سرویس: تولیدی » خبر پوششی 03:43 - جمعه 08 آذر 1392

امام زمان سرباز چشم و گوش پاک می خواهد

امام جمعه شهر هرند گفت: مشکلات امروز ما به خاطر رعایت نکردن درس های عاشورا است و باید توجه کنیم که سربازان امام زمان می بایست در همه ی موارد پاک باشند.

44084167959323881255

سید مهدی اصل حسینی امام جمعه شهرهرند در مراسم یادواره شهدای روستای هاشم آباد در ابتدا یاد و خاطره دومین شهید روحانی استان اصفهان شیخ علی احمدی پناه و 4 شهید دیگر این روستا را گرامی داشت.

وی در ادامه به تهاجم فرهنگی دشمن اشاره و افزود: مسئله مهم جامعه که ما همیشه به آن بر می خوریم، مسئله تهاجم فرهنگی است که مقام معظم رهبری می فرمایند: تهاجم فرهنگی جنگ واقعی است و این مسئله را جدی بگیریم، می بایست مبارزه با آن را آمیخته به مسائل عاشورا کنیم و در زندگی خود بسیار از آن استفاده ببریم.

حجت الاسلام حسینی به ابزار های تهاجم فرهنگی اشاره و بیان نمود:  در مسئله تهاجم فرهنگی ماهواره ها با فرهنگ سازی متفاوت در پی منحرف کردن جوانان ما هستند و جالب اینکه برنامه های آنها به روز و متفاوت میباشد و ما هم باید با آنها مقابله فرهنگی کنیم.

امام جمعه گفت:  با توجه به جمعیت جوان حواسمان جمع باشد که عزاداری منوط به زنجیر زدن نیست ما می بایست به مسائل بیشتر و مهمترعاشورایی توجه کنیم. پیامی که امام حسین(ع) در قیامش به آن توجه کرد نماز بود که متاسفانه به آن کوتاهی می کنیم اگر سعی کنیم نمازها یمان را درست بخوانیم شاید گوشه ای از قیام ابا عبدالهک را درک کرده باشیم.

امام جمعه در جایی دیگر فرمود: مسئله دیگر عاشورا امر به معروف ونهی از منکر است که نباید فقط در زبان باشد ونه اینطور که دیگران را امر به معروف کنیم وخودمان از آن خوداری کنیم. در ماه محرم ندای امام حسین بلند است و باید اصول را رعایت کرده و یکی از آن اصول شهاد ت است که اگر شهدا نبودند ما آرامش امروز را نداشتیم.

امام جمعه در ادامه به مشکلات این زمان اشاره و بیان کرد: مشکلات امروز ما به خاطر رعایت نکردن درس های عاشورا است. امام زمان سرباز می خواهد سربازی که مال حلال و چشم و گوش و جوارح پاکی داشته باشد.

امام جمعه به خود بینی فرد و جامعه اشاره و فرمود: گاهی عبادت های ما بوی خود بینی می دهد و فقط برای فخر فروشی و ریا کاری در جامعه در عرصه های مختلف کار انجام می دهیم که اگر بدانیم برای رضای خدا انجام بگیرد مهمتر و بهتر است.

وی در پایان با سفارش به خانواده ها گفت: فرزاندان خود را در جهت دین و آموختن علوم دین به حوزه های علمیه بفرستید و در نماز جمعه شرکت کنید زیرا دشمن از همین حضور هراس دارد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.