سرویس: غیر تولیدی » نقلی 11:11 - چهارشنبه 13 خرداد 1394

حمایت اقشار مختلف از گزاره برگ ملی؛ از نویسنده کتاب “دا” تا قوی‌ترین معلول جهان

چهره‌های سرشناس اقشار ملت بااعلام حمایت خود از گزاره برگ ملی، به بدعهدی آمریکا و هم‌پیمانانش در مذاکرات هسته‌ای هشدار داده و از تیم مذاکره‌کننده کشورمان خواستند با بصیرت و محکم در مقابل زیاده‌خواهی‌های 5+1 بایستند.

به گزارش اصفهان شرق؛ به نقل از راه دانا، چند روز پیش گزاره برگ ملی هسته‌ای با حضور خانواده شهدا و امضای بیش از 17 هزار حقوقدان کشورمان رونمایی شد. مفاد و اصول بیان شده این گزاره‌برگ این‌روزها به هدف و حرف مشترک همه آحاد ملت تبدیل شده است تا باهمدلی و همزبانی بیشتر، تیم‌مذاکره‌کننده کشورمان با دست پر و با پشتوانه‌ای از حمایت مردمی روانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای با 1+5 شوند. در این میان چهره‌های سرشناس اقشار مختلف به نمایندگی از ملت ایران با اعلام حمایت از گزاره برگ ملی، به بدعهدی آمریکا و هم‌پیمانانش در مذاکرات هسته‌ای هشدار داده و از تیم مذاکره‌کننده کشورمان خواستند با بصیرت و محکم در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمنان بایستند.

 

1b4e36f7-d985-40d9-86d0-3f469d8ab3ee

یوسف کرمی: راه همان است که رهبری نشان دادند

ملی پوش سابق تکواندوی کشورمان با بیان اینکه امضای گزاره برگ ملی هسته‌ای بهترین کار برای به نمایش گذاشتن اتحاد ملت ایران بود، گفت: بهترین راهکار برای مقابله با دشمنان در مذاکرات ، فرمایشات رهبری است که راه را نشان داده است.

دارنده برنز المپیک افزود: دولت مردان ایران و کسانی که در راس کار هستند همواره تمام جوانب کار را سنجیده و طبق گفته های رهبری عزت و منافع ملت را مد نظر قرار داده اند. در تمام این مدت هم سعی کرده اند با منطق پیش بروند و طبیعتا آنچه منطقی باشد را هم می پذیرند اما هرگز زیر بار زورگویی ها در این راستا نمی روند.

 

بشیر باباجان‌زاده: تحریم‌ها باید به طور کامل برداشته شود

دارنده مدال طلای کشتی فرنگی قهرمانی آسیا اظهار داشت: توافق برای ما مهم است اما هرگز قرار نیست به این بهانه اجازه دهیم دشمنانمان به خواسته هایشان برسند. در واقع بهترین جواب را رهبری به آنها دادند وقتی گفتند که اجازه هیچ گونه مصاحبه یا بازجویی از دانشمندان هسته ای یا بازدید از مراکز نظامی را نمی دهیم.

وی افزود: با توجه به صحبت های رهبری انتظار می رود تیم مذاکره کننده نیز کاملا از آن تبعیت کرده و خط قرمزهای ملت را در نظر بگیرند. تحریم ها باید برداشته شود،آن هم به طور کامل. ما تا کنون صادقانه پیش رفتیم و به آنچه گفته بودیم عمل کردیم اما طرف مقابل زیر قولهایش زده است .

 

زهره الهیان: گزاره برگ ملی مؤید ابعاد مختلف حقوق ملت ایران است

نماینده مردم تهران در مجلس هشتم اظهار داشت: ارائه مطالبات به حق مردم در ارتباط با حقوق هسته ای موضوعی است که در گزاره برگ ملی به آن تأکید شده است و ابعاد مختلف حقوق ملت ایران در آن ذکر شده است.

الهیان تصریح کرد: رعایت خطوط قرمزی که از سوی رهبر معظم انقلاب تببین شده است نباید فراموش شود، این خطوط در روند مذاکره باید مورد توجه قرار گیرد؛ مطالبه مردم از تیم هسته ای این است که با رعایت خطوط قرمز حقوق و عزت ملت نیز حفظ شود.

44d9915d-7dd8-4996-a2b5-6f14edf07abd

حمایت نویسنده کتاب “دا” از فکت شیت ملی

اعظم سادات حسینی با اعلام حمایت از  گزاره برگ ملی بیان داشت:‌ ما همچنان بر سر پیمان مان با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب هستیم، ما در تحریم اقتصادی فرزند رمضانیم و در مواجهه با تهدید نظامی فرزند عاشورائیم. لذا تیم مذاکره کننده هسته ای به پشتوانه مردم غیور و با بصیرت، محکم و استوار در مقابل مستکبران بایستند و حقوق به حق مان را مطالبه نمایند.

