شود مصرف فست فودها کم شود.

به گزارش اصفهان شرق؛. فیروزه سجادی کارشناس پژوهشی تغذیه واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با بیان اینکه مشکل بیماران دیابتی تنها قند و شکر نیست، اظهارداشت: مصرف برنج و نان هم در بیماران دیابتی باید محدود باشد.
وی ادامه داد: بسیاری از بیماران دیابتی فکر می کنند مصرف زیاد برنج و نان منعی ندارند، این درحالیست که برنج و قند حاوی قند زیادی هستند. حتی در بیماران پرادیابتی هم کنترل کالری و انرژی دریافتی در روز باید استاندارد و در حد نیاز باشد.
کارشناس پژوهشی تغذیه واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با بیان اینکه کنترل کالری بر اساس وزن و فعالیت که انجام می‌شود حائز اهمیت است، عنوان کرد: فست فودها یکی دیگر از تغذیه های ناسالم در همه افراد بخصوص بیماران دیابنتی است.
سجادی گفت: فست فودها کالری بالایی دارند، بطور مثال یک پیتزا معمولی بیش از 2000 کالری دارد و با این شرایط فرد با خوردن یک پیتزا ساده کالری روزانه خود و حتی بیشتر از حد مجاز را دریافت می‌کند، به همین جهت توصیه می شود مصرف فست فودها کم شود.
وی تاکید کرد: در صورتیکه فرد دارای سبک زندگی درستی باشد و ورزش کردن را در دستور کار خود قرار دهد مصرف فست فودها بصورت محدود ضرری ندارد، اما زندگی کم تحرک و سبک زندگی غلط موضوعی است که این روزها با آن روبرو هستیم.
کارشناس پژوهشی تغذیه واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با بیان اینکه یکی دیگر از مشکلات فست فودها استفاده از مواد اولیه نامرغوب است، افزود: نباید در این زمینه تمامی شرکت‌ها را زیر سوال ببریم، اما به نظر می رسدمشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد.
سجادی تصریح کرد: بیماران دیابتی حتما باید پنج وعده غذایی و در بعضی اوقات شش وعده غذایی داشته باشند. کربوهیدرات ها را تقسیم کنند و از مصرف مواد غذایی کربوهیدرات دار در یک وعده غذایی خودداری کنند.
وی ادامه داد: توصیه می شود افزایش مصرف آب به خاطر سوخت و ساز و متابولیسم بدن 6 تا 8 لیوان در روز در بیماران دیابتی افزایش یابد. همچنین این بیماران مصرف لبنیات را نباید فراموش نکنند.
کارشناس پژوهشی تغذیه واحد تغذیه پژوهشکده قلب و عروق اصفهان با بیان اینکه در کشور ما کمبود ویتامین D وجود دارد، اظهارداشت: ویتامین D به تنظیم انسولین خون و کنترل قند خون کمک زیادی می کند و از مشکلات جلوگیری می کند.

منبع: ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.