سرویس: غیر تولیدی » نقلی 17:12 - دوشنبه 25 خرداد 1394

استاندار اصفهان:

آماده برگزاری نماز عید فطر در مصلای اصفهان هستیم

استاندار اصفهان از آمادگی دستگاه‌های اجرایی و نهادهای متولی به منظور برگزاری نماز عید فطر امسال در مصلای بزرگ اصفهان خبر داد.

به گزارش اصفهان شرق؛  رسول زرگرپور در جشن دومین سال حماسه 24 خرداد در تالار کوثر اصفهان اظهار کرد: امروز سالروز حماسه سیاسی مردم شریف و بابصیرت ایران اسلامی است که در سال 92 در راستای تحقق فرمایش رهبری مبنی بر حماسه اقتصادی و سیاسی به خوبی با حضور در پای صندوق‌های رای این شعار را متجلی ساختند.

وی بیان کرد: 24 خرداد را به حجت‌الاسلام روحانی، مردی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در مراسم تنفیذ رئیس جمهور، جزء عناصر خدمتگزار نظام اسلامی است، تبریک می‌گوییم.

استاندار اصفهان تصریح کرد: روحانی در خرداد 92 با شعار نجات اقتصاد ایران، احیای اخلاق و تعامل‌ سازنده با جهان پا به عرصه انتخابات نهاد و امروز پس از گذشت دو سال از آن روز، در حالی که دولت در ابتدا با مجموعه عظیمی از چالش‌ها روبه‌رو بود با مجموعه‌ تدبیرها و برنامه‌ریزی‌ها آنها را کنترل کرده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر استان اصفهان به عنوان یکی از استان‌های مهم و تراز اول تحت عنوان استان برخوردار محسوب می‌شود، این استان در صنعت رتبه نخست، در بخش کشاورزی، دانشگاهی، گردشگری و صنایع دستی نیز دارای رتبه‌های برتر و جایگاه رفیع در کشور است.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان حجم عظیمی از ظرفیت‌های خود را به اثبات رسانده است، ادامه داد: این استان باید استانی برخودار تلقی شود اما نکته حائز اهمیت آن است که این استان دارای معضلات و مشکلاتی است که باید در سطح ملی رفع شود.

وی افزود: مسائل زیست‌محیطی همچون فصلی شدن زاینده‌رود که اگر به آن توجه نکنیم، خشک‌رود می‌شود یا آلودگی شدید هوا، وجود گرد و غبار و بروز بیماری‌های متنوع از جمله مشکلات استان اصفهان است.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه در بحث مسائل بیکاری همین بس که نرخ بیکاری استان از نرخ متوسط کشور بالاتر است، بیان کرد: رکود کامل 10 درصد از واحدهای تولیدی و صنعتی و کاهش 50 درصدی ظرفیت صنعتی و همچنین سرمایه‌گریزی از استان، جزء مشکلات مهم اصفهان است.

وی در ادامه از وجود تنازعات و نزاع‌های سیاسی جناح‌ها و گروه‌ها در اصفهان به عنوان دیگر مشکلات استان یاد کرد و گفت: پروژه‌های بر زمین مانده همچون مترو و ورزشگاه نقش‌جهان که سابقه مغفول ماندن برخی از آنها به 15 سال می‌رسد و تبدیل شدن به غصه‌های غمگین برای مردم از دیگر عمده مشکلات استان اصفهان است.

زرگرپور با برشمردن برخی از اقدامات و فعالیت‌های صورت گرفته در طول کمتر از دو سالی که دولت تدبیر و امید در این استان مستقر شده است، عنوان کرد: بالغ بر هشت طرح بزرگ و اساسی پیگیری و به سرانجام رسیده است.

وی در ادامه از طرح احیای حوضه آبریز زاینده‌رود، طرح کنترل و پایش هوای منطقه‌ای اصفهان و تاکید بر استفاده بنزین یورو 4 یکسال زودتر از موقع مقرر و ممنوعیت سوخت مازوت، تاکید بر انجام طرح آمایش سرزمین در برش استانی برای نخستین‌ بار، طرح کیفی‌سازی حوضه آبریز زاینده‌رود و کنترل از بالادست و طرح مقابله با ریزگردها که در دو سال اخیر به عنوان اصلی‌ترین مشکل اصفهان مطرح بوده است، به عنوان اهم فعالیت‌های صورت گرفته یاد کرد.

استاندار اصفهان تاکید بر طرح مرمت و بازسازی میراث فرهنگی با تخصیص بالغ بر یک‌هزار میلیارد ریال و جبران کاستی‌های گذشته در این بخش، همچنین طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی با جذب سرمایه را از دیگر اقدامات انجام شده توسط دولت تدبیر و امید در اصفهان دانست.

وی با اشاره به غصه غم‌انگیز بودن بحث مترو، عدم تکمیل ورزشگاه نقش جهان و مصلی در اصفهان عنوان کرد: فاز نخست مترو تا پایان نیمه نخست سال 94 راه‌اندازی می‌شود، همچنین ورزشگاه نقش جهان با جدیت و اهتمام مسئولان و سرمایه‌گذار در روزهای آتی تکمیل خواهد شد.

زرگرپور در ادامه خطاب به امام جمعه اصفهان یادآور شد: ما آماده‌ایم که نماز عید فطر امسال را در مصلای اصفهان برگزار کنیم، همچنین ایجاد موزه بزرگ هنری پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در مساحت 7 هکتاری کارخانه ریسباف پیشین از دیگر اقدامات ضروری بود که به زودی مسابقه ارائه طرح‌های فاخر آن برگزار می‌شود.

وی در پایان مصوبه اخیر دولت مبنی بر تشکیل کارگروه تسهیلات و رفع موانع تولید را اقدامی بسیار ضروری و موثر در راستای رفع معضلات و مشکلات کارخانه‌داران و صنعتگران دانست و از دولت قدردانی کرد.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.