اصفهان شرق

روشن کردن پیک‌نیک داخل خودرو سبب مسمومیت شد

کدخبر: 6539
1392/09/09 در ساعت 18:42

13920727000362_PhotoA
مهرزاد آرتنگ  با اشاره به اینکه انواع مسمومیت با گاز co داریم، اظهار کرد: صبح روز پنج‌شنبه ساعت 7:12 دقیقه خبر کاهش سطح هوشیاری یک نفر به اورژانس اصفهان از محل میدان میوه و تره‌بار گزارش شد که ماموران اورژانس پس از این گزارش به محل حاضر و با فردی روبةرو شدند که دچار کاهش سطح هوشیاری شده بود.

وی افزود: این فرد که راننده‌ بود به دلیل روشن کردن گاز پیک‌نیک در داخل خودرو دچار مسمومیت شده بود که پس از اقدامات اولیه به بیمارستان عسکریه اصفهان منتقل شد.

رئیس اداره اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: همچنین  گزارش دیگری از مسمومیت گاز با co در ساعت 2:21 دقیقه بامداد پنج‌شنبه گزارش شد که بر اثر این مسمومیت دو نفر راهی بیمارستان عسکریه شدند، دلیل این حادثه انتشار گاز co از آبگرمکن منزل گزارش شده است.

وی با بیان اینکه علائم مسمومیت با گازco شبیه سرماخوردگی است، گفت: خواب آلودگی شدید، کسلی، خستگی و کاهش قدرت عضلانی از جمله علایم اولیه مسمومیت است که افراد به محض متوجه شدن از مسمومیت با خارج شدن از فضای آلوده می‌توانند از پیشرفت مسمومیت منو اکسید کربن پیشگیری کنند.

آرتنگ اضافه کرد: خارج کردن افراد مسموم از محیط آلوده و قرار دادن آن‌ها در محیط باز از مهمترین اقدامات پیشگیری از عوارض ناشی از مسمومیت با گاز سمی منوکسید کربن است و در صورتی که رعایت نشود شاهد علایم پایانی مسمومیت با گاز منواکسیدکربن (CO) مانند کبودی دست، دور لب‌ها و نوک انگشتان و در نهایت تنگی نفس و مرگ خواهیم شد.

وی توصیه کرد: در مکان‌هایی که از سیستم گرمایشی مانند شومینه و بخاری استفاده می‌شود، درز و پنجره به طور کامل بسته نباشد و از قرار دادن آبگرمکن در فضای بسته جلوگیری شود.