سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:12 - یکشنبه 17 خرداد 1394

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد:

۵۴۰ شهر در تنش آبی شدید/ ۲۳ تصفیه خانه فاضلاب اصفهان در مدار بهره‌برداری

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به اینکه تابستان امسال ۵۴۰ شهر در تنش شدید آبی قرار دارند، گفت: تقویت سامانه هوشمند مدیریت فشار را یکی از سیاست های اساسی آبفا در زمینه توزیع عادلانه آب است.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از ایمنا، هاشم امینی بر توسعه خدمات این شرکت،تأکید کرد و گفت : درحال حاضر ۱۰ درصد مردم تحت پوشش خدمات آب و بیش از ۶۵ درصد استان تحت پوشش خدمات فاضلاب هستند و پیوسته بر تعداد مشترکان خدمات آبفا افزوده می شود بر این اساس تمام فعالان صنعت آب و فاضلاب با تلاش روز افزون درصدد توسعه خدمات آبفا هستند .
وی افزود : ماهیت شرکت آب و فاضلاب خدمات رسانی به مردم است این درحالیست که خدماتی که شرکت آبفا ارائه می کند جزء خدمات اولیه محسوب می شود که بهره مندی از آن ضروری است.
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان با بیان اینکه درچند سال اخیر خدمات شرکت آب و فاضلاب اصفهان توسعه چشم گیری داشته است، تصریح کرد: درچند سال گذشته با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی خدمات شرکت بسیار توسعه یافته بطوری که با انعقاد قرار بیع متقابل با شرکت فولادمبارکه شهرهای مبارکه، لنجان و شهرهای توابع آنها که تحت پوشش شبکه فاضلاب قرار نداشتند عملیات لوله گذاری شبکه فاضلاب در این مناطق در مراحل پایانی قرار دارد و در آینده نزدیک از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند خواهند شد.
وی بر مشارکت بخش خصوصی پیرامون اجرای طرح های بخش آب و فاضلاب تأکید کرد و بیان داشت : یکی از راهبردهای شرکت آبفا استان اصفهان مشارکت همه جانبه بخش خصوصی در اجرای پروژه هاست و در این زمینه آبفا استان درصدد است با استفاده از روش های گوناگون سرمایه گذاری همچون BOO ،BOT ، بیع متقابل و تبصره ۳ اجرای پروژه های آبفا با سرعت قابل توجهی دنبال شود تا مشترکان بیشتری از خدمات آبفا بهره مند شوند .
امینی بر توسعه و تجهیز تصفیه خانه های فاضلاب در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۲۳ تصفیه خانه فاضلاب در مدار بهره برداری قرار دارد همچنین تجهیز و توسعه تصفیه خانه های فاضلاب شمال، جنوب اصفهان، شاهین شهر، نائین، قهدریجان در دستور کار قرار گرفت.
وی بر اعمال دقیق تر مدیریت مصرف در تابستان سال جاری پرداخت و افزود : در تابستان سال گذشته حدود ۵۰۰ شهر کشور در معرض تنش آبی قرار داشتند ولی متأسفانه این رقم در سال جاری به ۵۴۰ شهر رسید و همچنین استان اصفهان در تابستان سال گذشته یکی از شهرهایی بود که منابع آبی آن به خط قرمز نزدیک شد بنابراین باید تلاش شود با مدیریت مصرف بهینه آب میان عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود .
مدیرعامل آبفا استان اصفهان تقویت سامانه هوشمند مدیریت فشار را جزء یکی از سیاست های اساسی آبفا در زمینه توزیع عادلانه آب دانست و گفت: همکاری و هماهنگی سیستم تله متری و سامانه هوشمند مدیریت فشار در توزیع عادلانه آب بسیار مؤثر است.
وی افزود: هماهنگی دو سیستم باید بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد همچنین سامانه ۱۲۲ با دفتر GIS باید در فصل تابستان هماهنگ تر از قبل عمل کند تا تبعات چالش کم آبی در فصل تابستان به حداقل برسد.
امینی خواستار کاهش میزان آب بدون درآمد شد و اعلام کرد: با تعمیرات و نشت گیری خطوط انتقال میزان هدررفت آب در اصفهان به ۵/۱۷ درصد رسیده به طوریکه در سال گذشته اصفهان در کاهش میزان آب بدون درآمد در کشور به رتبه دوم دست یافت و باید تلاش شود این رقم به حد استاندارد برسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.