سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه علیا 12:25 - سه شنبه 19 خرداد 1394

در اولین جلسه غنی سازی اوقات فراغت جرقویه علیا:

موازی کاری در اوقات فراغت رکود فعالیت موثر را سبب می سازد

در آستانه فرا رسیدن تعطیلات تابستان جلسه ای پیرامون غنی سازی اوقات فراغت در شهرداری شهر حسن آباد با حضور مسئولین فرهنگی شهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا: حسین ایروانی در مورد اهداف جلسه سخنانی ایراد کرد و در ادامه مسئولین کانونها، پایگاه های بسیج از عملکرد خود در سال گذشته مطالبی ارائه دادند.
عباس نوریان با اشاره به اینکه اوقات فراغت هر شخص بستگی به علاقه سلیقه و نیازهای روحی، سن و توان مالی فرد بستگی دارد، اظهار کرد: دانش آموزان بعد از 9 ماه حضور در مدرسه و کلاس های درسی مختلف، نیاز بیشتری به فعالیت های فرح بخش و نشاط آور دارند.
رییس اموزش و پرورش جرقویه علیا با بیان اینکه آموزش در تابستان تعطیل ولی تعلیم و تربیت همچنان ادامه دارد، یادآور شد: هر پایگاه باید با یک مسجد در ارتباط باشد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی دانش آموزان در تابستان به اشتغال مشغولند می توان برای سهیم شدن انها در برنامه های فرهنگی، مسابقه کتابخوانی را در بین انها ترویج داد.

DSC06084
مصطفی صادقی مسئول بسیج فرهنگیان با توجه به اینکه موازی کاری را در برنامه های فرهنگی کنار بگذاریم، متذکر شد: دوری از موازی کاری و تقسیم کار در بین افراد در انجام فعالیت های فرهنگی بین جوانان موثر است.
وی تاکید کرد: پایگاهای فرهنگی باید برنامه های پر نشاط خود را به محیط اجتماع منتقل کنند و از تئاتر های خیابانی استفاده شود.

DSC06085
شیخ عباس صادقی نماینده سازمان تبلیغات جرقویه با اشاره به اینکه مراکز فرهنگی باید به مسائل فرهنگی و دینی توجه کافی نشان دهند، افزود: نظر به اینکه مسائل دینی برای همه اقشار مهم است، در مراکز فرهنگی باید مسائلی در مورد اعتقادات دینی، مباحث اخلاقی مورد نیاز جوانان و نوجوانان مورد توجه قرار گیرند.
شیخ علی منصوری با بیان این مطلب که هر کسی اوقات فراغت خود را به هر روشی که برای او پیش اید، پر می کند تصریح کرد: ما بعنوان مسئول فرهنگی باید بتوانیم در مراکز فرهنگی فعالیت هایی انجام داده تا آن افرادی که در مسیر صحیح قرار ندارند به مسیر حق برگشته و باعث جذب این افراد به مراکز فرهنگی شویم.

DSC06088
حسن صادقی با تاکید این مطلب که باید دانش آموزان را به سمت و سوی اقتصاد مقاومتی سوق دهیم، اذعان کرد: هدف اصلی اوقات فراغت، اشتغال زایی و آموزش مهارت های زندگی است و در این خصوص باید بحث اقتصاد مقاومتی و راهکارهای لازم این مساله را ترویج داد.
پس از تبادل نظر و بیان نظرات، عنوان شد که باید کمیته ای تحت عنوان کمیته اوقات فراغت تشکیل تا با یک مدیر واحد بتوان فعالیت های فرهنگی را در سطح شهر به نحو احسن انجام داد.
شایان ذکر است در این جلسه شهردار، بخشدار، فرماندهان پایگاه های بسیج، مسئولین کانونهای شهر، فرماندهی کلانتری شهر، مدیریت آموزش و پرورش، اعضای شورای شهر، نماینده سازمان تبلیغات اسلامی در شهرحسن آباد و منطقه جرقویه علیا و مسئولین حوزه 5 بسیج حضور داشتند.

DSC06087 DSC06086

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.