 

مریم هاشمی: توافق هسته‌ای به هر قیمتی را نمی‌خواهیم

قهرمان ووشوی جهان با تاکید بر اینکه او نیز حاضر است گزاره برگ مردمی را امضا کند گفت: شخصا حاضرم به عنوان اولین نفر فک شیت را امضا کنم اما این تقلای غرب برای دروغگویی علیه ایران و واکنش های منفی که نشان می دهد جای خوشحالی دارد. این رفتار نشان از ترس آنها دارد و نشان می دهد آمریکا و غرب چه ترس و وحشتی از ایران و اقتدار آن دارند.

ووشو کار محجبه ایران قاطعیت مسئولان مذاکره کنندگان ایرانی را بهترین راهکار برای گرفتن حق جمهوری اسلامی خواند تاکید کرد: در واقع اینگونه است که اگر با هر کسی از موضع ضعف وارد شوی بازنده خواهی بود. ما نباید دست پایین بگیریم و غرب باید بداند مذاکره کنندگان ایران با تکیه بر رهنمودهای رهبری به دنبال حق و حقوق قانونی ملت ایران هستند و چشم بسته هر توافقی را امضا نمی‌کنند، حال می‌خواهند بخواهند، نمیخواهند، نخواهند!

e9f475ab-5d1f-4df4-aaa4-86617d7ede77

 

حاج یدالله بهتاش: از اصول بیان شده در گزاره برگ ملی حمایت می‌کنیم

ذاکر و نوحه سرای خاندان اهل بیت (ع) با اشاره به انتشار گزاره برگ ملی گفت: 6 اصلی که در گزاره برگ ملی به آن اشاره شده است مورد تایید است، یعنی نظر ما هم در مذاکرات همین اصول است.

وی روشنگری درباره موضوع هسته ای را وظیفه همه ذاکرین اهل بیت علیه السلام دانست و خاطر نشان کرد: وقتی که ما تریبون و مستمع داریم باید آگاهی بدهیم، وظیفه ما فقط روضه خواندن نیست وقتی که روضه می خوانیم باید شرایط زمان را هم درک کنیم و موضوعاتی را در نظر بگیریم و به اقتضای همان موضوعات و با توجه به اولویت ها مسائل را تبیین کنیم. یکی از موضوعاتی که امروز نیاز است در جامعه تبیین شود مسئله هسته ای است که ما باید اولاٌ درباره آن آگاهی داشته باشیم و در مرحله بعد بدانیم نظر رهبری در این باره چیست و آن نظرات را به مردم منتقل کنیم تا مردم آگاهی داشته باشند.

 

182a1076-1e39-4da7-b072-b8023311abcd

سیامند رحمان: برابر نقض عهد دشمن ساکت نمی‌مانیم

قوی‌ترین معلول جهان سرلوحه قرار دادن فرمایشان مقام معظم رهبری در ماجرای توافقنامه هسته‌ای را بهترین راهکار برای موفقیت در این راستا بیان کرد و گفت: مردم مذاکرات را با حساسیت تمام دنبال می کنند و همه در انتظار برداشته شدن فشارهای ظالمانه هستند اما اگر دشمن بخواهد پا را از گلیم خود درازتر کند، با آن برخورد خواهند کرد. چرا که ما به دنبال حق و حقوق خود هستیم و در این راستا به قول هایی که داده ایم هم عمل کردیم اما اگر آنها بخواهند نقض عهد کنند، برابر آن ساکت نمی مانیم.

 

مریم مجتهدزاده: دفاع از گزاره برگ ملی صیانت از خون شهیدان است

رییس سازمان نشر آثار و ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس در خصوص گزاره برگ ملی اظهار داشت: ملت ایران به آسانی به فناوری صلح آمیز هسته ای دست پیدا نکرده است که به راحتی بخواهد آن را از دست بدهد، برای رسیدن به این نقطه خون هزاران شهید ریخته شده است، انرژی هسته ای مرهون خون شهیدان است.

