سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 10:38 - شنبه 16 خرداد 1394

نماینده مردم اصفهان درمجلس:

دولت در رسیدگی به مسائل اقتصادی منتظر مذاکرات نماند

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: باید از تولید، صنعت داخل حمایت و اقتصاد مقاومتی محقق شود که این امور با رفع موانع تولید اجرا می شود.

به گزارش اصفهان شرق از جرقویه سفلی: مهندس فولادگر در جمع مردم شهر نصراباد جرقویه سفلی با اشاره به بزرگداشت شهدای قیام خونین 15 خرداد و همچنین رحلت امام خمینی(ره) اظهار کرد: امام خمینی(ره) درباره 15 خرداد تعبیر یوم الله را داشتند کما اینکه در رابطه با 22 بهمن هم همین تعبیر را به کار می بردند و همه این سخنان تعبیر قرآن و یادآور تبعیت از فرمان خداوند و در پناه او بودن است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با ذکر این مطلب که هدف از یادآوری مناسبت های سال فراموش نشدن ظلم و ستم های دشمن در طول تاریخ است، متذکر شد: پروردگار متعال به پیامبرش دستور می دهد که به مردم یادآوری کن زیرا مردم یادشان می رود و به این خاطر نباید ظلم و ستم و بی ایمانی دشمن که زمینه فقر و فساد بود به فراموشی سپرده شود.
وی با اشاره به انتخاب آگاهانه امام خامنه ای در سال 68 گفت: پس از رحلت امام انتخاب فقیه جامع شرایط که 26 سال از رهبریشان می گذرد و هر سال بیش از پیش این تصمیم صحیح مجلس خبرگان نمود پیدا می کند از اهم اقدامات بود و در این خصوص می توان گفت که همه ویژگی های حضرت امام در معظم له پدیدار می شود و دارند کشور را با صلابت هدایت می کنند.

این نماینده مجلس به شرایط حساس کشور اشاره کرد و افزود: ما در حالی که موظفیم شکر نعمت انقلاب و نظام را به جا آوریم باید توجه داشته باشیم که کشور در شرایط سختی است و کمک کنیم تا مسوولان بتوانند کشور را از این مرحله سخت عبور بدهند.
وی اوضاع منطقه را به پاس دستاوردهای انقلاب اسلامی و مقاومت به نفع ایران اسلامی دانست و گفت: شرایط منطقه کامل به نفع انقلاب اسلامی و مقاومت است و این وضعیت در برابر ظلم و ستم سلطه گران به سرعت دارد پیش می رود، مقاومتی که گذشته در فلسطین و لبنان بود؛ حالا در سوریه و عراق و بویژه در یمن شکل گرفته است و نقطه اصلی توجهات به سوی جمهوری اسلامی ایران است.
نامبرده سپس گریزی به مذاکرات هسته ای زد و اظهار کرد: نمایندگان مردم در مذاکرات باید از حقوق ملت دفاع کرده و رهنمودهای رهبر انقلاب و خطوط قرمز طرح شده را رعایت کنند کنند که شرط تحقق آن همبستگی و انسجام ملی است و این انسجام ملی در سایه اتحاد و همدلی به دست می آید.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه موضوع مسائل اقتصادی و اهمیت آن و راه برون رفت از آن را مطرح و گفت: دولت مسائل اقتصادی را در اولویت قرار دهد و منتظر نباشد که حالا مذاکرات چه می شود.
وی خاطرنشان کرد: باید از تولید، صنعت داخل حمایت و اقتصاد مقاومتی محقق شود که این امور با رفع موانع تولید اجرا می شود.
این نماینده مجلس مبارزه با فساد و تبعیض را لازمه حفظ انسجام ملی برشمرد و افزود: انسجام مردم باید حفظ شود و لازمه آن حل مشکلات موجود و رفع فساد و تبعیض است و اگر برخی مشکلات موجود و آثار فساد و تبعیضی که هست از بین نرود، روی انسجام و اتحاد مردم تاثیر بگذارد.
نماینده مردم شهرستان اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توسعه استان و شایستگی آن برای رسیدن به جایگاهی خیلی بالاتر از وضعیت فعلی تصریح کرد: چرا باید اصفهان با این ویژگی ها و ظرفیت وضعیتش به اینجا برسد که بیکاری اش بیشتر از استان های دیگر باشد؟ برای رفع مشکل باید مجلس و دولت و مسوولان استان کمک کنند تا این مشکلات رفع شود و نباید جوان های ما بیکار بمانند.
وی سپس به تبیین ظرفیت های موجود برای حل معضل اشتغال پرداخت و گفت: کشور ما کشور ثروتمندی است و نفت، گاز، معادن، سواحل دریا، زمین های کشاورزی، جاذبه های گردشگری و… همه فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری و کارآفرینی اند و در منطقه جرقویه ده ها فرصت گردشگری هست ، فرصت ایجاد شغل در زمینه های مختلف از جمله صنعت، خدمات تبدیلی، تکمیلی، صنایع غذایی و…. ؛ هر جا کار شده، نتیجه اش را دیده اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس به چند مورد از برنامه ها و مشکلات مرتبط با مردم این شهر اشاره کرد و بر لزوم تامین اعتبار برای اجرا و تکمیل بند خاکی نصرآباد، قول مذاکره با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور و استاندار برای پرداخت مطالبات و حق و حقوق عشایر رانده شده از مراتع کلاه قاضی در سال 72 ، تامین اعتبار برای احداث مجتمع دامپروری برای ساماندهی عشایر و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط در کنار این مجتمع و پیگیری برای تامین اعتبار برای کارهای فرهنگی و احداث مصلای نماز جمعه شهر نصرآباد که با توجه به استقبال خوب مردم از ضروریات است ، تاکید کرد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.