اصفهان شرق

مبادی قانونی هم فیلتر ورود کالاها و میوه‌های قاچاق است/سیب‌زمینی در اصفهان تولید و از پاکستان وارد می‌شود

کدخبر: 64938
1394/03/17 در ساعت 15:18

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا،  سیدناصر موسوی لارکانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد واردات میوه‌های وارداتی و قاچاق به کشور اظهار کرد: واردات بی‌رویه کالاهای وارداتی و قاچاق در بدنه اشتغال و تولید کشور معضل ایجاد کرده است.

وی با تأکید بر اینکه ورودکالاهای قاچاق و واردات بی رویه تنها از فیلتر غیر مجاز نیست، تصریح کرد: از مبادی قانونی هم کالاهای غیر مجاز و قاچاق در اقلام مختلف وارد کشور می شود و برخی از این اقلام مشابه آنها در داخل کشور نیز یافت می شود.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، اضافه کرد: مقام معظم رهبری ورود کالاهای بی رویه وارداتی و برخورد با قاچاق را محور نظارت ها و برنامه های مسئولان مربوطه دانستند و واردات کالاهایی را که در کشور مشابه آن وجود دارد را بر مسئولان امر حرام کردند.

وی واردات کالاهای قاچاق را مجرای نابودی شاهرگ اقتصاد ایران برشمرد و ابراز کرد: متاسفانه با وجود اینکه مقام معظم رهبری در این راستا عنایات مهم و ویژه ای داشته و تذکرات لازم را به متولیان امر داده اند اما دولت تدبیر و امید از فیلتر وزارت اقتصاد و کشاورزی تمام قد وارد میدان مبارزه با واردات بی رویه و کالاهای قاچاق نشده است.

موسوی لارکانی از وجود رانت در حوزه واردات خبرداد و اظهار کرد: تولیدات سیب زمینی استان اصفهان به اندازه نیاز کل کشور است ولی با توجه به این مطلب شاهد واردات سیب زمینی از پاکستان هستیم و در این راستا ظلمی بزرگ در حق کشاورزان کشور به خصوص استان اصفهان روا شده است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خاتمه اظهارکرد: مرزهای قانونی هم متاسفانه به روی کالاهای قاچاق باز است و ورود میوه های خارجی و قاچاق مربوط به مرز خاصی نمی‌شود.