سرویس: سیاسی » دولت و مجلس 03:14 - پنجشنبه 14 خرداد 1394

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

انقلاب ایران، امتحان بزرگ همه شخصیت هاست/ امام خامنه ای سکان دار سکوی پر قدرت ولایت فقیه است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: انقلاب اسلامی در مسیر خود انسان های خوب و متدینی را تربیت کرده و انسان های بد را از گردونه خارج ساخت بنابراین امتحان بزرگ انقلاب اجازه نخواهد داد افراد ناپاک و به ظاهر ولایتی به جایی برسند.

حجت السلام احمد سالک در گفتگو با اصفهان شرق، 14 خرداد را روز غم ملت ایران در فراق پیر فرزانه انقلاب عنوان و اظهار کرد: اهداف سیاست حضرت امام خمینی تشکیل حکومت جمهوری اسلامی بر اساس مبانی قرآن و روایت بود و در این مسیر کلمه ای از این هدف مقدس کم و زیاد نکردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان خطبه ی 40 نهج البلاغه در خصوص حکومت مومنین افزود: حکومت انسان های مومن از یک قدرت برخوردار است و امام در راستای این مطلب قیام و اسلام فراموش شده در دستگاه شاهنشاهی را احیاکردند.

 

*دیانت همان سیاست ماست
وی قیام برای خدا را در راس اهداف بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی ذکر و بیان کرد: رسیدگی به مسائل اساسی و نکات کلیدی جامعه از وظایف حاکمیت اسلامی است به گونه ای که محور کار امام خمینی هم بر قیام و تشکیل قوای 3 گانه، سپاه و بسیج کل کشور و همچنین حرکت هایی از این مقوله خلاصه شد.
سالک اذعان کرد: براساس 10 اصل اساسی در تبین رهنمود های امام خمینی، یکی از اصول مهم، تفکیک ناپذیری دین از سیاست بود زیرا که استعمار در طول سالیان گذشته تلاش خود را در جدایی این دو اصل قرار داد و این اصل توانست قوام نظام را برپا کند و امام با قاطعیت فرمودند که دیانت ما همان سیاست و سیاست ما همان دیانت ماست.
وی تعیین حکومت اسلامی را از نکات مهمی عنوان کرد که به دنبال آن دیگر اهداف نظام شکل گرفت و ملت و آزادگان جهان را تا ابد مدیون این پیر فرزانه ایران کرد.

 

*اجازه نمی دهیم
عضو کمسیون فرهنگ مجلس امام خامنه ای را سکان دار سکوی پر قدرت ولایت فقیه خواند و با اشاره به سخنان روشنگرانه ایشان تصریح کرد: رهبر انقلاب در تداوم مسیر امام راحل حرکت انقلاب را در طول 27 سال با قدرت پیش بردند و امروز با اقتدار و پشتیبانی مردم اجازه بازرسی از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان را توسط استکبار نداده و یک تنه در مقابل ابر قدرت های شرق و غرب ایستادند.
وی خاطر نشان کرد: قطب اسلام در قرن حاضر توانسته است تمام قطب های شرق و غرب عالم را تحت شعاع خودش قرار دهد و بستر حکومت عدل حضرت مهدی را فراهم کند.
سالک پیروزی حکومت اسلامی را از اهم دستاورد های انقلاب عنوان کرد و گفت: محور حاکمیت دینی محور ولایت است و ایران تنها حکومتی است که در دنیا با محوریت ولایت فقیه بنا شده است و در جهت امامت و نبوت و نهضت عاشورایی در حرکت است.

 

*سال 1404 ایران قطب مهم جهان در ابعاد علمی صنعتی خواهد بود
وی با بیان این مطلب که در سال 1404 ایران قطب مهم جهان در ابعاد علمی صنعتی خواهد بود با اشاره به دستاورد های امروز کشور افزود: دشمن هر لحظه از ارتقاءعلمی دانشمندان کشور در هراس است و باور دستیابی به دانش هسته ای و هوا فضا توسط ایران برای دول غربی باور نکردنی بود به این منظور همیشه درصدد تخریب و نابودی دستاوردهای ایران هستند و لحظه ای از نگارش مکر و خدعه دست بر نخواهند داشت.
نماینده مردم اصفهان در مجلس در بخش دیگر صحبت های خود بیداری اسلامی را عامل اصلی پیروزی انقلاب خواند و گفت: بیداری آگاهی و بصیرت از عوامل اصلی پیروزی اسلام بر استکبار است و با وجودی که 37 سال از پیروزی انقلاب می گذرد همان بصیرت و بیداری باعث الگو شدن ایران در منطقه شده و شبکه های سیاسی سراسر جهان و طراحان جنگ و فریبکاری را به ورطه سقوط خواهد برد.

 

*افراد ظاهر نما دستشان رو می شود
وی در پاسخ به این مطلب که برخی افراد در شعار حامی ولایت بوده و در عمل از فرمایشات ایشان سر پیچی می کنند با اشاره به اینکه انقلاب امتحان بزرگ همه شخصیت ها و غیر شخصیت هاست خاطر نشان کرد: سیاست عده ای بر این است که فقط در زبان نام ولایت را آورده و به ظاهر تا کمر جلوی رهبر ی خم شوند ولی کار خودشان را در کشور انجام دهند ولی دیر یا زود افراد بی تفاوت دستشان رو خواهد شد همانطور که از صدر اسلام تا کنون چهره ی واقعی افراد ظاهر نما برای همه نمایان شده است.
سالک ادامه داد: انقلاب اسلامی در مسیر خود انسان های خوب و متدینی را تربیت کرده و انسان های بد را از گردونه خارج ساخت بنابراین امتحان بزرگ انقلاب اجازه نخواهد داد افراد ناپاک و به ظاهر ولایتی به جایی برسند.

 

*اصفهان پیشکسوت پشتکار و اراده
سالک با بیان این مطلب که همراهی همیشگی مردم پشت سر ولایت فقیه از گذشته تا امروز در کارنامه ی این کشور به ثبت رسیده است، اذعان کرد: اصفهان همیشه پیشکسوت و جلو دار در صحنه ی مبارزه دین و دانش و صنعت بوده است و پیش کسوتی مردم این شهر بر هیچ کس پوشیده نیست به گونه ای که مردم با پشتکار و بصیرت در جریان انقلاب به میدان آمده و صحنه های دلاوری سرداران شهید و علمای شاخص را خلق کرده اند.
وی در پایان یادآور شد: اصفهان امروز قطب صنعت، فرهنگ و هنر کشور است و در دستاورد های صنایع دستی زبان زد جهان قرار گرفته به نحوی که اصفهان هم سو با دیروزی سراسر مبارزه و جهاد در جبهه های استقامت و از خود گذشتگی می باشد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.