سرویس: غیر تولیدی » نقلی 12:17 - جمعه 15 خرداد 1394

صعود دوباره سپاهان و ذوب‌آهن بر بام فوتبال ایران

فوتبال باشگاهی اصفهان در فصل گذشته، شرایط خوبی را پشت سر گذاشت و هر ۲ تیم اصفهانی در پایان فصل فوتبالی عاقبت به خیر شدند تا همه اتفاقات به سود فوتبال استان رقم خورد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم، فقط یکسال زمان کافی بود تا فوتبال اصفهان بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل ناموفق در رقابت‌های لیگ برتر و جام حذفی دوباره به مسیر همیشگی خودش بازگردد و این بار هر 2 جام قهرمانی فوتبال ایران به اصفهان آمد تا سپاهان و ذوب‌آهن نسبت به فصل گذشته جبران مافات کرده باشند.

بعد از قهرمانی قابل پیش‌بینی زردها در رقابت‌های لیگ چهاردهم که از همان ابتدای لیگ هم می‌شد درباره آن امیدوار بود نوبت به ذوب‌آهن رسید تا بر بام فوتبال ایران بایستد و این اتفاقی بسیار تاریخی برای فوتبال اصفهان بود.

به هر حال ذوب‌آهن بعد از دو فصل جنگیدن برای بقا در لیگ برتر که با تعویض متوالی مربی همراه شد امسال به یحیی گل‌محمدی اعتماد کرد و همین اتفاق سبب شد تا نماینده فوتبال اصفهان در نیم فصل دوم رقابتهای لیگ و در جریان مسابقات جام حذفی عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و درست تبدیل به همان تیمی شود که هوادارانش انتظار داشتند.

البته نباید از نام سپاهان هم به راحتی گذشت که با وجود قطع همکاری با زلاتکو کرانچار و درگیر شدن با داستان محرومیت بازیکنانش در نهایت موفق شد در ماراتن رقابت‌های لیگ برتر به عنوان قهرمانی برسد و در حقیقیت چراغ نخست موفقیت‌های فوتبال اصفهان در سال جاری را روشن کند.

موفقیت اصفهانی‌ها و ناکامی سرخابی‌ها

سپاهان و ذوب‌آهن در شرایطی به دو عنوان قهرمانی دست پیدا کردند که برخلاف آنها شرایط در 2 باشگاه پرسروصدای پرسپولیس و استقلال اصلا خوب نبود و این دو باشگاه چه در عرصه لیگ و چه در جریان رقابتهای جام حذفی نتوانستند به توفیقی دست پیدا کنند.

139402261329333985313403

همین اتفاق سبب شده تا هواداران این 2 تیم برای لوث کردن موفقیتهای فوتبال اصفهان سعی در زیر سئوال بردن این دو قهرمانی داشته باشند و با بیان مسائلی همچون مشکلات داوری و انجام هزینه‌های میلیاردی موفقیت تیمهای اصفهانی را به حاشیه ببرند ولی با این وجود این صحبتها هم تاثیری در روند رو به رشد فوتبال اصفهان در طی این یکسال اخیر ندارد و سپاهان در کنار ذوب‌آهن با هر متر و معیاری از موفق‌ترین تیمهای فوتبال ایران بوده‌اند.

اصفهانی‌ها باز هم 2 جامه شدند

فوتبال اصفهان در طی این 15 سال اخیر نتایج بسیار خوب و قابل قبولی چه در عرصه فوتبال داخلی ایران و چه در جریان رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا بدست آورده و نگاهی به تاریخچه رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا نشان می‌دهد که سپاهان در سال2007 و ذوب‌آهن در سال 2010 چگونه موفق شدند نام فوتبال باشگاهی ایران را در عرصه لیگ قهرمانان آسیا مطرح کند.

از طرف دیگر هر دو باشگاه سپاهان و ذوب‌آهن با 14 دوره حضور مداوم و همیشگی در رقابتهای لیگ برتر فوتبال ایران از تیمهای با ثبات این مسابقات هستند و طبیعی است که به خاطر سابقه و قدمت هر دو باشگاه انتظارات از آنها زیاد باشد.

تا قبل از برگزاری رقابتهای فوتبال ایران در فصل94-93، تیم‌های سپاهان و ذوب‌آهن در سال 82 با کسب 2 عنوان قهرمانی همزمان در رقابت‌های لیگ و جام حذفی به اولین دبل جام خودشان دست پیدا کردند و این اتفاق بعد از 12 سال برای بار دوم تکرار شد.

ذوب‌آهن متخصص قهرمانی در حذفی

در جریان 14 دوره گذشته رقابت‌های لیگ برتر تیمهای سپاهان با 5 قهرمانی، استقلال با 3 قهرمانی، فولاد به همراه پرسپولیس با 2 قهرمانی و تیمهای سایپا و پاس هرکدام با یک عنوان قهرمانی نامشان در لیست قهرمانان لیگ برتر به چشم می‌خورد و در حقیقت تنها نام تیم فوتبال ذوب‌آهن به عنوان یکی از تیم‌های باسابقه فوتبال ایران در این لیست خالی است ولی در مقابل نماینده فوتبال اصفهان در جریان رقابت‌های جام حذفی عملکرد تقریبا قابل قبولی داشته و در 28 دوره این رقابتها 3 بار موفق شده کاپ قهرمانی را به بالای سر ببرد که در نوع خودش قابل توجه هم هست.

139403151035319825432453

فولادشهر میزبان قدرتهای آسیایی

تا به امروز حضور قطعی 3 تیم سپاهان ،ذوب‌آهن و تراکتورسازی در رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا در سال 2016 قطعی شده و نفت تهران هم باید در مرحله پلی‌آف شرکت کند تا به مانند سال گذشته شانس رسیدن به مرحله گروهی را پیدا کند.

اما فوتبال اصفهان بعد از یکسال دوری از رقابتهای لیگ قهرمانان آسیا باید از زمستان امسال با حضور دو نماینده‌اش میزبان تیمهای قدرتمند و مطرح قاره آسیا باشد و شهر اصفهان بعد از یکسال استراحت باز هم میزبانی باشگاه‌های آسیایی را برعهده می‌گیرد.

از طرف دیگر ورزشگاه فولادشهر هم باید در 6 هفته متوالی و به صورت یک در میان میزبان بازی‌های دو تیم سپاهان  ذوب‌آهن باشد تا باز هم شور و حال آسیایی طرفداران دو تیم سپاهان و ذوب‌آهن را فرا گیرد.

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.