اصفهان شرق

آستین ها برای رفع مشکلات دامداران بن رودی بالا برود/ حل مشکلات در سایه قانون

کدخبر: 65574
1394/03/25 در ساعت 02:59

به گزارش اصفهان شرق از ورزنه، صبح امروز تعدادی از دامداران به نمایندگی از دامداران ورزنه برای بیان برخی از مسایل مشکلات در دفتر امام جمعه ورزنه حضور یافتند.
در ابتدای جلسه مسئول حفاظت از منابع طبیعی با بیان برخی از مسائل گفت: در بخش بن رود 94هزار هکتار زمین مرتعی وجود دارد که در حدود 83هزار هکتار ان در حوزه منابع طبیعی شرکت دامداران ثبت سال 75 با هدف حفاظت از مراتع می باشد.

وی طرح احداث راه اهن ملی و برخی مشکلات در پهنای این طرح را مهم خواند و اظهار کرد: شرکت کیسون طرح احداث راه اهن ملی است و باید مشکل از طریق قوانین مربوطه برطرف گردد.
طباطبایی افزود: نباید اجازه دهیم که مسایل و مشکلات بدون در نظر گرفتن قانون به نوعی هنجارشکنی تبدیل شود زیرا تصمیم نهایی را دولت و قوانین جمهوری اسلامی اتخاذ و ما همگی ملزم به اجرای قانون هستیم ولی نباید خواسته و مطالبه دامداران و مرتع داران را نادیده گرفته شود.

IMG-20150614-WA0022
امام جمعه با دعوت دامداران به حفظ آرامش متذکر شد: باید با ارامش کافی پیگیر مشکلات باشیم و خواسته و مطالبات خود را در سایه قانون پیگیری کنیم.
حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به جلسه مرتبط با مسئولان استانی اشاره وبیان کرد: پیرامون مشکلات بخش خصوصا فرمانداری با اتحاد و همدلی در صدد رفع مشکلات هستیم و باید مرتع داران را به ارامش دعوت کرده و در سایه قانون پیگیر امور محوله باشیم.
عضو شورای شهر ورزنه در خصوص اینکه باید با موضوعات به گونه تخصصی تر رفتار کرد، تصریح کرد: همگانی کردن برخی از طرحها به نوعی مشکل گشای بسیاری از طرح ها نیست.

IMG-20150614-WA0021
یکی از دامداران حاضر در جلسه صحبت هایی مبنی بر حقوق این قشر مظلوم جامعه داشت و گفت: تا کنون نزدیک به 15 معدن در اراضی که متعلق به دامداران احداث گردیده است بدون اینکه رضایت دامداران را جلب کنند.

در پایان نماینده دامدارن ضمن تشکر از امام جمعه این شهر گفت: در حدود 25 درصد مردم ورزنه دامدار می باشند که متاسفانه تا کنون هیچ اقدامی در جهت کمک به انها از طریق دولت صورت نگرفته است و حتی بسیاری از دامداران به خاطر نبود موقعیت های مناسب در بخش به استان های دیگر مهاجرت نمودن که با مشکلات زیادی من جمله سرقت دام و مرگ و میر و… مواجهه گردید است و از امام جمعه خواستاریم تا در مقابل برخی سنگ اندازی ها برای دامداران در جهت رفع مشکلشان قدم بردارند.