اصفهان شرق

تدوین کتاب مدیریت یکپارچه تا تحول بنیادی نظام شهری

کدخبر: 6493
1392/09/09 در ساعت 09:22

shahrdarisf

به گزارش اصفهان شرق: دکتر سید مرتضی سقاییان نژاد در برنامه سیمای شهر به برگزاری نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای ایران اشاره و اظهار کرد:با توجه به این که جایگاه شهرداری ها در سلسله مراتب تشکیلات کشور روشن نیست لذا این نشست ها به منظور رفع مشکلات شهرداری های کشور برگزار می شود.

ویافزود : تاکنون با برگزاری این نشست ها حرکت های خوبی با تشکیل فراکسیون مدیریت شهری در مجلس انجام شده و یکی از برنامه های محوری که در مجلس به خصوص کمیسیون عمران مجلس پیگیری شده مدیریت یکپارچه شهری است.

سقاییان نژاد از تدوین کتاب مدیریت یکپارچه شهری از سوی شهرداری تهران و دیگر کلان شهر برای تغییر و تحول بنیادی نظام شهری خبرداد و افزود: مدیریت یکپارچه شهری به این معناست که امور اجرایی از لحاظ هماهنگی در دست یک ارگان باشد تا بسیاری از مسایل و مشکلات مرتفع شود.

شهردار اصفهان به برگزاری نشست ادواری شهرداران کلانشهرهای ایران اشاره وبیان کرد:با توجه به این که جایگاه شهرداری ها در سلسله مراتب تشکیلات کشور روشن نیست لذا این نشست ها به منظور رفع مشکلات شهرداری های کشور برگزار می شود.

وی به پروژه احیای میدان امام علی (ع) اشاره و بیان کرد:با اجرای این طرح قسمتی از تاریخ اصفهان زنده شده فاز دوم این پروژه با احداث جلو خان مسجد جامع تکمیل می شود و در سال آتی جهت احیای این میدان ۱۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

دکتر سقاییان نژاد در ابن برنامه با توجه به وضعیت مترو در اصفهان گفت: اگر در پروژه مترو کلان شهرها به غیر از تهران وحدت مدیریت وجود داشت؛ به طورحتم وضعیت این طرح بهتر بود.
وی با اشاره به این که  ۵ واگن برای مترو اصفهان در آینده وارد شهر خواهد شد، اذعان داشت: در صورت ورود واگن می توان امیدوار بود ۲۲ بهمن امسال فاز اول خط یک را به بهره برداری برسد.

شهردار اصفهان از نیاز شهرداری در پروژه ی مترو بیان نمود و اظهار کرد: یک هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط یک مترو این کلان شهر اعتبار نیاز است و قرار شده ظرف سه سال آینده از سوی شهرداری و دولت این اعتبار یعنی ۵۰ درصد از بودجه مترو از سوی دولت و ۵۰ درصد آن از سوی شهرداری اختصاص داده شود .

وی ادامه داد:در سال آینده ۳۰۰ میلیارد تومان برای مترو اصفهان تخصیص داده می شود به طوری که ۱۵۰ میلیارد تومان شهرداری و همین میزان از سوی دولت اختصاص می یابد.