سرویس: غیر تولیدی » نقلی 15:24 - شنبه 16 خرداد 1394

یادداشت

اصفهان؛ تشنه آرامش سیاسی

اختلافات میان شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌های استان اصفهان؛ شهرها را تشنه آرامش سیاسی کرده است.

 به گزارش اصفهان شرق؛ رهبر معظم انقلاب امسال را سال دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامگذاری کردند و بر این اساس هر نهادی که تحت لوای پرچم ایران اسلامی قرار دارد باید در راستای تحقق منویات معظم‌له بکوشد.

سال 94 سالی مهم و سرنوشت‌ساز برای جریان‌های سیاسی فعال در کشور است و تلاش احزاب در چارچوب قانون تامین‌کننده نشاط سیاسی کشور است و بسترسازی برای برگزاری صحیح انتخابات و تشویق مردم برای شرکت در این دو رویداد مهم سیاسی کشور وظیفه تمامی نهادها است.

اقداماتی که سبب ناامیدی مردم و از دست رفتن اعتماد مردم به نظام جمهوری اسلامی شود در همه دوران‌ها مردود بوده اما آنچه که این روزها به عنوان نتایج یک انتخاب برای مردم در شهرها نمود پیدا کرده قابل توجه است.

قاب تصویر رسانه‌های استان اصفهان این روزها شاهد استیضاح، برکناری و افزایش اختلافات میان شوراهای شهر و شهرداری‌هاست.

اصفهان در میان سایر استان‌های کشور بیشترین تعداد شهر را داراست و حکم شهردار چهار کلانشهر این استان شامل اصفهان، کاشان، خمینی‌شهر و نجف‌آباد به وسیله وزیر کشور تایید و ابلاغ شده و حکم مابقی شهرداری‌های استان اصفهان توسط استاندار اصفهان ابلاغ می‌شود.

این روزها آتش اختلافاتی که بیشتر سیاسی به نظر می‌رسد تا اختلافات مبتنی بر منافع مردم، در برخی از شهرهای استان هر روز شعله‌ورتر می‌شود.

از طرف دیگر شایعه ورود به انتخابات مجلس شورای اسلامی توسط برخی از اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهرداری‌ها نیز ساختار این دو نهاد را دستخوش دگرگونی کرده است.

برکناری شهردار گلپایگان، برکناری شهردار اصفهان، استعفای شهردار شاهین‌شهر، افزایش اختلافات میان شورای اسلامی شهر کاشان، نجف‌آباد، اردستان و شهرضا تنها نمایی از این مناقشات در سطح شهرداری و شوراهای شهر استان اصفهان است.

شور شدن آتش اختلافات سیاسی آن هم در آستانه دو انتخابات مهم کشور نیازمند بررسی دقیق‌تر مسئولان استانی است.

هرچند که در قانون اساسی جمهوری اسلامی به شوراهای اسلامی شهر قدرت نظارت، انتخاب و عزل شهردار سپرده شده و آنان بر اساس قانون وظیفه دارند که بر عملکرد شهرداران نظارت داشته باشند و در صورت مشاهده تخلف و یا کم‌کاری‌ با آن برخورد کنند.

اما نباید از نظر دور داشت که استفاده از این قدرت در راستای اهداف سیاسی در نظام جمهوری اسلامی امر دون شمرده شده است و در نگاهی دیگر مردم را از پیگیری مطالبات و نتیجه حضور در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا مأیوس می‌کند.

مسئولان باید این روزها دور از هیاهوی سیاسی به بسترسازی برای هر چه بهتر برگزار شدن انتخابات و حضور حداکثری مردم مشغول باشند و دست از اختلاف‌افکنی و هر آنچه که سبب خشنودی دشمنان و سوءاستفاده آنها می‌شود، برحذر باشند.

ورود جدی‌تر نهادهای مسئول برای خاتمه دادن به روند ایجاد شده و برقراری آرامش سیاسی به شهرها یک ضرورت برای ورود به انتخاباتی سالم و باشکوه است.

منبع: فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.