سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:31 - جمعه 22 خرداد 1394

امام جمعه شهر نصرآباد:

کلید حل مشکلات در داخل کشور است/ «مرگ بر آمریکا» نشانه مبارزه با استکبار

حجت الاسلام فرهنگ گفت: استکبار ستیزی و منفعل نشدن در مقابل دشمنان یعنی اینکه حرف دشمن از حلقوم ما بیرون نیاید.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از جرقویه سفلی، امام جمعه شهر نصرآباد جرقویه سفلی در ادامه مبحث آسیب های تهدید کننده کانون خانواده، از ازدواج های تحمیلی به عنوان عامل مخرب در تشکیل خانواده یاد و گفت: پدر و مادرها در عین این که باید نقش موثری در تربیت و هدایت فرزندان خود داشته باشند باید از تحمیل نظر خود به فرزند در رابطه با ازدواج و انتخاب همسر پرهیز نموده و بدانند که ازدواج تحمیلی آسیب پذیر است و  آثار زیان باری را در پی دارد.

وی با استناد به آیات و روایات به تشریح جایگاه مهریه در دین مبین اسلام پرداخت و آن را هدیه و کار پسندیده از طرف مرد برای همسر برشمرد و اظهار کرد: مهریه سنگین با هدف گروگانگیری و پیش گیری از طلاق از اساس غلط است و اگر مردی اهل زندگی نباشد، با مهریه سنگین زن نگهدار نیست.

حجت الاسلام علیرضا فرهنگ به ۲۳ خرداد سالروز تشکیل ستاد انقلاب فرهنگی در سال ۵۹ اشاره کرد و با بیان این که تحول فرهنگی در سایه  تحول در سبک زندگی صورت می پذیرد، گفت: آغاز انقلاب فرهنگی با بعثت حضرت ختمی مرتبت آغاز و آیات قرآن کریم و روایات حضرات معصومین علیهم السلام  نقشه راه و بزرگترین منبع برای این منظور است.

وی در ادامه به ۲۷ خرداد سالروز تشکیل جهاد سازندگی اشاره و با توجه به نقش فعایت های کشاورزی در اقتصاد و زندگی مردم؛ متذکر شد: کشاورزی یکی از قطب های مهم کشور است، که برای رونق و تحول در این بخش باید فکر اساسی شود و توجه جدی به استفاده از علم و فناوری در کشاورزی و بازاریابی مناسب و کوتاه کردن دست واسطه ها صورت گیرد.

امام جمعه شهر نصراباد به فرازهایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در حرم امام خمینی (ره) در ۱۴ خرداد ماه اشاره و افزود: اصولی مانند استکبار ستیزی و منفعل نشدن مسوولان در مقابل استکبار و اصل حمایت از مظلوم در هر شرایطی حتی در شرایط بسیار بد فشارهای تمام دولت های مستکبرهمواره باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی در تشریح اصل استکبار ستیزی به بیان دو مصداق پرداخت و گفت: دشمن دائم القا می کند که کلید حل مشکلات کشور حتی آب خوردن شما در دست ما و رفع تحریم هاست، این حرف دشمن است که آب هم که می خواهی بخوری به جای یا حسین بدان که تحریم ها باید برداشته شود.

وی افزود: رهبری فرمودند کلید حل مشکلات در داخل کشور است و همچنین نشانه دیگر این که  مبارزه با استکبار باید همچنان از گلوی مسوولان نظام و این مردم عزیز به عنوان شعار مرگ بر امریکا همچنان طنین انداز شود.

حجت الاسلام فرهنگ با تکیه بر اصل حمایت از مظلوم و رد این خواسته طرف های مذاکره که اگر می خواهید مذاکرات به نتیجه برسد باید دست از حمایت مردم مظلوم فلسطین، یمن و… بردارید؛ تصریح کرد: ما جلوی چشم خود دیدیم که اگر در مصر انقلاب مردمی رخ داد و رهبرانش ناکام ماندند به خاطر این بود که رهبران خود را از مردم جدا دانسته و به غرب پناه بردند و به جای حمایت از مظلوم و مردم فلسطین پای بندی خود به قرارداد با اسرائیل را اعلام کردند.

وی در پایان با بیان این که طبق تقویم روز پنجشنبه ۲۸ خرداد اول ماه مبارک رمضان است؛ به بهره گیری از فضایل شب ها و روز های آخر ماه شعبان و تاسی به پیامبر بزرگوار در روزه  گرفتن، نماز و عبادت و آماده شدن برای ماه رمضان و مهیا ساختن مساجد برای پذیرایی از میهمانان جدید و جوانان با اخلاق خوب و آغوش باز تاکید کرد.

 

کلیات خطبه امروز را اینجا دانلود و مشاهده کنید

همچنین بخوانید:

2 نظر در مورد “کلید حل مشکلات در داخل کشور است/ «مرگ بر آمریکا» نشانه مبارزه با استکبار”

  1. حاج ولی گفت:

    سلام
    با عرض پوزش ( صرفا برای اصلاح نه درج نظر)
    بالاخره حاج آقا فرهنگ امام جمعه کجاست؟ نصرآباد یا کوهپایه؟
    یکی دیگر از دو عاملی که در ابتدای مطلب آمده کجا رفته؟

  2. اصفهان شرق گفت:

    سلام

    تشکر فراوان از جناب حاج ولی الله عرب مختاری

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.