سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 08:08 - پنجشنبه 14 خرداد 1394

فناوری مادرانه

دانشمندان موفق به ساخت یک دستگاه ویژه شده‌اند که با چسبیدن به بدن نوزاد می‌تواند در شرایط خواب بودن او نیز اطلاعات حرارتی بدن او را به مادر نشان دهد.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از تسنیم, امروزه فناوری‌های کامپیوتری برای بسیاری از موارد در علم پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد و معمولا در نمایشگاه‌های سالانه CES شاهد عرضه بسیاری از فناوری‌های پزشکی برگرفته از علوم کامپیوتری هستیم. در نمایشگاه سال جاری یک طرح مفهومی در زمینه کنترل حرارتی بدن نوزادان معرفی شد که می‌توانست به خوبی به مادران در نگهداری از کودکان خود کمک کند.

این طرح پس از گذشت چند ماه به مرحله عملیاتی شدن رسیده و سرانجام به بازار مصرف عرضه شده است. این پروژه شامل یک برچسب است که بر روی بدن کودک چسبانده می‌شود. این محصول که توسط سازندگانش TempTraq نام گرفته است می‌تواند حرارت بدن کودک را بر روی خود نمایش دهد.

به صورت عمومی یکی از مشکلاتی که مادران با آن روبرو هستند این است که چگونه می‌توانند بدون بیدار کردن کودک خود از حرارت بدن او و احتمال تب کردن کودک آگاه شوند و در این راه TempTraq می‌تواند به صورت کامل این مشکل را حل کند زیرا دیگر نیازی به بیدار کردن کودک نیست و تنها با نگاه کردن به اطلاعات ارسال شده توسط برچسب می‌توان درجه حرارت بدن کودک را مشاهده کرد.

سازندگان این محصول، آن را با نرم‌افزارهای اندروید و iOS همراه کرده‌اند تا بتوان به راحتی از TempTraq استفاده کرد. اطلاعات از این برچسب به کمک بلوتوث به این نرم‌افزارها انتقال پیدا خواهند کرد و به همین دلیل نیز کنترل 24 ساعته حرارت بدن ممکن خواهد بود. قیمت تعیین شده برای این دستگاه برابر با 25 دلار است، البته TempTraq، یک‌بار مصرف بوده و نمی‌توان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.