سرویس: اجتماعی 14:11 - یکشنبه 10 شهریور 1392

گفتگو با حجت الاسلام محمد شریف زاهدی اهل تسننی که شیعه شد

روضه ی قتلگاه امام حسین (ع) فتح البابی برای بیداری من شد

نام دخترانم را ازالقاب حضرت زهرا گذاشتم تا ذریه ما درمکتب اهل بیت حیات معنوی پیدا کند.

SAM_0900

به گزارش اصفهان شرق: وقتی پرچم های عزای رییس مکتب شیعیان را بر دیوارهای شهر دیدم، این مسئله که چگونه شیعه واقعی بمانم فکرم را به خود مشغول کرد. عظمت مذهبی که به نورانیت اهل بیت رسول تجلی یافته تا جایی برایم جذاب بود که درجستجوی افراد جذب شده به این مذهب برآمدم. گفتگو با حجت الاسلام محمد شریف زاهدی رنگ اخلاص و بوی معنویت می داد وصحبت از سرگذشت محمد شریف در برابر من که از همان ابتدا شیعه بودم صادقانه تر به نظر می رسید.
اصفهان شرق: بیوگرافی برای شناخت بیشتر خود بگویید؟
-محمدشریف زاهدی متولد سیستان وبلوچستان هستم. بعدازیازده سال تحصیل در حوزه های علمیه اهل تسنن سیستان وبلوچستان به برکت عاشورای امام حسین (ع)ازسال 1375تحقیقات خودرااز کتاب نورانی شبهای پیشاور* نسبت به حقانیت شیعه آغاز کردم. خداوند توفیق 5سال مطالعه این کتاب را به من داد.درسال 1379که امام جمعه بندرسیریک ازاستان هرمزگان بودم با تقیه مذهب اهل بیت را پذیرفتم.سال 1382بودکه رسماًشیعه بودن خود را درهمان منطقه علنی کردم واین آغازراه من بود.

SAM_0904
اصفهان شرق: گزیده ای ازفعالیت های خوددرزمان اهل تسنن را بیان کنید؟
-علت رفتن من به حوزه های اهل تسنن این بود که اوایل انقلاب علمای وهابی وسنی درس خواندن درمدارس دولتی ایران را حرام می دانستند واین دلیل ورود من به حوزه های اهل تسنن بود.
درمدت یازده سال تحصیل در حوزه های اهل تسنن درکناردرس به تدریس می پرداختم. سه سال مدرس حوزه های علمیه اهل سنت درمنطقه ی فنوج ایرانشهر بودم . ودرسمت امام جمعه اهل سنت به مدت سه سال درمنطقه ی هرمزگان خدمت کردم. درمدت تدریس حدود 250شاگرد اهل سنت داشتم.
اصفهان شرق: چه عاملی اولین جرقه ی شیعه شدن شما بود؟
-بسیاری از علمای اهل تسنن مخالف شیعه هستند و آنها را مشرک میدانند. برخی به خاطرتوسل شیعیان به اهل بیت به شیعیان مرده پرست میگویندواز این قبیل مسائل در سیستان و بلوچستان ازمدتها پیش قدمت داشت. بعد ازانقلاب با تاسیس حوزه های علمیه اهل تسنن در ایرانشهر، زاهدان و چابهار و با آمدن مُلاهای فارغ التحصیل از پاکستان این مخالفت ها و مسائل ذکر شده پررنگ تر شد.جرقه های شیعه شدن من از آنجایی شروع شد که معلمان شیعه ای از زابل داشتیم .باتوجه به رفتارهای خاص معلمان به فکر فرو رفتم و افکار من این بود که چرا ما هنگام نمازدست می بندیم و آنها نه! چرا آنهااینقدر یاعلی و یاحسین می گویندوماحتی نام بزرگان تسنن را نمی بریم.
اینها مسائلی بود که من را نسبت به شیعه حساس کرد.سال 1375 بنده امام جماعت مسجدی در حوالی چابهار بودم، شب عاشورا بود و یکی ازروحانیون شیعه که سید عزیزی بود درآن شب ازامام حسین وجریان آن حضرت از کتب اهل سنت نقل می کرد.
آن روضه خوانی درآن شب مرا متعجب کردکه اگر شیعیان مشرک هستند چرا این ارادت را نسبت به پیامبروخاندانش نشان می دهند. روضه ی سید بزرگوار این بود که روز عاشورا حضرت زینب دید که امام حسین سرعلی اکبر را به زانوگرفت وقتی حضرت زینب می خواست سربرادرش را به زانوبگیرد، دید سر دربدن ندارد ودرآن حال خود سر بر سینه ی امام حسین گذاشت و گفت: چه کنم که سر به بدن تو نگذاشته اند پس سر خواهررا به آغوش بگیر.
برای اولین بار من ملای سنی گریه کردم ودلم منقلب شد و این روضه فتح البابی بود که من  روی به کتاب نورانی شبهای پیشاور آوردم. اینها عواملی شد که به حقانیت مکتب اهل بیت(ع) هم دربحث امامت و ولایت ازمنظر قرآن وروایت به بحث توسل و عزاداری برسم.

