سرویس: اخبار شهرستان » جرقویه سفلی 16:00 - جمعه 15 خرداد 1394

امام جمعه نصرآباد:

مدیریت ۲۶ ساله امام خامنه ای زبان زد خاص و عام شد/ تحریف سخنان امام حق هیچ کس نیست

امام جمعه نصرآباد گفت: کسی حق ندارد در آستانه انتخابات برای جا زدن خود بین مردم از شخصیت حضرت امام به سود خودش، مایه بگذارد و با انتخاب گزینشی از بین صحبت های امام به تحریف شخصیت و فرمایشات ایشان بپردازد.

به گزارش اصفهان شرق: علیرضا فرهنگ در خطبه های نماز جمعه این هفته، ضمن توصیه به تقوا و بیان این که عمل هر چند بزرگ، بدون پشتوانه تقوا نمی تواند ماندگار باشد، با اشاره به آسیب های اجتماعی در جامعه اظهار کرد: منشا بسیاری از طلاق ها، بی اعتمادی زن و مرد به یکدیگر و مشکلاتی از این قبیل بی توجهی به حریم خانواده هاست که متاسفانه دشمن با برنامه ریزی و تهیه و پخش فیلم ها و سریال ها از طریق ماهواره درصدد قبح زدایی از این موضوع مهم و سست نمودن بنای زندگی مقدس است.

امام جمعه نصرآباد نگاه به نامحرم را یکی از راه های شیطان برای فریب انسانها و دروازه ورود نامحرمان به زندگی خصوصی افراد دانست و گفت: زن و مرد باید عفت داشته باشند و این را بدانند که نگاه هوس آلود انسان را به گناه آلوده می کند و حتی انسان های مومن هم از آسیب نگاه مصون نیستند و به همین جهت خدای متعال در آیات ۳۰ و ۳۱ سوره نور مردان و زنان مومن را خطاب قرار می دهد که چشم های خود را فرو بندند و به زنها توصیه می کند که زینت خود را از نامحرم بپوشانند.

وی در فرازی دیگر از خطبه ها از امام خمینی( ره ) به عنوان شخصیتی نام برد که در سایه تقوا به جایی رسید که در تاریخ ماندگار شد و نسل ها و قرن ها مورد توجه مردم قرار خواهد گرفت.

فرهنگ سپس با گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل(ره) و شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد، از این روز به عنوان یکی از بزرگترین و سرنوشت ساز ترین روزهای تاریخ نام برد که امام خمینی(ره ) بر ماندگاری این روز تاکید و آن را عزای عمومی اعلام نمود.

نامبرده در ادامه به تشریح عوامل پیدایش این روز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه با تقارن خرداد ۴۲ با ماه محرم شاه دستور داد که کسی در منبرها و سخنرانی ها پیرامون سه موضوع اسرائیل و شاه و در خطر بودن اسلام چیزی نگوید که به واسطه عدم تبعیت امام از حکومت شاه، دستگیری امام صورت گرفت و مردم در شهرهای مختلف از جمله قم، تهران، ورامین، مشهد و… قیام کرده و شاه در یک جنایت بزرگ دست به قتل عام و شهادت ۱۵ هزار تن از مردم زد.

فرهنگ در ادامه به تبیین و تشریح آثار و برکات این قیام پرداخت و گفت: تشکیل بیداری اسلامی و ماهیت پلید امریکا و اسرائیل برای همه به واسطه قیام مردم پدیدار شد و هیبت های پوشالی آنها در هم شکست، همچنین این موارد از قیام شما مردم و بیداری امام و هوشیاری رهبر معظم انقلاب اسلامی تحقق یافت.

وی در همین خصوص ادامه داد: امروز مردم عراق بیدار شده اند و می دانند حضور امریکا مانع بزرگ پیروزی آنهاست و می توان گفت که این فتح دلهای آحاد مردم توسط انقلاب اسلامی ایران است.

امام جمعه نصرآباد در ادامه به سالروز تشییع با شکوه امام راحل و حضور جمعیت ۱۰ میلیونی اشاره کرد و افزود: مردم مشاهده کردند اگر یک مرد الهی باشد چگونه بر دلها حاکم می شود و همین ارادت و عشق و علاقه که مردم به امام نشان دادند، امروز به جانشین برحقش رهبر بزرگوار انقلاب ابراز داشته و به عینه لمس کردند که مدیریت ۲۶ ساله رهبر عظیم الشان انقلاب زبانزد عام و خاص شد و دشمنان ما در آن طرف مرزها اعتراف می کنند که بحران های زیادی برای ایران به وجود آوردند ولی این مرد الهی آنچنان مستحکم ایستاد.

وی در ادامه به تشریح چند فراز از بیانات رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در روز گذشته در حرم بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و با عنوان کردن این که فرمایشات معظم له کلیدی و اثر گذار است بر ضرورت استماع و مطالعه این سخنرانی مهم تاکید کرد و افزود: عزیزان آنچه که امروز بهترین راه حل برای جلوگیری از تحریف شخصیت امام است، بیانات حضرت امام و بعد از آن صحبت ها و بیانات رهبر بزرگوار انقلاب است، مطمئن ترین منابع این ها هستند و کسی حق ندارد در آستانه انتخابات برای جا زدن خود بین مردم از شخصیت حضرت امام به سود خودش، مایه بگذارد و با انتخاب گزینشی از بین صحبت های امام به تحریف شخصیت و فرمایشات ایشان بپردازد.

خطیب نماز جمعه شهر نصرآباد در پایان با اشاره به در پیش بودن دهه بهداشت و نکوداشت مساجد خواستار آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان شد و تاکید کرد: مساجد را در شهرها و روستاها از لحاظ ظاهری و معنوی برای جذب جوانان آماده کنید.

******************************

متن کامل خطبه ها را اینجا دانلود کنید.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.