سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:14 - یکشنبه 24 خرداد 1394

هشدار استاندار اصفهان در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان:

مصرف مواد مخدر در بین دانشجویان استان اصفهان رو به افزایش است

استاندار اصفهان گفت: متاسفانه نرخ ابتلای دانشجویان به مواد مخدر در این استان، گرچه نسبت به میانگین کشوری پایین تر است، اما روند افزایشی به خود گرفته‌است.

به گزارش اصفهان شرق؛ رسول زرگرپور در سومین جلسه‌ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان در سال جاری با مروری بر عملکرد این شورا در سال 93 اظهار کرد: در بین ارزیابی وزارت کشور؛ استان اصفهان جزء ۳ استان حائز رتبه‌ اول در امر مبارزه با مواد مخدر شناخته شده است و توانسته از لحاظ شکلی و محتوایی برنامه‌های قابل قبولی را در سال 93 ارائه کند.
استاندار اصفهان با بیان اینکه در ۳ ماه گذشته در حدود 10 تن مواد مخدر از انواع مختلف در استان اصفهان کشف شده است، افزود: این مقدار با یک اختلاف ناچیز، مشابه میزان کشفیات در سال گذشته است.
زرگرپور یکی از برنامه‌های اساسی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را پاکسازی محلات، پارک‌ها و محل‌های عمومی از معتادان و فروشندگان مواد مخدر عنوان کرد و افزود: طبق گزارش ارائه شده در سال 93، استان اصفهان در پاکسازی رتبه‌ اول را به خود اختصاص داده است و حدود 10 درصد پاکسازی هایی که در کل کشور صورت گرفته، به استان اصفهان مربوط می‌شود.
استاندار اصفهان از برگزاری نمایشگاه سیار مبارزه با مواد مخدر در استان خبر داد و گفت: این نمایشگاه در ظرف یکماه آینده تجهیز خواهد شد و اتوبوس‌هایی در سطح شهرهای مختلف استان حرکت می‌کنند و نحوه‌ی ابتلا به موارد مخدر، مبارزه با آن و اثرات انواع مختلفش را برای جوانان، نوجوانان و دیگر افراد ارائه خواهند کرد.
زرگرپور برگزاری این نمایشگاه را در راستای سیاست رویکرد اجتماعی دولت در امر مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد.
استاندار اصفهان به دیگر مصوبات این جلسه اشاره کرد و افزود: طی سه ماه آینده با کمک معاونین آموزشی مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های استان، طرح مبارزه با ابتلای دانشجویان به مواد مخدر تهیه و به اجرا گذاشته خواهد شد.
زرگرپور بیان کرد: متاسفانه نرخ ابتلای دانشجویان به مواد مخدر در استان گرچه نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر اما در حال افزایش است و باید در این ارتباط برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته شود.
زرگرپور در ادامه به موضوع کمپ‌های ترک اعتیاد اشاره کرد و افزود: حدود 100 کمپ ترک اعتیاد در استان اصفهان وجود دارد که بیش از 55 عدد از این کمپ‌ها دارای مجوزهای معتبر نبودند و بر اساس استانداردها و ساختارهای مناسب، عملکردهای قابل قبولی نداشتند.
وی با بیان اینکه ظرف 3 ماه گذشته این کمپ‌ها مورد ارزیابی قرار گرفتند، تصریح کرد: 50 کمپ، مجوزهای لازم را کسب کردند و 5 کمپ دیگر نیز غیر مجاز شناخته و تعطیل شدند.
مدیر ارشد استان در پایان از همه‌ی خانواده‌ها خواست که اگر برای درمان به کمپ‌ها و مراکز ترک اعتیاد مراجعه کردند حتماً از مجاز بودن آن‌ها اطمینان حاصل کنند تا ضوابط، استانداردها و نحوه‌ درمان قابل قبول، توسط آن‌ها به اجرا گذاشته شود.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.