سرویس: تولیدی » خبر پوششی 13:23 - جمعه 22 خرداد 1394

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان:

معماری ایرانی اسلامی در نوع خود بی نظیر است/ ساخت صحن عقیله بنی هاشم به دست ایرانیان

علی حیدری از ارتقاء سطح مشارکت های مردمی بخش بن رود در استانه افتتاح ستاد بازسازی عتبات خبر داد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه، دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات بخش بن رود با حضور مردم شهید پرور و خون گرم شهر ورزنه، روستا های تابعه و همچنین مسئولان شهری، روحانیون معزز و اعضای ستاد بازسازی استان اصفهان به طور رسمی در جنب مسجد صاحب الزَّمان این شهر در فضایی معنوی افتتاح و آغاز به کار کرد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان در آئین افتتاح این شعبه با ذکر اهداف این مجموعه گفت: ارتقاء سطح مشارکت های مردمی که قادر نیستند جهت تحویل هدایا و نذورات خود به ستاد شهرستان مراجعه کنند از اهداف کار این موسسه است.

IMG_9020

علی حیدری در خصوص اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات اظهار کرد: از سال ۸۱ مردم ولایتمدار ایران توفیق بازسازی عتبات را پیدا کردند و امروز شاهد ارتقا ان می باشیم.

وی افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات نیز در همین راستا فعالیت های خود را در دو بخش جذب کمک ها و نذورات مردمی و اجرای طرح های عمرانی سازماندهی کرد.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان سه بخش عمده را در این ستاد عنوان و گفت: در بخش اجرای طرح های عمرانی فعالیت های ستاد به سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تقسیم بندی شد.
وی با بیان اینکه طرح های کوتاه مدت و میان مدت به بهره برداری رسیده اند تصریح کرد: امروز وارد مرحله سوم یعنی اجرای طرح های مقدسه شده ایم که این پروژه ها جزو بزرگترین طرح های عمرانی جهان اسلام محسوب می شود.

IMG_8975
حیدری با بیان اینکه در تمامی حرم های مطهر طرح بزرگ توسعه در حال انجام است، ادامه داد: در نجف اشرف و در جوار حرم مطهر امیرالمومنین امام علی(علیه السلام) ساخت صحن و شبستان حضرت زهرا(سلام الله علیها) به مساحت 22 هزار مترمربع با مشارکت مردم عزیرایران اسلامی در حال انجام است و حرم مطهر را تا مقام حضرت امام سجاد(علیه السلام) و بحر نجف توسعه می دهد و از لحاظ کار مهندسی و معماری ایرانی اسلامی در نوع خود بسیار بی نظیر است.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان، اقدام دیگر ستاد را در کربلای معلی و طرح توسعه حرم امام حسین(علیه السلام) در قالب ساخت صحن عقلیه بنی هاشم(علیه السلام) دانست و اظهار کرد: صحن عقیله بنی هاشم (علیه السلام) از سمت تل زینبیه به سمت محل خیمه گاه حضرت امام حسین (علیه السلام) در حال انجام و تمامی طرح این پروژه توسط مهندسان ایرانی صورت گرفته است. IMG_9064
درخاتمه نیز حسن شهباز به عنوان سرپرست این شعبه به حاضرین معرفی شد.
دفتر ستاد بازسازی عتبات عالیات شهر ورزنه از امروز بطور رسمی آماده دریافت نذورات نقدی و غیر نقدی مردم خوب ومومن منطقه می باشد .
فعالیت ها ی ستاد:
* جمع آوری هدایا ونذورات مردم شریف
* جذب واعزام نیرو های متخصص جهت بازسازی عتبات عالیاتIMG_9084

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.