سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 09:09 - شنبه 23 خرداد 1394

افرادی که مدام سرشان شلوغ است بخوانند

هفت نکته از دیدگاه روان شناسی برای این که احساس کنید کمتر سرتان شلوغ است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، در عصر حاضر مشغله های فروانی که افراد با آن رو به رو هستند سبب می شود افراد کارهای خود را توامان با هم انجام دهند. همین موضوع سبب می شود افراد دچار خستگی مفرط شوند و دایمان احساس کنند سرشان شلوغ است.

نکات ارائه شده در ذیل را در امور روزانه بکار ببندید تا احساس خستگی ذهنی کمتری کنید.

 

1-  یک بهانه یا یک سرنخ برای کند کردن روند کارهایتان پیدا کنید.

 

در این مورد نکته ای را بیابید که می تواند چند بار در روز اتفاق بیفتد ، مثلا حمام کردن یا دستشویی رفتن. همچنین می توانید بر روی یک صندلی بنشینید و چند نفس عمیق بکشید یا به بدنتان کش دهید.

 

2-  دست کم یک بار در روز کاری را انجام دهید که مورد نظر خودتان است تا دیگر افراد.

برای بسیاری از ما، روزهایی وجود دارند که احساس می کنیم به سبب کارهایی که باید برای دیگران انجام دهیم از ما سرقت شده اند.  دست کم یک بار در روز کاری را انجام دهید که در فهرست اولویت های خود شما قرار دارد. این کار می تواند خواندن چند سطر از مقاله یک مجله باشد.

 

3-  با عجله کاری را انجام ندهید.

آیا تفاوتی می کند کاری را با عجله انجام دهید یا بدون عجله؟ بله برخی فعالیت ها وجود دارند که با عجله انجام دادن آنها سبب می شود زمان بیشتری را از دست دهید.

 

4-  زمان انتظار را بیهوده هدر ندهید.

چه کاری انجام می دهید وقتی به ناچار باید زمانی را به انتظار بگذرانید؟ چگونه می توانید از این زمان انتظار لذت ببرید و از آن به عنوان فرصتی برای لذت بردن استفاده کنید تا خشمگین شدن به سبب انتظار؟

شما به چه مهارت های روانی نیاز دارید تا طی این دوران انتظار احساس راحتی کنید؟ شما به مهارت پذیرش نیاز دارید اما شاید در عین حال برای لذت بردن از این زمان باید کمی کنجکاو نیز باشید. گاهی اوقات ، موضوعات خوشایندی در ارتباط با انتظار وجود دارند که می توانید نهایت استفاده را از آن ببرید برای مثال می توانید زیر دستگاه تهویه هوا بنشینید و خنک شوید و در  عین حال خستگی در کنید.

 

5- زمان صرف غذا را به زمانی خاص برای خود تبدیل کنید.

با آرامش غذا خوردن راهی مطمئن برای آن است که احساس کنید کنترلی بر زمان خود ندارید. سیاستی شخصی برای خود اتخاذ کنید  مبنی بر این که حین غذا خوردن کار دیگری انجام ندهید. حتی اگر فقط بر روی میز خود نشسته اید می توانید حین صرف غذا به رادیو گوش دهید تا این که بخواهید کار دیگری انجام دهید.

 

6- زمان خواب منظمی داشته باشید.

همه ما می دانیم که بچه ها باید در زمانی های یکسانی به رختخواب بروند هر چند که وادار کردن آنها به خوابیدن در زمانی خاص به طور منظم کار دشواری است اما می توان با انجام کاری تکراری هر شب قبل از خواب آنها را برای به رختخواب رفتن آماده کرد.  این قاعده درباره بزرگسالان نیز باید بکار گرفته شود. خود را به خوابیدن در ساعات منظم و خاصی عادت دهید اما قبل از آن همیشه کاری تکراری انجام دهید. برای مثال می توانید بیشتر اوقات قبل از خواب ایمیل خود را چک کنید اما از صحبت کردن با تلفن یا داشتن تعاملات اجتماعی قبل از خوابیدن اجتناب کنید.

 

7- از این شاخه به آن شاخه نپرید.

اگر همواره از کاری به کار دیگر بپردازید همواره احساس خواهید کرد سرتان بسیار شلوغ است و دچار خستگی مفرط می شوید. سعی کنید دریابید چگونه می توانید کاری را در زمان مشخصی انجام دهید . برخی افراد می دانند که زمانی که کاری را به اتمام رسانده اند که به تمرکز زیادی نیاز دارد باید به مغر خود استراحت دهند و در واقع به خود جایزه دهند.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.