سرویس: غیر تولیدی » نقلی 08:08 - دوشنبه 25 خرداد 1394

«ابرهای سیاه»؛ ماجرای زوجی نابارور که عامل خشکسالی بودند!

فیلم مستند «ابرهای سیاه» به کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا که مستندی درباره‌ی ناباروری و خشکسالی است، در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تولید می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از  محمدجعفر باقری‌نیا کارگردان «ابرهای سیاه» درخصوص مراحل تولید این فیلم مستند گفت: مستند «ابرهای سیاه» روایت زندگی زن و شوهر ناباروری است که در یک پایگاه بارورسازی ابرها نگهبان هستند و به تنهایی در گوشه‌ای از روستا کنج عزلت گزیده‌اند؛ البته نازایی این زوج که دختر عمو، پسر عمو بوده و 15 سال هست که با هم ازدواج کردند هم به صورت سمبلیک به این فیلم اضافه شده است.

وی افزود: این زوج به همین دلیل، توسط مردم روستا طرد شده‌اند، چرا که همه گمان می‌کنند نازایی زن سبب خشکسالی در روستا شده است! البته قرار بود این فیلم به صورت سینمایی داستانی ساخته شود و فیلمنامه آن هم با عنوان «شک مقدس» نوشته شده بود، اما در نهایت به این نتیجه رسیدیم که فیلم مستند بهتر می‌تواند واقعیت‌های پنهان این موضوع را آشکار سازد.

به گفته باقری‌نیا، در این مستند دو فصل خاص از زندگی این زن و شوهر روایت می‌شود و به همین دلیل تصویربرداری آن در چهار فصل صورت می‌گیرد.

«ابرهای سیاه» مستندی 35 دقیقه‌ای به نویسندگی و کارگردانی محمدجعفر باقری‌نیا است؛ محمود مهدی‌خانی تصویربرداری و طاهر پیشوایی صدابرداری این مستند را بر عهده دارند. این فیلم در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه می‌شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.