vروحانی
اصفهان شرق: اولین اقدام شما بعد از شیعه شدن چه بود؟
بعد از شیعه شدنم کتابی را نوشتم با نام ((باید شیعه میشدم)) این کتاب 2 بار چاپ شد و در مورد اتفاقات و مناظرات بنده دراین دوره بود.
اصفهان شرق: به چه نحوی شیعه شدن خود را برای دیگران بازگو کردید؟
-با توجه به هجمه های مطرح شده از سوی اکثرعلمای سنی مبنی بر کشتن فردی که به مذهب شیعه میرود ، بازگو کردن این مورد خیلی سخت بود. و من بعد از اعلام شیعه شدن خود دگر به سیستان و بلوچستان نرفتم زیرا آنها مرا تهدید به قتل کردند.
واین لطف و عنایت خداوند بود که ازمن در برابر این تهدیدات محافظت کرد ومن زنده ام تا درمکتب اهل بیت فعالیت کنم.
اصفهان شرق: چند نفر بعد از شما در آن مناطق شیعه شدند؟
-با توجه به عنایات اهل بیت تا الان 580 نفر از خواهران و برادران اهل سنت شیعه شدند وحدود 70 نفر توسط کتاب بنده هدایت شده اند که جای شکر دارد.
البته نکته ی مهمی که مانع گرویدن جوانان به اهل بیت است، عدم کتابخانه ی دارای منابع شیعه ونبود مبلّغین حرّاف و خوش فکر که بتوانند مسائل را بیان کنند درمناطق اهل تسنن است.
اصفهان شرق: بهترین و به یاد ماندنی ترین هدیه ای از اهل بیت دریافت کرده اید چه بود؟
-اولین و بهترین حاجتی که ازاهل بیت خواستم این بود که به من فرصت جبران گذشته ها را بدهند و الان 14 سال است که به برکت اهل بیت شیعه شده و حقیقتاً محافظ اصلی من آنها بوده اند. احساس من نه! بلکه عقیده ام بر محافظت اهل بیت از مابوده که زنده بودن و دررکاب آنها ماندن بهترین هدیه است.
به لطف حضرت زهرا نام دخترانم را مطهره، فاطمه و زهرا گذاشتم و دوست دارم که ذریه ما درمکتب اهل بیت حیات معنوی داشته باشند. با توجه به الطافی که نصیب بنده شد فعالیت هایی را دراین راستا انجام دادم و غریب 40 مسجد در مناطق محروم شیعه نشین با کمک خیرین و دفتر مقام معظم رهبری ساخته ایم و از خدا خواستار ماندن درراه اهل بیت را دارم.
سخن آخر:
مهم ترین نکته ای که من اعتقاد خاصی به آن دارم این است که اگر قرار باشدما شیعیان زمینه ساز ظهور امام زمان باشیم. ما باید توجه کافی به اولوالامر زمانمان داشته باشیم و تبلیغ درمکتب امام زمان را افتخار بدانیم . من برای همه ی شما دوستداران مکتب تشیع سلامتی در پناه امام زمان (عج) راخواستارم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.