سرویس: اجتماعی » علمی 23:23 - یکشنبه 10 شهریور 1392

سوزاندن کلش مزارع آسمان شرق اصفهان را تیره کرد

دکتر حیدریان گفت: گیاه زباله نیست و اثرات آتش زدن کلش در اراضی کشاورزی و دود حاصل،خطرات تنفسی حادی ایجاد نمی کند ولی مواد الی مفید زمین را از بین می برد.

به گزارش اصفهان شرق: در این فصل از سال با آغاز برداشت کشت های تابستانه، آتش زدن کلش مزارع ابری تیره درآسمان شرق اصفهان ایجاد می کنداز منظر کشاورزان صبح زود و عصردو زمان مناسب برای آتش زدن کلش مزارع است و این در صورتی است که در این دو زمان تردد مردم در محیط بیرون بیشتر می شود، دراین زمان با تیره شدن آسمان ، نفس ها درسینه ها حبس می شود و تاوان این کار را بیشتر مردمی می بینند که در مجاورت این مزارع هستند. اینجاست که کشاورزان به خاطر سرعت در کاشت وراحت تر شدن شخم زدن زمین عاملی در جهت نگرانی در رابطه با سلامتی افراد شدند.

در این زمینه با دکتر حیدریان یکی از پزشکان معتمد شرق اصفهان در رابطه با اثرات و خطرات دود حاصل از آتش کلش گفتگویی داشته ایم.

دکتر حیدریان در این رابطه گفت: کلش محصولات گیاهی  به سبب داشتن مواد آلی در بافت های درونی خود برای زمین های کشاورزی مفید و در مقاوم بودن محصول بعدی کمک شایانی می کند. باتوجه به این خصوصیت  دود حاصل از آتش زدن کلش مزارع با داشتن مواد عالی در محصولات گیاهی، سبک تر و با سرعت بیشتری به طرف بالا حرکت می کند و در این زمینه خطرات حادی برای افراد ایجاد نخواهد کرد.

وی افزود :  سوزاندن زباله می تواند محیط را آلوده کند واین در مقابل گیاه که سرشار از مواد مفید وهیدروکربن داراست اثرات مخربی بر سلامت افراد دارد.

دکتر حیدریان تصریح کرد: برخی از افراد که در مجاورت و حوالی این مزارع قرار دارند و دارای بیماری آسم هستند می بایست در مواجه شدن با آتش زدن کلش در برابر این دود قرار نگیرند زیرا برای بیماران تنفسی مضراتی چند داردواین در حالیست که این آسیب برای افراد سالم ناچیز ویا آسیبی به فرد نمی زند.

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.