سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 08:07 - چهارشنبه 13 خرداد 1394

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان

مشکلی برای تامین آب شرب اصفهان در تابستان نداریم/ زنده ماندن زاینده رود وابسته به اما و اگرها

معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان گفت: شرکت آب منطقه ای امسال برای تامین آب شرب اصفهان مشکلی ندارد.

به گزاش اصفهان شرق؛ به نقل از ایمنا، مهدی بصیرپور در خصوص بسته شدن دریچه های سد زاینده رود از دهم خرداد ماه، اظهار داشت: در حال حاضر میزان آب جزئی در رودخانه جریان دارد.
وی در خصوص اینکه آیا این میزان آب به شهر اصفهان خواهد رسید یا خیر، بیان داشت: با توجه به نزدیکی فصل تابستان، گرمای هوا و برداشت آب در مسیر رودخانه امیدواریم آب به شهر اصفهان برسد. معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان در خصوص برخورد با چاه های حریمی اطراف رودخانه، گفت: شرکت آب منطقه ای اصفهان در حال جمع آوری چاه های غیرمجاز است به این گونه که با شناسایی این چاه ها به آنها اخطار داده می شود و نسبت به جمع آوری آنها اقدام می شود.
وی در خصوص وضعیت تامین آب شهر اصفهان، بیان داشت: شرکت آب منطقه ای امسال برای تامین آب شرب اصفهان مشکلی ندارد.
بصیرپور با اشاره به اینکه نیاز آبی مردم در ماه های مختلف متفاوت است، افزود: نیاز آب شرب مردم اصفهان حدود ۱۱ متر مکعب آب است.
وی با بیان اینکه آیا با این میزان آب، زاینده رود زنده خواهد ماند یا نه، گفت: این موضوع هنوز مشخص نیست و باید دید میزان برداشت آب در مسیر رودخانه چگونه است.
معاون بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان تصریح کرد: تاکنون تجربه نشده در فصل تابستان با میزان آب کمی بتوان رودخانه را زنده نگه داشت اما رسیدن جریان زاینده رود به شهر اصفهان بستگی به برداشت های مجاز و غیرمجاز، گرمی هوا و تبخیر آب دارد.
وی در خصوص اینکه آب به تالاب گاوخونی می رسد یا خیر، گفت: این میزان محدود آب به گاوخونی نمی رسد اما زهآب های انتهای رودخانه به تالاب می رسد.

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.