837bce3f-794e-4b17-b1d8-36015af57ef4

قهرمان پرتاب نیزه پاارلمپیک: توافق نباید بهانه‌ای برای تضییع حقوق ملت ایران باشد

عبدالرضا جوکار در خصوص گزاره برگ ملی هسته ای و مفاد آن اظهار داشت: هر کشوری چهارچوب خودش را دارد و بیگانگان حق ندارند به اسرار نظامی و علمی آن سرک بکشند. هر چند که می دانیم خواسته های کشورهای غربی و آمریکا در این خصوص که تحت عنوان مصاحبه با دانشمندان هسته ای ما و بازدید از مراکز نظامی ایران مطرح شده جز برای دست درازی به داشته های ملت ایران نیست.

مرد طلایی پارالمپیک ۲۰۰۸پکن ادامه داد: تمام این مذاکرات برای رسیدن به توافق است. ما با توافق مشکلی نداریم اما به شرط آنکه توافق هسته ای بهانه ای نباشد برای آنکه حق ملت ایران ضایع شود وگرنه چه اشکالی دارد توافق صورت بگیرد. اما اگر قرار باشد این مسئله دست آویزی شود برای سوء استفاده آمریکا و غرب، با آن مخالف هستیم.

قهرمان کاراته جهان: راه را رهبرمان نشان داده است

امید مهدی‌‌زاده در خصوص امضای گزاره برگ ملی هسته ای توسط 17 هزار 317 حقوقدان ایرانی برای حفظ منافع ملی کشور گفت: آنچه که صد در صد مشخص است این است که ما به دنبال حفظ اقتدار خود هستیم و در این راه با سرلوحه قراردادن رهنمودهای رهبری ، به دفاع از ارزشهای اسلامی و دفاع از خون شهدا می پردازیم. آنچه که ما می خواهیم کاملا مشخص است. همانطور که خط قرمزهایمان مشخص است. عزت ایرانی تحت هر شرایطی باید حفظ شود و ملت ایران از این مهم چشم پوشی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه توافق به هر قیمتی پذیرفتنی نیست افزود: مسئولان باید بدانند مردم پشت آنها هستند. ما تا الان با تحریم های زیادی دست به گریبان بوده ایم اما زندگی خود را ادامه داده ایم و بعد از این هم ادامه می دهیم. ما به دنبال توافق هستیم اما نه توافق به هر قیمتی. غرب باید بداند که نمی تواند تحت هر شرایطی ما را مجبور به پذیرش توافقنامه کند. بلکه باید این توافق نامه طبق اصول و با رعایت حق و حقوق ملت ایران صورت پذیرد.

حمایت اصناف و بازاریان از گزاره برگ ملی

در ادامه حمایت چهره‌های شاخص قشری، اصناف و بازاریان و گروه‌های مختلف دانشجویی و کارگری نیز به حمایت خود را از اصول مورد تأیید ملت در مذاکرات هسته ای اعلام کردند.

اصناف و بازاریان همصدا با مردم از گزاره‌برگ ملی حمایت کردند
در بیانیه بازاریان و اصناف کشور آمده است: واقعیت‌های غیرقابل انکار ایجاب می‌کند تا همیشه مراقب حیله‌های آمریکای عهدشکن و هم پیمانانش باشیم زیرا آنها نشان داده‌اند اگر در قراردادی امتیازاتی را بدهیم و دریافت امتیازات متقابل را به شرط و شروط و یا زمان آینده موکول سازیم، قطعا زیر تعهد خود می‌زنند.
اعلام حمایت کارگران
 3000 کارگر نخبه بسیجی نیز طی روزهای گذشته با انتشار بیانیه ای حمایت خود را از فکت شیت ایرانی اعلام کردند و ابراز داشتند: به مذاکره کنندگان ایران که از فرزندان انقلاب و مورد اهتمام مردم و مقام معظم رهبری هستند و در برهه ای حساس نمایندگی کشور مظلوم ما را بعهده دارند توصیه می نمائیم به حداقل خواسته های این قشر زحمتکش که در گزاره برگ ملی هسته ای ذکر شده توجه نموده و به کمتر از این رضایت ندهند
f07aa889-a696-4e96-aaeb-7ce90b1bfc17
اصناف و بازاریان تبریز با امضاء خود پای طومار گزاره برگ ملی بر اجرای فرامین مقام معظم رهبری تاکید کردند

در این طومار آمده است: ما اصناف و بازاریان تبریز اعلام می‌داریم منافع و عزت کشور و شش اصل اعلام شده در گزاره برگ ملی باید در توافقنامه هسته‌ای رعایت شود و گرنه یک توافق بد است و یک قرار داد تحمیلی استعماری و غیر قانونی و نامشروع است .و هیچ کس از طرف ملت ایران اجازه امظا قرار دادی بدون رعایت اصول 6 گانه فوق را ندارد.

و این حمایت‌ها همچنان ادامه دارد…

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.